  • Data: 2011-02-26 11:57:42
    Temat: Re: Klimatyzacja - zagadka.
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hello Jerry1111,

    Saturday, February 26, 2011, 12:21:54 PM, you wrote:

    > No wlasnie wychodzi ze nie. Nie widac roznic w awaryjnosci miedzy 20 i
    > 30 deg. C temperatury. Dysk jak ma padnac to padnie w pierwszych 2-3
    > miesiacach, potem trzeba wymienic po 2.5-3 latach.
    > Zasilacze jak dobre to nie padaja, jak zle to im klima nie pomoze.

    Jasssne. Szkoda tylko, że żywotność kondensatorów elektrolitycznych - a
    masz ich w każdym komputerze dziesiątki - maleje dwukrotnie z każdym,
    10-stopniowym wzrostem temperatury.

    Oczywiście, że cena tych kondensatorów nie jest warta kasy wydanej na
    prąd do klimatyzacji. Ale na koszty zwiazane z awariami niestety składa
    się znacznie więcej niż cena kondensatorów.

    > Zreszta - ludzie majacy _setki_ serwerow w jednym pokoju wiedza co
    > mowia. A mowia ze szkoda kasy na prad do klimy.

    Jasne - takim, którzy upychają serwery w pokojach żal pieniędzy na
    wszystko. Od podwójnej podłogi począwszy, na klimatyzacji kończąc.

    BTW: farmy serwerów zaczynają sprzedawać ciepło odpadowe w formie
    ciepłej wody użytkowej.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl