eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKlima wypycha czynnik przez zaworek nadmiarowyRe: Klima wypycha czynnik przez zaworek nadmiarowy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!n
    peer02.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media
    .com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-0
    2.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not
    -for-mail
    Date: Sat, 24 Jul 2010 13:23:54 +0200
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (Windows/20100228)
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Klima wypycha czynnik przez zaworek nadmiarowy
    References: <4c49e141$0$2597$65785112@news.neostrada.pl>
    <6...@4...com>
    <4c4abee2$0$17102$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@4...com>
    In-Reply-To: <0...@4...com>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 47
    Message-ID: <4c4acd49$0$2583$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.11.139.88
    X-Trace: 1279970633 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2583 83.11.139.88:31901
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2299077
    [ ukryj nagłówki ]

    J.F. pisze:
    > Cudow nie ma - albo cos w samej klimie jest wrazliwe na poziome
    > przyspieszenie, albo na obracanie calego zespolu silnika przy
    > przyspieszaniu.

    No jest to rzecz do sprawdzenia.
    Albo powinno się to dziać na postoju, po zablokowaniu kół hamulcem i
    próbie ruszenia - wtedy silnik powinien się maksymalnie przekręcić.

    A jeżeli to kwestia poziomego przyspieszenia, to również czynnik
    powinien wybić jeżeli rozpędzę samochód na wstecznym i zacznę hamować.
    Ewentualnie przednie koła na podnośnik i do góry.

    > Na pewno zawor upustowy ? Moze np peknieta rura w okolicach tego
    > zaworu ?

    Zawór jest wkręcony bezpośrednio w obudowę kompresora. Wyraźnie widać
    zabarwiony olej, że leci zaworkiem.

    > Hm, w sumie to moglo sie cos i w samej sprezarce urwac i teraz blokuje
    > wyplyw w pewnych sytuacjach..

    No właśnie mam taki pomysł żeby to rozebrać i poszukać czy coś nie
    blokuje fizycznie układu po stronie wysokiego ciśnienia jeszcze w
    obudowie sprężarki, albo w przewodach wysokiego ciśnienia.

    >
    >>>> Ciężko się robi eksperymenty, bo każda próba to minimum 250g czynnika za
    >>>> który trzeba zapłacić.
    >>> Duzy ten zaworek ? niezly wynik :-)
    >> Zaworek jak zaworek, jakiś wielki nie jest.
    >
    > ale 2mm srednicy dziry czy 10mm ? przez 2mm to chyba by tak szybko nie
    > lecialo ..

    Na oko 4-5mm.
    Wypływ jest dość burzliwy, bo chlapie mi na kolektor wydechowy, a
    kawałek drogi tam jest.

    >> No i nadal jest zagadka dlaczego presostat nie zdąży odłączyć sprężarki
    >> nim ciśnienie przekroczy punkt pracy zaworka.
    >
    > Dodac acelerometr szeregowo z presostatem i niech odlacza klime przy
    > przyspieszaniu :-)

    No to już lepszą radę dostałem: "bo i po co tak ostro przyspieszasz?"

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: