  • Data: 2010-07-24 13:23:54
    Temat: Re: Klima wypycha czynnik przez zaworek nadmiarowy
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    J.F. pisze:
    > Cudow nie ma - albo cos w samej klimie jest wrazliwe na poziome
    > przyspieszenie, albo na obracanie calego zespolu silnika przy
    > przyspieszaniu.

    No jest to rzecz do sprawdzenia.
    Albo powinno się to dziać na postoju, po zablokowaniu kół hamulcem i
    próbie ruszenia - wtedy silnik powinien się maksymalnie przekręcić.

    A jeżeli to kwestia poziomego przyspieszenia, to również czynnik
    powinien wybić jeżeli rozpędzę samochód na wstecznym i zacznę hamować.
    Ewentualnie przednie koła na podnośnik i do góry.

    > Na pewno zawor upustowy ? Moze np peknieta rura w okolicach tego
    > zaworu ?

    Zawór jest wkręcony bezpośrednio w obudowę kompresora. Wyraźnie widać
    zabarwiony olej, że leci zaworkiem.

    > Hm, w sumie to moglo sie cos i w samej sprezarce urwac i teraz blokuje
    > wyplyw w pewnych sytuacjach..

    No właśnie mam taki pomysł żeby to rozebrać i poszukać czy coś nie
    blokuje fizycznie układu po stronie wysokiego ciśnienia jeszcze w
    obudowie sprężarki, albo w przewodach wysokiego ciśnienia.

    > ale 2mm srednicy dziry czy 10mm ? przez 2mm to chyba by tak szybko nie
    > lecialo ..

    Na oko 4-5mm.
    Wypływ jest dość burzliwy, bo chlapie mi na kolektor wydechowy, a
    kawałek drogi tam jest.

    > Dodac acelerometr szeregowo z presostatem i niech odlacza klime przy
    > przyspieszaniu :-)

    No to już lepszą radę dostałem: "bo i po co tak ostro przyspieszasz?"