-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news-2.dfn.de!n
ews-1.dfn.de!news.dfn.de!2.eu.feeder.erje.net!feeder.erje.net!feeder1.feed.usen
et.farm!feed.usenet.farm!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed7.news.xs4all.nl!news-out.n
etnews.com!news.alt.net!fdc3.netnews.com!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.x
lned.com!peer03.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!news
feed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!n
ews.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Subject: Re: Klima samochodowa - dlaczego nie absorpcyjna?
References: <1...@g...com>
<sd4kf0$2bu$2$Jacek@news.chmurka.net>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<60f67b6b$0$23913$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: : : :
Date: Tue, 20 Jul 2021 13:06:35 +0200
User-Agent: slrn/pre1.0.4-5 (Linux)
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Message-ID: <s...@f...lasek.waw.pl>
Lines: 30
NNTP-Posting-Host: 84.201.212.11
X-Trace: 1626779195 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 519 84.201.212.11:36978
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 2163
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:45850
[ ukryj nagłówki ]Pan J.F. napisał:
>> Pójdę z pytaniami jeszcze dalej: dlaczego nie dwutlenek węgla?
>> Da się na tym klimę zrobić, trochę trudniej, bo ciśnienia będą
>> wyższe, więc może nieco drożej. Ale bez przesady. Za to czynnik
>> prawie darmowy i nie wierci dziury w ozonie (niech nikt nie
>> wyjeżdża tu z efektem cieplarnianym, bo tego z pół kilo tam
>> trzeba).
>
> pol kilo, razy 100 mln pojazdow rocznie, z ktorych czynnik w koncu
> wycieknie.
Pół kilo CO2 każdemu jednemu samochodu wycieka z rury po przejechaniu
ledwie kilku kilometrów.
>> Własności fizyczne ma podobne do propanu. Jak mnie ostatnio
>> uświadomili panowie w serwisie, na Ukrainie co drugi samochód
>> ma klimę napełniona propanem. Też palny, ale chociaż nie truje.
>
> Tylko to "palny". Nawet ten nowy srodek jakos malo palny, w wrzuc
> tu pol kg latwo palnego gazu do samochodu, ktory przeciez bedzie
> mial wypadek ..
Były już przecież wypadki (z pożarem) gdzieś w tunelach. I z tym
trującym czynnikiem to słabo wyszło. Pół kilo spalonego propanu
to nie jest wielki problem. Zdecydowanie mniejszy niż z pół kilo
sfajczonego plastiku.
--
Jarek
Następne wpisy z tego wątku
- 20.07.21 20:08 WM
- 20.07.21 22:13 J.F.
- 20.07.21 23:11 Jarosław Sokołowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Ster w trolejbusie.
- DeepSeek nie lubi gadać o polityce
- pokolenie Z
- huta ruszyla
- piece wodorowe
- Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
Najnowsze wątki
- 2025-02-25 Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- 2025-02-25 rozliczenia policji
- 2025-02-25 Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- 2025-02-25 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2025-02-25 Warszawa => SQL Developer <=
- 2025-02-25 Zbigniew Ziobro śmie sugerować "niedostatki niezawisłości" sędzi (wątpliwości co do bezstronności)
- 2025-02-25 Kraków => DevOps Engineer (Junior/Regular) <=
- 2025-02-25 Kraków => Front-end Developer <=
- 2025-02-25 Szpital
- 2025-02-24 Gniazdo + wtyk
- 2025-02-24 Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- 2025-02-24 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-24 Białystok => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-24 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-24 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=