eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsmKlient to był kiedyś pan.... ( felieton )Re: Klient to by? kiedy? pan.... ( felieton )
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Klient to by? kiedy? pan.... ( felieton )
    Date: Mon, 26 Oct 2009 16:51:49 +0100
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 28
    Message-ID: <hc4gil$2o5$1@news.onet.pl>
    References: <hbuqq2$1oo1$1@newsread2.aster.pl> <hbuu0d$me6$1@news.dialog.net.pl>
    <hbv2qq$g0n$1@newsread2.aster.pl> <hbvh89$26p$1@news.dialog.net.pl>
    <r...@4...com>
    <hc189t$utr$1@news.dialog.net.pl> <hc1c8f$sae$1@news.onet.pl>
    <hc1g7k$3ea$1@news.dialog.net.pl> <hc1ggv$7ab$3@news.onet.pl>
    <hc21hk$cfe$1@news.dialog.net.pl> <hc2379$rcn$2@news.onet.pl>
    <hc255v$ekr$2@news.dialog.net.pl> <hc2an0$i1b$1@news.onet.pl>
    <hc3khm$8c6$1@news.dialog.net.pl>
    <hc3np5$3p2$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <hc3oa2$af7$2@news.dialog.net.pl> <hc4dv6$hib$1@news.interia.pl>
    NNTP-Posting-Host: hotspot.waw.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1256572309 2821 62.121.118.98 (26 Oct 2009 15:51:49 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 26 Oct 2009 15:51:49 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
    In-Reply-To: <hc4dv6$hib$1@news.interia.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.telefonia.gsm:983307
    [ ukryj nagłówki ]

    ToMasz wrote:

    > Masz tą umowe na piśmie? jeśli masz i jest tam odpowiedni zapis....
    > jeśli jednak niemasz to jedynym papierkiem na którym są jakiekolwiek
    > warunki staje sie gwarancja.

    Umowa nie musi być wielostronnocowym dokumentem. Dla konsumenta
    przesłanką do decyzji o zakupie może być reklama, forma prezentacji na
    wystawie sklepowej czy instrukcja obsługi. To ostatnie było przesłanką
    do wielu (uznawanych!) reklamacji, np. w przypadku brandowanego
    firmware'u w telefonach, kiedy to jakiś klawisz był przez operatora na
    stałe przypisany do funkcji (nie wiadomo dlaczego, kosztownej dla
    użytkonika, np. dostępu do internetu). Instrukcja mówiła, że sam możesz
    go sobie przypisać, a w praktyce okazywało się, że nie.
    Podobnie jest np. z pamięcią wewnętrzną, pewnym zakresem funkcjonalności
    (np. robienie filmów czy odtwarzanie muzyki). Znam parę telefonów,
    którym wraz z upływen czasu zdarzało się "zapominać", że to potrafią.

    W gwarancjach z reguły są miliony haczyków, chociażby słynne
    "zawilgocenie", które w nijak nie wpływa na to, że zanika głos w
    słuchawkach, czy "zdejmowanie simlocka" powodujące zniknięcie
    podświetlenia klawiszy.

    Poza tym gwarancja był może, ale nie musi. Ale jeśli już jest, to musi
    być dokumentem opisującym prawa i obowązki obu stron, a nie być
    paragonem fiskalnym z opowieścią "na to jest 12 miesięcy gwarancji".

    M.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: