    From: anhin <a...@g...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Klejenie PVC (specyficzne) - jak?
    Date: Tue, 24 Jul 2012 11:42:37 +0200

    > Skąd masz pewność, że oba materiały zostały wykonane z PVC? Z tego, co
    > mi wiadomo, materiał ten nie jest przezroczysty. Ta "szybka" być może
    > wykonana jest z innego materiału (PP, PET, PC, PS - choć ten ostatni
    > raczej nie).

    owszem, polichlorek winylu może być przezroczysty, jeśli wytworzony
    droższą i rzadziej wykorzystywaną metodą blokową, a już przed wojną
    produkowano kopolimer winylowo-akrylowy (na bazie chlorku winylu)
    nazywany astralonem -giętki, bardzo przejrzysty i bardzo odporny,
    głównie stosowano go w geodezji i poligrafii, ale -o ile pamiętam -też
    do "szklenia" miękkich pokryć, namiotów, w lotnictwie etc. Myślę że w
    tym wypadku chodzi właśnie o astralon, niestety klei się gorzej niż
    czysty PVC, kluczowe jest mechaniczne lub chemiczne głębokie zmatowienie
    przed klejeniem; ze słyszenia wiem, że astralon można kleić klejem Sika
    (http://pol.sika.com) do plexi; konieczne jest użycie primera, ale
    połączenie powinno być dość trwałe. Tak poza wszystkim zdaje się, że ten
    wątek w ogóle jest dość nieświeży?