    From: Jacek <k...@a...com>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Klej na 800 stopni C
    Date: Fri, 2 Sep 2016 10:14:45 +0200

    W dniu 02.09.2016 o 02:16, Konrad Anikiel pisze:

    > Doskonale się lutuje, najpierw trzeba tylko poniklować tiny.pl/gwqm7. Wszelkie
    pomysły z kitowaniem, ogacaniem azbestami itp odradzam. Stale mają wielkokrotnie
    wyższą rozszerzalność cieplną, a Ty chcesz tam dać 2.5 MPa i ma być szczelne.
    > Ustal zewnętrzną średnicę tej rury, kup dwucalowy kołnierz szyjkowy (poszukaj
    kołnierza z materiału o jak najniższej rozszerzalności cieplnej, np ferrytyczna
    nierdzewka, jak się zmieści w budżecie to molibden), roztocz wewnętrzną średnicę
    kołnierza tak, żeby pasował do rury (rura ma wejść w środek szyjki), dobierz
    pasowanie według zaleceń producenta lutu. Lutów masz jak psów do wyboru, ja
    sprawdziłem wielokrotnie Wall-Colmonoy, nigdy nie zawiódł. Być może będziesz musiał
    rurę przeszlifować pod ten lut, jeśli nie będzie trzymać okrągłości. Lutowanie w
    piecu próżniowym, jak dasz radę znaleźć to w pionowym, chociaż może to nie aż takie
    krytyczne.
    Dzięki za radę. Pozostaje mi szukać teraz kogoś, kto to zlutuje.
    Mam jeszcze pytanko, czy lut zwilża taką ceramikę adhezyjnie, czy tylko
    wypełnia przestrzeń między rurą a kołnierzem.
    Jacek