  • 31. Data: 2023-11-10 19:25:32
    Temat: Re: Klawiatura "podświetlana"
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:uilnbr$2tudf$2@dont-email.me>
    user Trybun pisze tak:

    > Rozpuszczalnik z lakieru zeżre plastikowe klawisze?

    będzie się lepić do palców

    --
    Piter

  • 32. Data: 2023-11-10 21:49:37
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Friday, November 10, 2023 at 10:55:06 a.m. UTC-6, Trybun wrote:
> [...]
    klawisze i wymien te co masz na takie co sa przezroczyste. No ale to bedzie
    inwestycja niestety.

    literki nie sa przezroczyste to juz inna sprawa.
    zalezy czy ci kase oddadza. I narzekanie tutaj ci wiele nie pomoze bo nikt ci nie
    podyktuje pisma z reklamacja...

    klawisze i to bedzie dobry dil jak klawiatura dobra.

    oplacisz przesylke. Tracisz kase na przesylke przynajmniej raz a potencjalnie dwa
    razy.
    > O jakim prawie? Nie rozumiesz pytania do użytkowników podświetlanych
    > klawiatur?

    Jak juz pisalem, nieistotne co my ci tu napiszemy. Istotne co sklep pomysli.
    Ale widze ze nawet tu nie czytasz to sie nie dziwie ze kupujesz bez refleksji i potem
    nie jestes zadowolony.

    Ponownie: Sprobuj zwrocic, jak sklep odda kase to fajnie, jak nie to powodzenia w
    uzeraniu sie. Nasza opinia sklepowi do sumienia nie dotrze.

  • 33. Data: 2023-11-10 21:55:28
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Thursday, November 9, 2023 at 8:02:20 a.m. UTC-6, Trybun wrote:

    > Prawie 50zł to jak dla mnie dość drogo jak za klawiaturę.
    Nie drogo. To pasciak jakis.

    > https://www.mediaexpert.pl/komputery-i-tablety/klawi
    atury-komputerowe/klawiatury/klawiatura-havit-kb878l
    -rgb

    Na focie jak byk widac ze klawisze nie sa przezroczyste.
    Podswietlenie czerwone a literka na klawiszu biala.

    Niestety, nie jestes uwazny. Nie zebym bral strone sklepu. Nie raz sie sam nabralem
    bo nie zadalem sobie oczywistego pytania w stylu "czy ten samochod ma klamke" i sie
    potem zdziwilem.
    W moim przypadku kamera miala opis rozdzielczosc fullhd. Ale nie bylo napisane jaka
    rozdzielczosc ma sensor. Reszty sie mozna domyslic.

    Zwracaj. Nie bedziesz zadowolony z niej. Ani z jej jakosci ani z podswietlenia. Nawet
    nie wiem czy ona ma jakis soft pozwalajacy na ustawienie koloru kazdego klawisza.

    Od siebie polecam logitech g512.

  • 34. Data: 2023-11-10 22:13:07
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Friday, November 10, 2023 at 10:52:32 a.m. UTC-6, Trybun wrote:

    atury-komputerowe/klawiatury/klawiatura-havit-kb878l
    -rgb

    > A jak dla mnie jest to jedyny w miarę normalny sklep w okolicy . A Ty co
    > do nich masz?

    Nie jestem Leszkiem ale mam podobne odczucia.

    Co mam do nich: Czesto cena wcale dobra nie jest biorac pod uwage to ze ich produkty
    sa czesto baaaaardzo bieda wersjami tego co mozna znalezc gdzie indziej.
    I bylo by zupelnie ok gdyby jakosciowo byly dobre tylko funkcji mialy mniej. Ale to
    czesto jest tak ze i jakosc i funkcje sa biedne i to nawet jak produkt jest znosnej
    firmy.

    Np. Telefon samsunga. Cena dajmy na to 600pln. Gdzie indziej za tyle mialbym (dawne
    czasy) 1GB ram. U nich za 600 byly tylko modele z 380MB ram. O innych ficzerach jak
    pasciata kamera juz nie wspominam.

    Podobnie kuchenki gazowe. Niby sa nierdzewne, maja palniki i kurki jak w innych
    sklepach i niby ta sama firma (whirlpool) ale jakims cudem juz w sklepie farba zlazi
    i z kurkow i z oznaczen a sama blacha jakas taka licha ze sie pod palcem gnie. I
    palniki jakies inne niz w mendamarkcie w kuchence tej samej firmy.

    Generalnie pare razy tam wlazilem, i jakosc tego co maja vs cena byla nie warta
    uwagi.

    Fakt ze sie reklamuja jak powaleni swiadczy ze nie maja duzo klientow.

    Jak nie masz nic lepszego w okolicy to niestety, zostaje allegro lub wyprawa gdzies
    gdzie asortyment jest lepszy.

    No i fakt ze uwazasz ze 50 pln za klawire to nie tanio swiadczy ze nie wiesz jaki
    jest rynek i co za ile mozna dostac.

    Ta klawira to jest noname wart dokladnie tyle. Jak ktos potrzebuje klawire zeby
    popstrykac bez finezji to jest ok. Ale nie jest solidna klawira.
    I nie, nie uwazam ze dobra klawira musi byc droga. Jest sporo tanich i tez dobrych
    ale nie maja bajerow i zazwyczaj nie sa mechaniczne.

  • 35. Data: 2023-11-11 01:02:27
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-11-10, RadosławF <r...@o...pl> wrote:

    > Tak w kwestii prawnej, "oferowany laptop ma 128GB pamięci."
    > I teraz chodzi o "pamięć dyskową" czy "pamięć RAM".
    > Dla utrudnienia dodam że chodzi o chromebooka. :-)

    W interesie sprzedawcy jest uściślić. Jedyne na co może liczyć, to że
    klientowi nie będzie się chciało szarpać. Przy chrombooku to Ty wiesz i
    ja wiem, że standardem jest 4GB RAM, ewentualnie 8GB w co bardziej
    wypasionych modelach, ale ktoś kto w tym nie siedzi nie ma o tym
    pojęcia. Przykład jest o tyle ciekawy, że ta myląca deklaracja nie ma de
    facto znaczenia dla funkcjonalności chrombooka, tak że do końca nie wiem
    jakby się tu potyczka sądowa skończyła.

    atury-komputerowe/klawiatury/klawiatura-havit-kb878l
    -rgb

    > Nie ma też nic że klawisze są podświetlane.

    Ale takie jest powszechne rozumienie sformułowania "podświetlana
    klawiatura". Inny przykład opisu z mediaexpert: "Liczba złączy USB 3.0:
    2". Zasadniczo nic tam nie ma, że te złącza mają mieć jakąkolwiek
    funkcjonalność USB 3.0 poza samym złączem typu USB 3.0. Ale typowe
    rozumienie jest takie, że to złącze podłączone jest do bebechów
    komputera i ma to wszystko do kupy pełną funkcjonalność, którą zapewnia
    standard USB gen. 3.0.

    Zresztą, jakby się czepiać na poziomie semantycznym to przeciez to nie
    jest podświetlana klawiatura, a nawet nie oświetlona klawiatura,
    najprędzej świecąca klawiatura.

    --
    Marcin

  • 36. Data: 2023-11-11 01:10:32
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-11-10, Trybun <M...@j...cb> wrote:
    > Oddałem do sklepu nawet nie zwróciłem uwagi na to z jakiego tytułu.
    > Sklep podobno oddał ją do serwisu, serwis producenta odrzucił reklamację
    > z powyżej opisanych powodów. Myślę że sprawa byłaby do wygrania, ale ze
    > względu na niska cenę nie chce mi się latać po rzecznikach i w ogóle
    > dalej się w to bawić.

    Też by mi się nie chciało, ale na przyszłość lepiej pamiętać. Rzecznik
    nie jest tu do niczego potrzebny. Przeczytaj (wcześniejszy link) jak
    składać reklamacje i czego się w niej domagać. Akurat w tak prostej
    sprawie nie ma problemu, gorzej jak rzecz droga, oddasz na gwarancji, a
    oni coś tam naprawią lub wymienią, a rzecz się dalej psuje. Wtedy może
    być problem z przeskoczeniem na "niezgodność z umową".

    Raz jeszcze: gwarancja to łaska lub niełaska sprzedawcy/producenta.
    Lepiej nie reklamować z tyt. gwarancji jeśli nie ma silnego za tym
    argumentu. Zwykle nie ma żadnego.

    --
    Marcin

  • 37. Data: 2023-11-11 05:23:40
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 11 lis 2023 o 01:10, Marcin Debowski pisze:

    > Raz jeszcze: gwarancja to łaska lub niełaska sprzedawcy/producenta.

    Owszem!

    > Lepiej nie reklamować z tyt. gwarancji jeśli nie ma silnego za tym
    > argumentu.

    Zdecydowanie tak!

    > Zwykle nie ma żadnego.

    Ustawa
    daje dwa lata
    konsumentowi;
    gwarancja
    nie ogranicza się do konsumenta
    może być dłuższa...

    -=-

    Ustawa odpowiedzialnym czyni sprzedawcę;
    gwarancja -- gwaranta bądź producenta...

    -=-

    Media Expert itp. warto omijać.

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 38. Data: 2023-11-11 05:35:12
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 10 lis 2023 o 17:52, Trybun pisze:

    > A jak dla mnie jest to jedyny w miarę normalny sklep w okolicy .

    W necie?

    > A Ty co
    > do nich masz?

    Pisałem dość obficie -- pralka i notebook...
    Nadto Monster -- kupiony w Electro.pl...

    > Ale jak widać buble u niektórych klientów znajdują usprawiedliwienie..

    Jak widać -- Media Expert (Electrp.pl, Avans itd. -- TERG S.A.)
    u niektórych klientów znajduje uznanie.

    -=-

    BTW -- z pralki Whirlpoola jestem bardzo zadowolony. :)
    (oby nie zepsuła się)
    Szkoda, że nie ma obsługi via net, ale to dopiero
    początki tego świata...

    Do obsługi Euro AGD -- także nie mam zastrzeżeń.

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 39. Data: 2023-11-11 05:42:58
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 10 lis 2023 o 22:13, ptoki (ptoki) pisze:

    > zazwyczaj nie sa mechaniczne

    Więc jakie są?

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 40. Data: 2023-11-11 06:09:53
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 11 lis 2023 o 01:02, Marcin Debowski pisze:

> [...]

    Być może eMMC...

    > W interesie sprzedawcy jest uściślić.

    Dobry sprzedawca ostrzeże -- eMMC!!!

    > Zresztą, jakby się czepiać na poziomie semantycznym to przeciez to nie
    > jest podświetlana klawiatura

    Raczej >>klawiatura z podświetlaną obudową<<. ;)

    --
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s