eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleKładzenie motocykla przed zderzeniemRe: Kładzenie motocykla przed zderzeniem
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googl
    egroups.com!not-for-mail
    From: p...@g...com
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Kładzenie motocykla przed zderzeniem
    Date: Thu, 26 Apr 2012 09:06:41 -0700 (PDT)
    Organization: http://groups.google.com
    Lines: 29
    Message-ID: <33355845.4194.1335456401118.JavaMail.geo-discussion-forums@vbvx4>
    References: <jn1r8a$770$1@node2.news.atman.pl> <jn32qn$9av$1@inews.gazeta.pl>
    <jn352m$m75$1@news.icm.edu.pl> <jn3uvt$rs3$1@inews.gazeta.pl>
    <jn47m7$ulu$1@news.icm.edu.pl> <jn5j0n$o2n$1@inews.gazeta.pl>
    <jnarcm$ad7$1@news.task.gda.pl>
    <9...@f...googlegroups.com>
    <jnb35q$p2s$1@news.task.gda.pl>
    <5...@g...googlegroups.com>
    <jnbp2k$rvh$1@news.task.gda.pl>
    NNTP-Posting-Host: 89.76.133.149
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: posting.google.com 1335456497 16238 127.0.0.1 (26 Apr 2012 16:08:17 GMT)
    X-Complaints-To: g...@g...com
    NNTP-Posting-Date: Thu, 26 Apr 2012 16:08:17 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <jnbp2k$rvh$1@news.task.gda.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=89.76.133.149;
    posting-account=uG0BzQoAAAAMOqc1uP-3QMQh4vDIO-xc
    User-Agent: G2/1.0
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:652911
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu czwartek, 26 kwietnia 2012 17:19:53 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

    > Ok. Z tego wynika, że moje obserwacje były błędne. Powiem, ze jestem
    > zaskoczony, bo sobie myślałem, że powierzchnia tarcia jest duża, ale
    > pewnie masz rację - asfalt może sponiewierać i "jedziesz" bez kontroli.

    Helou,

    Sie tak delikatnie wtrace, sila tarcia nie zwieksza sie wraz ze zwiekszeniem
    powierzchni tracej, a ze zwiekszeniem sily nacisku. A nacisk tym mniejszy czym
    wieksza powierzchnia (przy tym samym ciezarze). Pomijajac kwestie pedu, oporow
    powietrza itp itd, motur na dobrych oponach zatrzyma sie zawsze* szybciej od motura
    slizgajacego sie bokiem, bo opona/asfalt nie dosc ze ma wiekszy nacisk, to jeszcze
    wiekszy wspolczynnik tarcia od plastik,stal,aluminum/asfalt.

    *Wpadly mi do glowy dwa przypadki gdzie motocyklista zatrzyma sie szybciej szorujac
    po asfalcie niz siedzac na moturze:
    1. Szorujac spocona dupa w spoconych skorzanych spodniach,
    2. zawijajac sie o latarnie.

    --
    Pozdrawiam,
    Barnaba
    VFR 800

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: