-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googl
egroups.com!not-for-mail
From: p...@g...com
Newsgroups: pl.rec.motocykle
Subject: Re: Kładzenie motocykla przed zderzeniem
Date: Thu, 26 Apr 2012 09:06:41 -0700 (PDT)
Organization: http://groups.google.com
Lines: 29
Message-ID: <33355845.4194.1335456401118.JavaMail.geo-discussion-forums@vbvx4>
References: <jn1r8a$770$1@node2.news.atman.pl> <jn32qn$9av$1@inews.gazeta.pl>
<jn352m$m75$1@news.icm.edu.pl> <jn3uvt$rs3$1@inews.gazeta.pl>
<jn47m7$ulu$1@news.icm.edu.pl> <jn5j0n$o2n$1@inews.gazeta.pl>
<jnarcm$ad7$1@news.task.gda.pl>
<9...@f...googlegroups.com>
<jnb35q$p2s$1@news.task.gda.pl>
<5...@g...googlegroups.com>
<jnbp2k$rvh$1@news.task.gda.pl>
NNTP-Posting-Host: 89.76.133.149
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: posting.google.com 1335456497 16238 127.0.0.1 (26 Apr 2012 16:08:17 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Thu, 26 Apr 2012 16:08:17 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <jnbp2k$rvh$1@news.task.gda.pl>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=89.76.133.149;
posting-account=uG0BzQoAAAAMOqc1uP-3QMQh4vDIO-xc
User-Agent: G2/1.0
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:652911
[ ukryj nagłówki ]W dniu czwartek, 26 kwietnia 2012 17:19:53 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
> Ok. Z tego wynika, że moje obserwacje były błędne. Powiem, ze jestem
> zaskoczony, bo sobie myślałem, że powierzchnia tarcia jest duża, ale
> pewnie masz rację - asfalt może sponiewierać i "jedziesz" bez kontroli.
Helou,
Sie tak delikatnie wtrace, sila tarcia nie zwieksza sie wraz ze zwiekszeniem
powierzchni tracej, a ze zwiekszeniem sily nacisku. A nacisk tym mniejszy czym
wieksza powierzchnia (przy tym samym ciezarze). Pomijajac kwestie pedu, oporow
powietrza itp itd, motur na dobrych oponach zatrzyma sie zawsze* szybciej od motura
slizgajacego sie bokiem, bo opona/asfalt nie dosc ze ma wiekszy nacisk, to jeszcze
wiekszy wspolczynnik tarcia od plastik,stal,aluminum/asfalt.
*Wpadly mi do glowy dwa przypadki gdzie motocyklista zatrzyma sie szybciej szorujac
po asfalcie niz siedzac na moturze:
1. Szorujac spocona dupa w spoconych skorzanych spodniach,
2. zawijajac sie o latarnie.
--
Pozdrawiam,
Barnaba
VFR 800
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
Najnowsze wątki
- 2025-02-17 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-17 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-17 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-17 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-02-17 Warszawa => Senior ASP.NET Developer <=
- 2025-02-17 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-17 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-17 Odśnieżanie samochodu
- 2025-02-17 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-17 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Pompiarze...
- 2025-02-16 PV teraz