eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleKładzenie motocykla przed zderzeniemRe: Kładzenie motocykla przed zderzeniem
  • Data: 2012-04-26 18:06:41
    Temat: Re: Kładzenie motocykla przed zderzeniem
    Od: p...@g...com szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu czwartek, 26 kwietnia 2012 17:19:53 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

    > Ok. Z tego wynika, że moje obserwacje były błędne. Powiem, ze jestem
    > zaskoczony, bo sobie myślałem, że powierzchnia tarcia jest duża, ale
    > pewnie masz rację - asfalt może sponiewierać i "jedziesz" bez kontroli.

    Helou,

    Sie tak delikatnie wtrace, sila tarcia nie zwieksza sie wraz ze zwiekszeniem
    powierzchni tracej, a ze zwiekszeniem sily nacisku. A nacisk tym mniejszy czym
    wieksza powierzchnia (przy tym samym ciezarze). Pomijajac kwestie pedu, oporow
    powietrza itp itd, motur na dobrych oponach zatrzyma sie zawsze* szybciej od motura
    slizgajacego sie bokiem, bo opona/asfalt nie dosc ze ma wiekszy nacisk, to jeszcze
    wiekszy wspolczynnik tarcia od plastik,stal,aluminum/asfalt.

    *Wpadly mi do glowy dwa przypadki gdzie motocyklista zatrzyma sie szybciej szorujac
    po asfalcie niz siedzac na moturze:
    1. Szorujac spocona dupa w spoconych skorzanych spodniach,
    2. zawijajac sie o latarnie.

    --
    Pozdrawiam,
    Barnaba
    VFR 800

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: