  • 51. Data: 2011-12-13 11:40:47
    Temat: Re: Kierunkowskazy na rondzie
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    > PORD a nie zycie...

    chodziło mi o to, czy jesteś pewien, że na rondzie z kilkoma pasami
    zawsze masz mozliwość* zajęcia takiego pasa ruchu (przed wiazdem) aby nie
    musieć go zmieniać.

    *nawet zakładajać że jesteś tam sam.

  • 52. Data: 2011-12-13 11:58:10
    Od: Dman-666 <d...@t...o2.pl>

    Tak se patrze i patrze jak PM nawija makaron na uszy:

    > chodziło mi o to, czy jesteś pewien, że na rondzie z kilkoma pasami
    > zawsze masz mozliwość* zajęcia takiego pasa ruchu (przed wiazdem) aby nie
    > musieć go zmieniać.
    >
    > *nawet zakładajać że jesteś tam sam.

    Dojezdzajac do skrzyzowania masz obowiazek* zajecia odpowiedniego pasa.
    Celowo nie uzylem "ronda".

    * A nie mozliwosc

    --
    Dman-666
    668.942, 6A13 z bombom LPG

  • 53. Data: 2011-12-13 12:44:20
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    > Dojezdzajac do skrzyzowania masz obowiazek* zajecia odpowiedniego pasa.
    > Celowo nie uzylem "ronda".

    Ahaaa... no to byłem w mylnym błędzie sądząc, że dyskutujemy o rondach.

    pytanie jeszcze, co to jest odpowiedni. pas.
    a tak wogóle co chesz przekazać/udowodnić?

    bo np. ja chce powiedzieć, że używanie lewego kierunkowskaza na rondzie jest
    czasem konieczne i nie jest sprzeczne z przepisami.

  • 54. Data: 2011-12-13 12:50:47
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-12-13, PM <x...@w...pl> wrote:

    > bo np. ja chce powiedzieć, że używanie lewego kierunkowskaza na rondzie jest
    > czasem konieczne i nie jest sprzeczne z przepisami.

    Kiedy?

    PoRD, Oddział 4 Zmiana kierunku jazdy lub pasa ruchu, Art. 22:
    [...]
    5. Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie sygnalizować
    zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestać
    sygnalizowania niezwłocznie po wykonaniu manewru.
    [...]

    Jaki manewr sygnalizujesz lewym kierunkowskazem?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 55. Data: 2011-12-13 13:35:28
    Od: Dman-666 <d...@t...o2.pl>

    Tak se patrze i patrze jak PM nawija makaron na uszy:

    > Ahaaa... no to byłem w mylnym błędzie sądząc, że dyskutujemy o rondach.

    Gdzie kupiles pj?

    > pytanie jeszcze, co to jest odpowiedni. pas.
    > a tak wogóle co chesz przekazać/udowodnić?

    Manewr A.L. powinien byc w swietle przepisow "niewykonalny".

    --
    Dman-666
    668.942, 6A13 z bombom LPG

  • 56. Data: 2011-12-13 14:21:32
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    > Jaki manewr sygnalizujesz lewym kierunkowskazem?

    zmianę pasa ruchu na rondzie. z zewnętrznego na wewnętrzny

  • 57. Data: 2011-12-13 15:46:30
    Od: "bma" <a@a>

    Użytkownik "PM" <x...@w...pl> napisał w wiadomości

    > ale masz jakieś wsparcie???
    > bo chyba nie to:
    > pas ruchu - każdy z podłużnych pasów jezdni wystarczający do ruchu jednego
    > rzędu pojazdów wielośladowych, oznaczony lub nie oznaczony znakami
    > drogowymi.

    No przecież rower czy skuter na rondzie zostawia dwa ślady więc jest
    pojazdem wielośladowym.
    :-)

  • 58. Data: 2011-12-13 23:33:04
    Od: "vvvvvv" <w...@p...de>

    Użytkownik "Dman-666" <d...@t...o2.pl> napisał w
    wiadomości news:MPG.295164fadb400cbe9896eb@news.gazeta.pl...
    > Tak se patrze i patrze jak PM nawija makaron na uszy:

    > Gdzie kupiles pj?

    > Manewr A.L. powinien byc w swietle przepisow "niewykonalny".

    ze sie wlacze - zjezdzanie z ronda, nawet przy jezdzie "prosto" powinno byc
    sygnalizowane prawym migaczem czy nie?
    czy juz zawsze bede czekal i sie gapil czy gosc zjezdza z ronda czy jeszcze
    nie...

    pzdr

  • 59. Data: 2011-12-14 08:21:53
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    > No przecież rower czy skuter na rondzie zostawia dwa ślady więc jest
    > pojazdem wielośladowym.
    > :-)

    tak szczególnie jak mu jebnie samochód z boku rower i jego pasażer pozostawi
    nawet wiecej śladów.
    ale nie o to chodzi.
    z jednego pasa ruchu nagle nie zrobią się 2 jeżeli chwilowo wjadą tam 2
    smarty.

  • 60. Data: 2011-12-14 10:13:26
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > Ale RZECZYWISTOŚĆ jest taka, że miganie lewym nic nie
    > znaczy a brak
    > prawego kierunku przy zjeździe powoduje nieporozumienia.
    > Wjeżdżającego
    > na rondo nie obchodzi, że zjeżdżasz na trzecim wylocie -
    > jego
    > interesuje, czy zjedziesz na wylocie przed nim (z lewej)
    > czy nie.

    Dokładnie :-). Lewy kierunek mogłby ewentualnie (choć i z
    tym się nie zgadzam) cokolwiek powiedzieć tym z tyłu jeszcze
    zanim się wjedzie na rondo, bo jak już się na nim jest to
    skąd jadący za nami ma wiedzieć którym wjazdem wjeżdżaliśmy?
    A skoro nie wie to na ch.... mu nasza sygnalizacja że
    zamiarujemy "skręcać" w lewo na rondzie" ;-)). Jak ja
    chodziłem na kurs, jakieć ćwierć wieku temu, to takich
    "ułatwień" nie było i jakoś było czytelniej...

    > nie ma nic gorszego jak brak sygnalizacji ZJAZDU.

    Absolutnie się zgadzam. Za to powinni karać gliniarze a nie
    za brak świateł w piękny, słoneczny dzień...