  • Data: 2016-11-12 00:20:15
    Temat: Re: Kierownica drży przy hamowaniu
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 11 Nov 2016 23:48:54 +0100, gobo napisał(a):

    > Hej,
    > To byl skrot myslowy - oczywiscie pilowalem klocek w miejscu gdzie sie
    > suwa. Zeskrobalem troche farby i troche aluminium.
    > Posmarowalem ATE PLASTILUBE - on do tego sluzy.
    > Po kilku tysiacach km jak wymienialem tarcze i klocki na kolejne te
    > stare wciaz sie poruszaly lekko.
    > Oczywiscie tarcze docieram. Na dodatek wybieram takie ze sredniej, lub
    > wyzszej polki - nic to nie zmienia:(

    No jak to drugi komplet w krótkim czasie, to pewnie masz tam jakiś błąd
    systematyczny, no albo jakiegoś wielkiego pecha.

    Do sprawdzenia:
    - czy piasta jest prosta i płaska
    - czy tarcza po skręceniu z piastą na pewno nie bije (te dwa do sprawdzenia
    wskaźnikiem zegarowym)
    - czy łożysko nie ma luzu (bo między zaciskiem, a tarczą jest łożysko,
    które jak ma luz może pozwalać na współpracę klocka z tarczą pod różnymi
    kątami, albo wzbudzać jakieś wibracje)

    - czy klocki tyle ile Ci się zdążyły zużyć, zużyły się równo czy w jakiś
    klin.
    Czy tarcza jest równo zużyta promieniowo. Bo może być tak że zacisk pracuje
    pod kątem, zamiast prostopadle do tarczy.
    U mnie w aucie okazało się, że "uszy" zwrotnicy do których przykręca się
    jarzmo, są całkiem delikatne i tam prowadzenie klocka łapie "skos"

    - czy hamulce nie obcierają - czyli czy po jeździe są równo rozgrzane, a
    jak długi czas nie hamujesz to czy wszystkie hamulce są zimne

    - czy montowana tarcza nie jest uwalana jakimś antykorozyjnym mazidłem
    (wiele tarcz ma w instukcji konieczność umycia ich acetonem przed montażem)

    Jeszcze tak ogólnie czy w całym zawieszeniu nie ma jakiś luzów, które mogą
    Ci spotęgować nawet jakieś tam minimalne nierównomierności w sile
    hamowania.

    W ogóle telepie Ci z częstotliwością zgodną z ruchem koła (przy 100km/h
    koło robi kilkanaście obrotów na sekundę), czy jakieś wyższe
    częstotliwości?