    From: "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kierowcy i pasa?erowie wie?wagenów Audi to buraki
    Date: Thu, 16 Jun 2011 23:51:23 +0200

    <it7obd$igl$3@inews.gazeta.pl><4df78ea9$0$2446$6...@n...neostrada.pl
    ><4df79164$0$2448$65785112@news.neostrada.pl><746557914.20110615003517@pi
    k-net.pl><4df7e7db$0$2444$65785112@news.neostrada.pl><4df8eec1$0$2454$657
    85112@news.neostrada.pl> <4df8f2a8$0$2454$65785112@news.neostrada.pl>
    <4df8fb01$0$2496$65785112@news.neostrada.pl>
    <itb0h5$tvn$1@mx1.internetia.pl>
    <4df906af$0$2454$65785112@news.neostrada.pl>
    <itbacf$hmk$1@mx1.internetia.pl>
    <b...@t...googlegroups.com>
    <itcdpq$vnf$1@mx1.internetia.pl>
    <8...@n...googlegroups.com>
    <itci9v$mkn$1@mx1.internetia.pl>
    <1...@u...googlegroups.com>

    Uzytkownik "Bartek Kacprzak" <b...@g...com> napisal w
    wiadomosci
    news:113f5785-daa2-4df4-8009-d6fae1f21e02@u19g2000vb
    i.googlegroups.com...

    > Postep? Nigdy nie twierdzilem, ze motocyklisci w tym i ja nie lamiemy
    > niektorych przepisow.
    > A przepychanie sie jak to nazywasz, jest chyba najmniej szkodliwym.

    Moim zdaniem tekst, "Alez prosze:
    podaj przepisy , ktore lamie motocyklista omijajac auta stojace w korku",
    sugeruje, ze jednak chciales udowodnic, ze zadnych nie lamie.

    > Ale co wyjasniales?

    Ze nie przeszkadza mi, ze motocykl bedzie pierwszy i omnie korek. Nie
    czytasz uwaznie.

    >Bo jakos nie potrafisz podac tego bezpieczenego
    > odstepu przy omijaniu.

    To inaczej, udowodnij, ze minimalny odstep miedzy lusterkami pojazdów
    pozwalajacy przebic sie do przodu jest zawsze bezpieczny. Co w przypadku
    kiedy bujnie Cie na dziurze w jezdni (no tak, cholera, Ty jestes mistrzem i
    nigdy Ci sie to nie zdarza... no, ale spróbuj udac, ze jestes mlodziakiem,
    na troche za ciezkim sprzecie), co w przypadku, kiedy ruszasz równolegle z
    samochodem, który bujnal sie w koleinie (tak, wiem, to wylaczna wina
    kierowcy, ma panowac nad autem, ale cóz, troche mu nie wyszlo, Ty jako
    przewidujacy motocyklista na pewno jestes na to przygotowany). Pamietaj, ze
    stoisz miedzy autami, lusterka sa na styk (z wczesniejszych wypowiedzi
    rozumiem, ze to odleglosc bezpieczna, bo to Ty o tym decydujesz). Jak sie
    bronisz w tych przypadkach? Czy to po prostu ryzyko wliczone w jazde na moto
    i bedzie placil ubezpieczyciel (wlasny lub puszkarza)?

    > Ciagle narzekacie na motocyklistow w korkach, jednoczesnie ciagle
    > mowicie o pozostawianiu odstepu dla nich. To takie rozdwojenie
    > jazni??

    Narzekamy, bo czasem przeginaja uwazajac, ze zawsze im sie to nalezy. A
    piszemy, zeby robic dla nich miejsce, bo uwazamy ze tak jest w porzadku.
    Czego nie rozumiesz?

    > No wiesz, roznica jest zasadnicza bo w takiej odleglosci zazwyczaj
    > masz linie przerywana _ _ _ _ _ o taka.

    No wiesz, róznica jest zasadnicza, bo 500 metrów przed mogla byc inna linia
    ciagla.

    > Biore pod uwage.

    I wszyscy inni motocyklisci tez?

    > Jezdzenie przez taki czas wyrabia taki nawyk. Dziwisz sie? Jesli wsrod
    > 10 zdaza sie 3 lewych to skad mam wiedziec, ktory to bedzie?

    No to czego sie rzucasz na grupie? Ja moge powiedziec dokladnie to samo.

    Ty w
    > samochodzie sie nie wywrocisz, ja na motocyklu tak.
    > Wole was _wszystkich_ traktowac tak samo bo to zwieksza moja i mojego
    > pasazera bezpieczenstwo. Nie wierzysz?

    To dlaczego masz pretensje, kiedy w ten sam sposób kierowcy samochodów pisza
    o motocyklistach?
    Skad mam wiedziec, ze ten koles który jedzie kolo mnie, ma pojecie o jezdzie
    na moto i nie porysuje drzwi w moim pieknym nowym samochodzie przeciskajac
    sie na styk? Skad mam wiedziec, ze nie postanowi nagle przejechac mi tuz
    przed maska kiedy ruszam bo wypatrzyl luke na innym pasie, ale nie wypatrzyl
    zmiany swiatel? Skad mam wiedziec, ze ten koles na prawym pasie, nagle
    zmieni pas na lewy i przeleci kolo mnie z duzo wieksza predkoscia?
    Tez mam traktowac Was _wszystkich_ tak samo?

    > Wez jakiegos swojego kumpla z motocyklem, przejedzcie sie razem
    > zgodnie z przepisami i pozniej opisz jak bylo.
    > Wtedy moze zrozumiesz o czym jest mowa.

    He, he, he... Doszlismy do etapu, w którym twierdzisz, ze na moto nie da sie
    jezdzic zgodnie z przepisami...
    Czy jako kierowca samochodu moge uzyc tego samego argumentu?

    > A samochodem tez jezdzisz w korku? Tak jak motocykle?
    > Jesli nie to jest przyklad z dupy wziety.

    Nie, to nie jest przyklad z dupy wziety. Jezdzac samochodem musze manewrowac
    na ciasnych parkingach, czasem omijac zle zaparkowane samochody, itp. Nie
    zdarzylo mi sie uderzyc lusterkiem w inny pojazd, czyli jednak 1:0 dla mnie.

    > ALe o czym teraz mowisz? Jesli zostawisz odstep zeby moto sie
    > swobodnie zmiescilo to do takiej sytuacji raczej nie dojdzie.

    Juz pisalem. Nie zawsze jest taka mozliwosc. Niestety nie mam wplywu na to,
    ze motocyklisci czesto uwazaja, ze zawsze i wszedzie maja prawo do pole
    position i za wszelka cene to prawo próbuja egzekwowac.

    > A jesli juz bedzie tak jak napisale to raczej czy ktos nie ucieknie
    > czy nie, zalezy od tego co ma pod czaszka a nie na czym siedzi.

    Nawet jezeli przyjmiemy, ze sk... jest proporcjonalnie taka sama ilosc na
    moto i w samochodach, to jednak Ci na motocyklach maja zdecydowanie wieksze
    pole manewru.

    > Tak sie sklada, ze takie uszkodzenia powstaly w wyniku najechania na
    > to auto, smieciarki.

    To akurat stosunkowo prosta sprawa. Ustalenie jaka smieciarka tego dnia byla
    w tym miejscu nie powinno byc trudne. Nie ucieeeeeeknieeeee... ;-)

    > Kierowca jej zachaczyl ta astre podestem. I wiesz co? Jak jechalem do
    > pracy smieciarki nie bylo, byl tylko wkurwiony kierowca osobowki.
    > Myslisz, ze to tez byl kierowca motocykla?

    Cholera wie, moze przeniósl zwyczaj z moto na smieciarke? ;-)

    Barany sie wszedzie zdazaja
    > ale tylko na tej grupie tak sie motocyklistami emocjonujecie.

    Bo dosc rzadko sie zdarza, ze smieciarka zrobila cos glupiego na drodze.
    Kierowca smieciarki rzadko równiez wpada na grupe, zeby popluc troche jadem.
    No i smieciarek jest zdecydowanie mniej niz motocykli.

    I zeby
    > nie bylo ten post o burakach nie zostal napisany przez kierowce puszki
    > tylko przez rowerzyste.
    > Wam takie kwiatki umykaja, a jesli juz sie zdaza jak w watku o nowym
    > videorejestratorze zaraz sypia sie ORMOwcy PLONKI i inne takie. :)

    Nie umykaja. Widzisz, tu czesto pojawiaja sie posty frustratów
    narzekajacych, ze inny kierowca im zrobil kuku.
    A to zajechal droge, a to wyprzedzal nie tak jak trzeba, a to zatrabil, a to
    cos tam...
    Tu sie jezdzi po wszystkich. Kierowcach osobówek, ciezarówek, autobusów,
    motocykli, rowerów... W zasadzie tylko motocyklisci i cyklisci maja jakis
    kompleks, bo jak sie ich wywola do tablicy, to zaraz robia awanture i czuja
    sie skrzywdzeni. No i oczywiscie nigdy nie sa winni.

    I przyznaj z reka na sercu... Jak czesto na Wasza grupe wpada jakis frustrat
    z puszki i robi burdel? I drugie pytanie. Co piszecie na swojej grupie o
    kierowcach samochodów?

    > I kto tu jest hipokryta?

    Mysle, ze jestes klasycznym przykladem.

    > Oczywiscie, ale to nie ja pisze co chwila o _wszystkich_
    > motocyklistach.
    > Zobacz jak rozwijaja sie watki o nas, zaczyna sie od jednego idioty,
    > popelniajacego wykroczenia a zaraz masz 50 postow o kolejnych.

    Jestes przewrazliwiony. Proponuje jednak, zebys przeczytal to co sam
    napisales w poprzednim poscie: "Wole was _wszystkich_ traktowac tak samo".
    Dalej nie wiesz kto jest hipokryta?

    > A na zakonczenie dyskusji, nie ma przepisow regulujacych omijanie poza
    > enigmatycznym _bezpiecznym_odstepem.

    Niestety. To tak jak ze swiatlami. Jak nalezalo je wlaczac gdy sie
    sciemnilo, to ciagle byla grupa debili, dla których swiatlo ksiezyca bylo
    wystarczajace do jazdy.
    Tak jest i w tym przypadku. Omijanie samochodu na centymetry przez kolesia,
    który ma problem z utrzymaniem motocykla w linii prostej, dla mnie nie jest
    bezpieczna odlegloscia, ale on zawsze bedzie sie upieral, ze jest ok.