  • Data: 2018-06-03 22:35:33
    Temat: Re: Kierowca samochodu potrącił rowerzystę.
    Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sunday, June 3, 2018 at 10:26:49 PM UTC+2, Uzytkownik wrote:
> [...]
    pieszym wchodzacym na przejscie, ale zostal odrzucony...

    http://strefapiesza.blox.pl/2014/04/Prawdziwe-pierws
    zenstwo-dla-pieszych-Nareszcie.html

    przed pojazd", czyli np. jesli stoi i czeka, to nie ma zadnego obowiazku zatrzymywac
    sie i go wpuszczac!

    > Ile to jest "tuz przed pojazd"?
    >
    > Metr, dwa, pięć, dziesięć, sto, tysiąc, a może dwanaście i pół milimetra?
    >
    > Jak wiec widzisz przepis ten jest kompletnie idiotyczny i martwy,
    > ponieważ ten do kogo jest kierowany nie jest w stanie ocenić kiedy jest
    > to już "tuż przed pojazd".
    >
    > Ocenić może tylko kierowca, bo to on ma wyczucie samochodu, aby określić
    > jakiej drogi hamowania potrzebuje, choć nie zawsze.

    Ja nie podejmuje sie ocniac, czy jest idiotyczny. Wiekszosc Europy przyjela
    peiwrwszenstwo dla piszych wchodzacych na jezdnie.

    Ale my nie i to calkowicie swiadomie, jak widac po dyskusji (p)oslow. Czyli taka wola
    ustawodawcy...

    A co do aktualnej sytuacji... dla mnie jest oczywiste, ze jesli pieszy nie jest w
    stanie oszacowac, czy samochod sie zatrzyma to powinien stac (i nie tylko ze wzgledu
    na prawo, ale po prostu zdrowy rozum).