  • 1. Data: 2009-10-19 09:43:14
    Temat: Kiepska jakosc audio na frontowym panelu
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    Bandziorno

    Mam problem z jakością audio wyprowadzonego z płyty na przedni (a tak
    naprawdę górny) panel. Po podłączeniu słuchawek (raczej dobrych, i to
    dwóch różnych modeli, aby wyeliminować kwestie np. niestykającego
    jacka) słychać cichy szum i popiskiwania (nawet gdy żaden program nie
    generuje jakiegokolwiek dźwięku), a gdy puścić cokolwiek, to oprócz
    owego szumu są skopane kanały, tzn. 80% idzie na lewy. Po podłączeniu
    do tylnego panela, jest wszystko ok, no może poza tym, że głośno (nawet
    jak się ściszy w systemie, to niektóre aplikacje - np. gry - zdają się
    to olewać, ale to może kwestia sterowników).
    Próbowałem podłączać i jako HD audio i jako AC 97, ale jest dokładnie
    tak samo. Czyli wychodziłoby, że albo płyta, albo obudowa, tylko nie
    bardzo mam pomysł jak to sprawdzić. Drugiej płyty ani obudowy pod ręką
    nie mam, zresztą i tak nie jestem przekonany, czy by mi się chciało
    wszystko wybebeszać dla sprawdzenia ;-)
    Czy można gdzieś kupić coś w stylu złączka audio na płycie (nie pomnę
    jak się to wejście nazywa) -> jack audio? A może jakieś inne sugestie?
    Płyta Asus P5Q-E, obudowa CoolerMaster Mystique 632.

    de Fresz

  • 2. Data: 2009-10-19 14:43:40
    Temat: Re: Kiepska jakosc audio na frontowym panelu
    Od: vDon <v...@o...eu>

    de Fresz wrote:

    > Mam problem z jakością audio wyprowadzonego z płyty na przedni (a tak
    > naprawdę górny) panel.

    <cut>

> [...]

    > Czy można gdzieś kupić coś w stylu złączka audio na płycie (nie pomnę
    > jak się to wejście nazywa) -> jack audio? A może jakieś inne sugestie?

    Audio hub np. w stylu http://tinyurl.com/yhf5rtq, podpięty pod tylny
    panel? Przy odrobinie szczęścia powinien nawet mieć regulację głośności.

  • 3. Data: 2009-10-19 15:00:57
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-10-19 16:43:40 +0200, vDon <v...@o...eu> said:

    > Audio hub np. w stylu http://tinyurl.com/yhf5rtq, podpięty pod tylny
    > panel? Przy odrobinie szczęścia powinien nawet mieć regulację głośności.

    Dość ciekawe obejście problemu, ale przyznam szczerze, że wolałbym go
    porządnie rozwiązać (zestaw złożony tydzień temu, wszystko na
    gwarancji), niż bawić się w leczenie syfa pudrem ;-)

    de Fresz

  • 4. Data: 2009-10-19 15:53:02
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Mon, 19 Oct 2009 17:00:57 +0200, de Fresz napisał(a):

    > Dość ciekawe obejście problemu, ale przyznam szczerze, że wolałbym go
    > porządnie rozwiązać (zestaw złożony tydzień temu, wszystko na
    > gwarancji), niż bawić się w leczenie syfa pudrem ;-)

    Wymień kabel w obudowie na ekranowany.

    --
    *** Gigabyte Triton 180, Gigabyte GA-MA69G-S3H, HP Pavilion W2408H ***
    AMD Athlon 64X2 4400+, Gigabyte Radeon HD4850, Arctic Freezer 64 Pro

  • 5. Data: 2009-10-19 16:37:07
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-10-19 17:53:02 +0200, Andrzej Libiszewski
    <a...@g...USUNTO.pl> said:

    > Wymień kabel w obudowie na ekranowany.

    Tylko to może oznaczać konieczność zabawy lutownicą, a tego wolałbym
    uniknąć (dopóki ewentualna reklamacja nie przyniosłaby skutku). Na
    razie szukam jakiegoś w miarę pewnego sposobu na ustalenie co
    konkretnie bruździ.

    de Fresz

  • 6. Data: 2009-10-19 16:53:20
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Mon, 19 Oct 2009 18:37:07 +0200, de Fresz napisał(a):

> [...]
    > uniknąć (dopóki ewentualna reklamacja nie przyniosłaby skutku). Na
    > razie szukam jakiegoś w miarę pewnego sposobu na ustalenie co

    Bruździ kabel. Taki sam efekt jest na, skądinąd doskonałym, Xonarze. Jak
    nie chcesz wymieniać kabla spróbuj go ekranować w całości jakąś blachą
    (folią miedzianą?) owiniętą dookoła i zwartą do masy.

  • 7. Data: 2009-10-20 08:28:44
    Od: fv <f...@c...com>

    de Fresz wrote:

    > Dość ciekawe obejście problemu, ale przyznam szczerze, że wolałbym go
    > porządnie rozwiązać (zestaw złożony tydzień temu, wszystko na
    > gwarancji), niż bawić się w leczenie syfa pudrem ;-)

    Nie ma innej możliwości, jeśli zależy ci na jakości dźwięku. Pecet to syf od tej
    strony i nic poza
    wypuszczeniem z niego cyfrowego sygnału nie da się zrobić.

    Ja zamówiłem zlutowanie karty dźwiękowej na USB [1] i jestem bardzo zadowolony.
    Kiedyś były dostępne
    w sprzedaży karty tego typu i na pewno grały 10x lepiej niż cokolwiek w środku
    peceta.

    Teraz komputery mają wyjścia cyfrowe typu HDMI i można próbować podpiąć się pod to z
    dekoderem kina
    domowego (wtedy masz od razu wzmiacniacz słuchawkowy).

    Pecet _będzie_ piszczał i zakłócał działanie przetworników cyfrowo-analogowych, żebyś
    nawet ołowiem
    ekranował. Syf i tyle.

    [1] Coś w tym stylu: http://www.electronics-lab.com/projects/pc/026/index
    .html, 60zł w akademiku
    polibudy 4 lata temu ;-)
    --
    fv
    Xbox gamertag: fastviper PL

  • 8. Data: 2009-10-20 10:15:20
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > Pecet _będzie_ piszczał i zakłócał działanie przetworników
    > cyfrowo-analogowych, żebyś nawet ołowiem
    > ekranował. Syf i tyle.

    Ludzie nagrywaja muze przy pomocy wewnetyrznych kart dzwiekowych
    (bynajmniiej nie creativa) i nic nie buczy, wejscia nie szumia, dynamika
    bardzo dobra. I to wszystko na PC!

    Pozdr.

  • 9. Data: 2009-10-20 11:03:45
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Tue, 20 Oct 2009 10:28:44 +0200, fv napisał(a):

    > Nie ma innej możliwości, jeśli zależy ci na jakości dźwięku. Pecet to syf od tej
    strony i nic poza
    > wypuszczeniem z niego cyfrowego sygnału nie da się zrobić.

    Ależ jest. I bez podstawek porcelanowych pod kable też się obejdzie.

> [...]
    Kiedyś były dostępne
    > w sprzedaży karty tego typu i na pewno grały 10x lepiej niż cokolwiek w środku

    Jeśli twoje pojęcie o wewnętrznych dźwiękówkach skończyło się na SB128 to
    możesz tak sądzić.

    > Teraz komputery mają wyjścia cyfrowe typu HDMI i można próbować podpiąć się pod to
    z dekoderem kina
    > domowego (wtedy masz od razu wzmiacniacz słuchawkowy).

    Jeszcze wymyśl jak wejścia tym zastąpić :)

    > Pecet _będzie_ piszczał i zakłócał działanie przetworników cyfrowo-analogowych,
    żebyś nawet ołowiem
    > ekranował. Syf i tyle.

    Brak pojęcia o czym piszesz. I tyle.

  • 10. Data: 2009-10-20 11:16:20
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-10-20 10:28:44 +0200, fv <f...@c...com> said:

    > Nie ma innej możliwości, jeśli zależy ci na jakości dźwięku. Pecet to
    > syf od tej strony i nic poza
    > wypuszczeniem z niego cyfrowego sygnału nie da się zrobić.

    No to szczerze mówiąc jestem bardzo niemile zaskoczony. A w takich
    przereklamowanych Jabolach wyjście na przodzie daje jak najbardziej
    czysty i niczym niezakłócony dźwięk. Cuda nromalnie, pewnie używają
    jakiejś kosmicznej technologii rodem z NASA, nieosiągalnej dla
    producentów obudów blaszaków... :-/

    > Ja zamówiłem zlutowanie karty dźwiękowej na USB [1] i jestem bardzo
    > zadowolony. Kiedyś były dostępne
    > w sprzedaży karty tego typu i na pewno grały 10x lepiej niż cokolwiek w
    > środku peceta.

    Dalej można kupić, ale to w tym przypadku również tylko obejście.

    > Teraz komputery mają wyjścia cyfrowe typu HDMI i można próbować podpiąć
    > się pod to z dekoderem kina
    > domowego (wtedy masz od razu wzmiacniacz słuchawkowy).

    Który póki co jest mi zbędny.

    de Fresz