    From: "Robert" <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Kiedy ktoś zrobi porządek z IRCnetem?
    Date: Wed, 8 May 2002 21:06:41 +0000 (UTC)
    <3...@f...net.pl> <1...@f...viper.lan>
    <3...@f...net.pl>
    <s...@t...one.pl>
    <3...@f...net.pl> <aahc7h$hr9$1@absolut.sgh.waw.pl>
    <aancps$bs6$1@news.onet.pl>
    <s...@s...plukwa.net>
    <ab9374$q9t$1@news.onet.pl>
    <s...@s...plukwa.net>

    Użytkownik "Robert Redziak" <s...@s...plukwa.net> napisał w
    wiadomości news:slrnadh0jr.633.spambox@supersonic.plukwa.net...

    > Jest.

    Dlaczego ?

    > Bo?

    Bo takie jest w Polsce prawo !
    Tego też nie wiesz ?

    > Przepis? Nie wystarczy Ci to, że uczelnie pozwalają ludziom
    > spoza nich na korzystanie ze *swoich* zasobów? Uważasz, że
    > korzystanie z nieswoich dóbr jest prawem?!

    One nie mają nic do pozwalania albo i nie. Działalność uczelni jest objęta
    pewnymi zasadami.

    > Tak Ci się tylko wydaje. 1. To uczelnia dysponuje swoimi
    > pieniędzmi tak, a nie inaczej. 2. Nie masz żadnego dowodu na to,
    > że serwery uczelniane, na których są uruchomione ircd są
    > utrzymywane z dotacji, a nie z pieniędzy pozyskanych w drodze
    > świadczenia jakiś usług. 3. Uczelnia może udostępniać swoje
    > zasoby komukolwiek zechce i na zasadach, jakie ustali. A Tobie
    > nic do owych zasad, nie dysponuj czyjąś własnością. I dlatego
    > dostęp do IRCNetu jest przywilejem, nie prawem.

    Z tym, że oczywiście wiesz o tym, że nie masz racji ...

    1. Uczelnia dysponuje swoimi pieniędzmi tak jak ustaliła w planie
    budżetowym, a ten jest konstruowany na podstawie pewnych zasad (ustawy,
    rozporządzenia, zarządzenia), a te z kolei nie przewidują wydawania
    państwowych pieniędzy na zabawy dla wąskiej lub szerokiej grupy osób. Pokaż
    mi gdzie jest zapisane udostępnianie łącz, serwerów i usług publicznie. 2.
    Nie muszę niczego udowadniać. Wystarczy, że w znacznym stopniu jest
    finansowana z budżetu państawa lub gminy. 3. Nie do końca. Patrz pkt. 1.

    pozdr. Robert

    ps. jak dla mnie eot