  • Data: 2010-05-24 08:29:54
    Temat: Re: Kiedy Powershot G12
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie lubie celownikow elektronicznych i uwazam je za przeszkode a do tego
    > zbedny element kosztowy.

    No to polub, a najlepiej ''na zombi''. Wizjerki typu gx są zupełnie
    nieużywalne, dokładniej widać listonosza w judaszu.

    > No wlasnie G11 ma i glosno sie zastanawiam po jaka cholere skoro uwazam ze
    > sa bardziej potrzebne szybko dostepne funkcje.

    Nie ma. Pstrykanie aparatami typu Gx jest zupełnie inną filozofią - tam
    jest jedna przysłona (4,5), przy której jakość jest najlepsza. Zamykanie
    i otwieranie nic nie daje - kontroli nad go i tak nie ma żadnej.
    Najwyżej można otworzyć jak ciemno.

    W g9 pstrykam w trybie manual sprowadzonym do customa - zawsze po
    włączeniu mam f=4,5 i czas 1/60, który reguluję pierścieniem z tyłu na
    histogram. Iso podbijam w razie potrzeb osobnym pierścieniem. Nie znam
    lepszej i sprawniejszej metody naświetlania, pen może się schować, a
    lustrzanki to już w ogóle porażka.

    > Dla mnie program A i masa programow tematycznych to cos rownie nieistotnego
    > jak zeszloroczny snieg. Chociaz nie, zeszloroczny snieg mnie nie drazni i
    > nie musze za niego placic, a te duperszwance mnie i draznia i musze za nie
    > placic chociaz ich nie chce. Nie chce zeby aparat mial w procesorze profil
    > 40 tys najczesciej fotografowanych tematow i photoshopa lite ktory z MOIMI
    > zdjeciami zrobi co JEMU sie podoba. To JA robie zdjecia a nie programista
    > ktory pisal algorytmy dla tego CPU.

    Nudzisz i tyle. Lustrzankę rzuciłem w 2005 roku, została tylko do
    zawodowego fotografowania, gdzie trzeba jakości w dużym wymiarze.
    Nie używasz po prostu większości menu, robisz rawy, Gx mają customy, w
    które wrzucasz wszystko po swojemu i robi się pełen manual, w dodatku
    taki jak chcesz. To prawie idealny aparat gdyby miał jeszcze lepszy
    obiektyw no i nie wpuszczał śmieci do środka.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl