  • Data: 2010-05-24 12:46:39
    Temat: Re: Kiedy Powershot G12
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Kyniu pisze:
    > Buuuu. Wiem ze przy malej matrycy nie da sie tak panowac nad GO jak w
    > lustrze ale mimo to mnie zaskoczyles ta jedna wartoscia przeslony ktora ma
    > sens.

    No nie jedna ma sens tylko nie ma sensu nią kręcić. Tzn. f=8 to już
    dyfrakcja trochę zżera, ale w sumie cały zakres jest dość wyrównany więc
    nic to nie daje wizualnego poza panowaniem nad czasem czy iso.

    > Mozesz rozwinac te mysl o lepszym obiektywie i wpuszczaniu smieci.

    Seria G (od szóstki chyba) wpuszcza śmieci do środka, w G9 było to tak
    silne, że po pół roku aparat poszedł na gwarancji, potem niby puszczali
    egzemplarze z dodatkowym uszczelnieniem, ale po roku mój znowu nie
    nadawał się do niczego (m.in. ''kometa'' na tysiąc pikseli z jakiegoś
    włosa). W końcu sam to rozkręciłem i naprawiłem, ale jest to czynność
    przerąbana.

    Obiektyw... no, jest na poziomie gdzieś z 5Mpx - w sumie bardzo ładnie
    jeśli zakładasz taką rozdzielczość, tu kilka sampli:
    http://grejt.grejt.pl/temp/g9/200iso_1.jpg
    http://grejt.grejt.pl/temp/g9/g9_80iso.jpg
    http://grejt.grejt.pl/temp/g9/g9_800iso.jpg
    Gdzieś tam są chyba w odmętach archiwów.
    G10 i 11 będą mieć podobnie. Dla mnie G11 jest generalnie krokiem w tył
    - pikseli mniej, a szumu tyle samo.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl