  • Data: 2010-05-24 20:40:46
    Temat: Re: Kiedy Powershot G12
    Od: dominik <u...@d...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-05-24 00:46, Kyniu wrote:
    > Nie lubie celownikow elektronicznych i uwazam je za przeszkode a do tego
    > zbedny element kosztowy.

    Masz do wyboru takie, które EVF wbudowanego nie mają. O rozsądnym wizjerze
    optycznym zapomnij w czymkolwiek mniejszym niż np k7, w kompaktach to po
    prostu porażka.
    EVF sam w sobie zły nie jest o ile dobrze wykonany. Np G1 ma niezły.

    > Nie chce wymiennych szkiel i nie chce placic za
    > mozliwosc wymiany optyki. Co z tego ze taki PEN z 17 mm bylby calkiem
    > ciekawa propozycja jak cena tego sprzetu jest chora.

    Olympusy nigdy nie były najtańsze. Ta marka tak ma.

    > No wlasnie wymienialem czego mi brakuje. Dlatego pytalem czy sa jakies
    > przecieki w sprawie G12.

    Rewolucji to się nie spodziewaj niestety. To już nie te czasy, że były
    wypasione hybrydy w przyzwoitej cenie. Z kolei evilki z jeszcze
    fajniejszymi opcjami i dużymi matrycami zupełnie przygniatają już ten
    segment. Zostaną jakieś niedobitki.

    > No wlasnie G11 ma i glosno sie zastanawiam po jaka cholere skoro uwazam ze
    > sa bardziej potrzebne szybko dostepne funkcje.

    Widocznie to na fali ostatniej mody na noktowizję ;) W sumie rzeczywiście
    ISO wciąż jest słabym punktem kompaktów.

    > Dla mnie program A i masa programow tematycznych to cos rownie nieistotnego
    > jak zeszloroczny snieg. Chociaz nie, zeszloroczny snieg mnie nie drazni i
    > nie musze za niego placic,

    Widzisz - takie cechy popularnych produktów - trzeba wybrać złoty środek
    żeby to się sprzedało w możliwie największej liczbie sztuk. Opcje są takie
    jacy są kupujący. Widać grupa ludzi, z potrzebami jak Ty jest zbyt mała by
    powstał taki produkt niestety.
    Dlatego nie denerwuj się, że płacisz za coś czego nie używasz, bo
    zapłaciłbyś wiele więcej za swoją niszowość.

    > a te duperszwance mnie i draznia i musze za nie
    > placic chociaz ich nie chce. Nie chce zeby aparat mial w procesorze profil
    > 40 tys najczesciej fotografowanych tematow i photoshopa lite ktory z MOIMI
    > zdjeciami zrobi co JEMU sie podoba. To JA robie zdjecia a nie programista
    > ktory pisal algorytmy dla tego CPU.

    Rób rawy i masz niezły sposób na ominięcie większości syfu.
    Swoją drogą widziałem dzisiaj aparat - zupełnie automatyczny z
    wyeksponowanymi raczej opcjami typu "smile shutter" niż czas czy migawka.
    Pełna automatyka itd. No i strach przyznać, ale zdjęcia robi. W swojej
    automatycznej filozofii całkiem niezłe :) To jest sukces bo grupa docelowa
    będzie z takiego aparatu zadowolona.

    > No popatrz, a zawsze ludzie marudza na warkot motora zoomu.

    Nieprawda, są kompakty z całkiem niezłym i bezgłośnym zoomem. Czasem
    owszem jest nieznośnie, ale to głównie w ultra kompaktach :)

    > No i zawsze ten
    > zoom dziala z taka sama predkoscia i tak samo skokowo.

    Też nieprawda. Są aparaty z elektronicznymi pierścieniami i przyciskami, a
    te dodatkowo z podwójnym skokiem. Nie jest tak źle. Model o którym myślę
    ma też ultradźwiękowy silnik.

    > A jakby krecic reka
    > byloby i bezszelestnie, i z plynna regulacja szybkosci i mozna by szybko
    > skoczyz z szerokiego planu do waskiego wycinka kadru. Same zalety
    > manualnego zooma. Dodajmy ze tak zreszta jest w lustrzankach ktore tez
    > kreca filmy.

    Najczęściej to jakby spowoduje automatycznie spore gabaryty i średnią
    ergonomię. No nic, mniejsza o to. Osobiście też jestem za zoomem w
    manualnym, ale to zależy od formy aparatu.

    > No coz, mam dosc odmienne zdanie o postepie ktory sie dokonuje. Fakt, PC mi
    > szybciej smiga. Ale czy to lepiej. Ja tam wolalem jak komputer byl
    > tajemnicza szara skrzynka obslugiwana z linii komend i potrafili to
    > nieliczni.

    Jeśli wolisz być w froncie narzekania to Twoja sprawa. Jak mi ktoś narzeka
    że wolałby żyć sto lat temu to mu szybko przytaczam kilka wygód jakie
    dokonały się przez ten wiek.

    > Tylko jakos te ich przeslanki nie chca sie sprzedawac.

    Nie? :)
    Dla jasności - Tobie się nie chcą sprzedać. Niestety jesteś w kosmicznej
    mniejszości.

    > Pisalem o tym w
    > innym poscie w tym watku. Wlasnie w tym problem ze zamiast sluchac co
    > klienci chca to producenci wmawiaja klientom czego chciec powinni. To
    > zreszta dosc powszechne w obecnych czasach - ale Ty to nazywasz postepem.

    Ależ nie odkręcaj kota ogonem.
    Jak mi coś nie pasuje to tego po prostu nie kupuję, ot co :) nikt z tego
    powodu nie czuje się szczególnie źle :)

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564