  • Data: 2010-05-23 22:23:52
    Temat: Re: Kiedy Powershot G12
    Od: dominik <u...@d...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-05-23 10:48, Kyniu wrote:
    > Kiedy po co mi EV jak mam matowke w lustrzance i po co mi IL jak mam
    > wymienne szkla w lustrzance.

    Tak, ale szukasz czegoś małego i jednocześnie nie tak w pełni automatycznego.

    > Ja po prostu potrzebuje czegos kiedy nie moge,
    > nie chce, nie mam warunkow by zabrac lustrzanke i worek szkiel np. idac na
    > rower czy w podrozy sluzbowej. Wtedy chce cos takiego jak Powershot Gx/xx.
    > Ma robic RAW, miec Av/Tv/M, dobra optyke.

    Czemu evil nie spełnia tego kryterium?

    > Czego mi brakuje w takim G10/G11?

    Tobie... nie wiem. Jeśli nic, to czemu czekasz na G12?
    Mi by owszem brakowało: dobrego iso, perspektywy jasnych stałek no i
    przede wszystkim tego, że samo body można wymieniać - ile razy kiedyś
    ludzie pakowali się w kompakty przy sprzedaży za bezcen szły ich drogie
    dodatki.

    > Po co mi pokretlo ISO jak ISO zmienia sie moze raz dziennie -

    Szczerze to nie widziałem jeszcze aparatu z pokrętłem iso. Może jakiś
    jest, nie wiem :)

    > wolalbym jak
    > kiedys w analogu miec pokretlo czasow.

    W bardzo starych analogach miało to sens. Ale kiedy to było? Przed erą AF,
    programu A i masy tematycznych. Dzisiaj kilka aparatów takie pokrętła ma,
    ale to są raczej bardzo niszowe i specyficzne.

    > Zoom wolalbym miec w pierscieniu na
    > obiektywie a nie jakis glupi cycek skokowo regulujacy zoom i do tego
    > robiacy to w slimaczym tempie.

    Zoom na silniku w kompakcie ma sens jeśli mowa o trybie filmowym. Tam
    raczej to jest wskazane ze względu na estetykę nagrań. Przy normalnych
    zdjęciach i "tylko" aparacie zoom mechaniczny też by był ok. Tyle, że
    dzisiaj wszystko musi i filmy kręcić.

    > To samo przeslona - zdecydowanie chce miec
    > to szybko dostepne. Idealnie w pierscieniu na obiektywie ale rozumiem ze
    > brak miejsca, ergonomia, etc. wiec niech bedzie pokretlo - np. zamiast tego
    > zooma w cycku.

    Wiesz co... dawno temu jak wchodził standard atx to ludzie też psioczyli,
    że nie do końca działa, że normalne przyciski były bardziej intuicyjne i
    zawsze się komputer wyłączał. Standard rodził się w bólach, z dobrego
    pomysłu najpierw wyszła średnia realizacja, a potem dopiero rozwój i
    stabilizacja. Dzisiaj już jest jasne jak to powinno działać i że ma sens.
    To o czym piszesz wyżej to narzekanie na brak czegoś co jest reliktem
    przeszłości. Dawniej rozwiązania, które opisujesz nie to, że miały sens,
    ale były po prostu podyktowane ówczesnymi możliwościami. Dzisiaj taki
    aparat jest możliwy, ale cofanie się w tył jest średnie.

    > Po co producenci odkrywaja ameryke i wmawiaja ludziom co im
    > potrzebne, jak wystarczy siegnac po starego analoga i wsadzic do niego
    > matryce. Tyle. I jakos kurna nie moga tego wymyslec.

    Ci źli producenci jednak mają konkretne przesłanki ku temu. Nie łudź się,
    że powstanie popularny aparat z opisanymi opcjami, a do tego będzie to w
    rozsądnej cenie. W pewien sposób Twoje kryteria spełnia leika m9. Tylko...
    nie ma AF, nie ma podglądu przez obiektyw, no i kosztuje.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564