-
Data: 2014-04-24 08:04:48
Temat: Re: Kategoria B na motor
Od: uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2014-04-24 06:46, twistedme pisze:
> http://www.tvn24.pl/rewolucja-w-przepisach-na-motocy
kl-wystarczy-kat-b,421402,s.html
>
>
> Co sądzicie?
"Te motocykle są w stanie przekroczyć prędkość stu kilometrów na
godzinę. Dla niedoświadczonego motocyklisty, który uderzy w słup,
drzewo, w inny pojazd przy tej prędkości, najczęściej kończy się śmiercią"
Posiadam PJ kat. A na motocykl i jako "doświadczony" motocyklista nie
przypominam sobie, aby ktokolwiek na kursie PJ uczył mnie bezpiecznego
uderzania w słup, drzewo lub inny pojazd przy prędkości ponad stu
kilometrów na godzinę. Nawet nie przypominam sobie, aby ktoś mnie uczył
takiego uderzania przy mniejszej prędkości.
Ostatnio jeździłem na motocyklu "ho, ho ho, a może i dłuży". Uważam, że
osoba, która wsiada na motocykl po dłuższej przerwie i tak musi na nowo
się oswajać z motocyklem, a problem "motocyklowych piratów drogowych"
nie polega na tym, że nie potrafią manualnie zapanować nad pojazdem,
lecz na jeździe zbyt brawurowej, kiedy takiemu wydaje się, że już sobie
świetnie radzi i na zbyt małej świadomości skutków takiej brawurowej jazdy.
Większość osób, które ubiegają się o PJ kat. A miało wcześniej kontakt z
motocyklem czy też z motorowerem. Nierzadko osoby te jeździły już
wcześniej także i na cięższych maszynach.
W szkółkach i na egzaminie taki delikwent wsiada na "popierdółkę", a nie
motocykl. Nie ma okazji mieć styczności wcześniej z prawdziwymi,
ciężkimi motocyklami. Posiadając już PJ kat. A i wsiadając na ciężki
motocykl i tak musi się z nim dopiero oswajać.
Dlatego też jestem za całkowitym zlikwidowaniem kategorii A.
Natomiast uważam, że na kursach PJ brakuje uświadomienia skutków
wypadków. Dlatego powinno się wprowadzić prelekcje, na które będą
zapraszane osoby z ratownictwa medycznego, które opowiedzą o wypadkach,
a całość powinna być podparta autentycznymi zdjęciami lub filmami z
akcji ratowniczych lub działań prokuratorskich.
Powinna także być prelekcja z prawnikiem, który podpierając się
autentycznymi wyrokami, przedstawi konsekwencje jakie muszą ponieść
sprawcy wypadków.
Może i drastyczne, ale mocno zapada w pamięci i wywiera mocny wpływ. Być
może niektóre osoby, które to obejrzą w ogóle będą się bały prowadzić
jakikolwiek pojazd. No cóż? Lepiej wcześniej niż za późno.
Następne wpisy z tego wątku
- 24.04.14 08:42 Chris
- 24.04.14 09:00 RoMan Mandziejewicz
- 24.04.14 09:10 anacron
- 24.04.14 09:22 Chris
- 24.04.14 09:34 anacron
- 24.04.14 09:37 Czesław Wiśniak
- 24.04.14 10:15 Myjk
- 24.04.14 12:33 J.F
- 24.04.14 14:45 komar
- 24.04.14 14:51 Chris
- 24.04.14 16:35 Iglo
- 24.04.14 16:36 LEPEK
- 24.04.14 18:28 Cavallino
- 24.04.14 18:29 Cavallino
- 24.04.14 19:41 uzytkownik
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
Najnowsze wątki
- 2024-12-20 Precedensy politycznie motywowanego nie wydawania w UE
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-20 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-20 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-20 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-20 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-20 Ekstradycja
- 2024-12-20 Mikroskop 3D
- 2024-12-20 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-20 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe