eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaKatastrofa Airbusa - czarne skrzynki ... › Re: Katastrofa Airbusa - czarne skrzynki ...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.telbank.pl!
    news.task.gda.pl!not-for-mail
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Katastrofa Airbusa - czarne skrzynki ...
    Date: Tue, 11 Aug 2009 23:03:43 +0000 (UTC)
    Organization: : : :
    Lines: 42
    Message-ID: <s...@f...lasek.waw.pl>
    References: <5...@n...onet.pl>
    <7...@m...uni-berlin.de> <h5k4du$cnl$1@achot.icm.edu.pl>
    <7...@m...uni-berlin.de> <h5pqq5$k28$2@news.interia.pl>
    <h5q4sb$108$1@news.interia.pl> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <h5rsqr$ero$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <h5si2m$3f7$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 87-205-200-73.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.task.gda.pl 1250031823 30962 87.205.200.73 (11 Aug 2009 23:03:43 GMT)
    X-Complaints-To: a...@n...task.gda.pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 11 Aug 2009 23:03:43 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.8.1 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:568969
    [ ukryj nagłówki ]

    T.M.F. napisało:

    >>> Nie zapominaj tez o tym, ze zwykle dzialaja silniki, tak bylo
    >>> w przypadku kiedy samolot rozbil sie o pow. oceanu, z powodu zle
    >>> dzialajacych czujnikow cisnienia statycznego.
    >>
    >> Który samolot, w którym przypadku? W tych działających silnikach nadzieja.
    >
    > Byl tak wypadek, ze chyba boeing 767 lecial z zaklejonymi czujnikami
    > cisnienia statycznego. Piloci interpretujac wskazania przyrzadow lecieli
    > co raz nizej, az zaryli skrzydlem o wode. Co prawda wtedy tez lecieli
    > wolno (samolot byl na granicy przeciagniecia), ale z kolei uderzajac
    > skrzydlem w wode samolot zrobil cos w rodzaju cyrkla, wtedy predkosc
    > musisz liczyc jako predkosc liniowa z korekta na odleglosc
    > skrzydlo-kadlub. Sporo tego wychodzi.

    Niczego nie będę liczył, bo nie mam zwyczaju liczyć, gdy nie ma do tego
    pełnych danych wejściowych. Przy takim "cyrklu" równie dobrze częśc
    ogonowa z blackboksem może wylecieć w górę i po wytraceniu prędkości
    opaść swobodnie na dół. Wie ktoś jak było? Są świadkowie?

    > Innym razem w Am. poludniowej tez tego typu samolot centralnie
    > przywalil w gore.

    No to tak jak 767 w WTC. Też pewnie nie było czego zbierać.

    >> Projektuje się, by osiągnąć jak najwięcej przy jak najgorszym scenariuszu.
    >
    > Nie wypowiadam sie jak sie projektuje takie urzadzenia. Trzebaby
    > przegladnac przepisy. Niemniej jesli z obliczen wychodzi, ze
    > przeciazenia osiagaja np. 3000g to niesadze, ze skrzynki projektuje sie
    > na mniejsze. Nawet jesli w wielu katastrofach takie przeciazenia nie sa
    > osiagane. No ale to tylko nasze gdybanie.

    To nasze gdybanie tym się różni, że w moim założenie o 3000g wynikającym
    z obliczeń nie istnieje. Natomiast zakładam, że robi się to jak najlepiej
    przy obecnym stanie techniki. Dlatego pewnie wspóczesny rejestrator
    połprzewodnikowy wytrzyma nawwet większe przyspieszenie, czego nie da
    się powiedzieć o zwoju taśmy.

    --
    Jarek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: