  • Data: 2010-04-26 06:30:23
    Temat: Re: Karty SIM w Turcji?
    Od: "PWK" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "darnok" <d...@a...spam.ch> napisał w
    wiadomości news:hqsmfr$6v4$1@inews.gazeta.pl...
    > [ciach]
    >
    > Po kilku dniach.
    >
    > http://ukinturkey.fco.gov.uk/en/help-for-british-nat
    ionals/living-in-turkey/using-mobile-phone

    > http://www.turcja.org.pl/index.php?strona=pozostale-
    informacje

> [...]
    > wjeździe, na granicy tureckiej, zadeklarować wwóz telefonu. Nie można tego
    > zrobić później. Należy wypełnić formularz, opłata rejestracyjna wynosi 10
    > euro.
    > Jeśli wartość telefonu nie przekracza 300 euro, dalsze opłaty nie są
    > wymagane. Nie jest wymagane posiadanie faktury na zakup telefonu. Jeśli
    > nie zadeklaruje się wwozu telefonu, można go używać tylko i wyłącznie w
    > polskiej sieci z roamingiem. Próba używania niezgłoszonego polskiego
    > telefonu z turecką kartą kończy się zablokowaniem telefonu."

    Byłem rok temu w Turcji, co prawda był to wyjazd zorganizowany przez GTI,
    ale:
    1) Bez problemu kupiłem kartę sim Turkcella, włożyłem do polskiej komórki i
    przez 2 tyg bez problemu korzystałem. Tel działa do dziś. Zakup odbył się
    sklepie z telefonami i kartami prepaid. Zadnych papierów nikt nie chciał ode
    mnie.
    2) Nikt nic nie wspominał o konieczności zgłaszania polskich telefonów
    3) Dobrze, że ten temat pojawił się, znaczy trzeba być czujnym :), może po
    prostu miałem dużo szczęścia, z drugiej jednak strony Turcy (urzędasy)
    sprawiają wrażenie leniwych i nie sądze, żeby ktoś bawił się w przekazywanie
    operatorom IMEIów komórek wjeżdzających do kraju i mogących pracować z
    kartami tureckimi. Być może restrykcje nie dotyczą terenów turystycznych,
    wszak Turcy na tym zarabiają kupę kasy
    4) Dwa lata temu byłem 1 dzień w Istambule, również żadnych problemów z
    korzystaniem z komórki, żadnego zgłaszania itp.
    --
    PWK