  • 51. Data: 2011-04-26 19:16:42
    Temat: Re: Kara grzywny dla kierowców po alkoholu - szok
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 26 Apr 2011 11:06:18 +0200, J.F. napisał(a):

    > A co, nie bylo ? Aniby czemu jest 90 i 50 ..

    Bo nie chcemy ograniczyć niebezpieczeństwa na drodze.

    > Nie mowie nie, pod warunkiem ze jest na tyle trzezwy ze jedzie
    > prosto, nie zasypia za kierownica itp.

    Dlatego rozliczać należy skutki.

    > Jesli chodzi o to zeby nie wyslal, to trzeba im zabronic jazdy -
    > logiczne przeciez.

    A najlepiej jeszcze trzeźwym.

    --
    ___________ (R)

  • 52. Data: 2011-04-26 19:17:22
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 26 Apr 2011 08:46:29 +0200, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

    > I akurat tego przepisu by ktoś przestrzegał? Bajki...

    To, że u nas egzekucja prawa leży to patologia. Ale nie ustawiajmy pod ta
    patologię całego życia...

    --
    ___________ (R)

  • 53. Data: 2011-04-26 21:18:51
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "JanKo" <b...@m...tu>

    > Ależ śmierć obywateli napędza gospodarkę kraju. To jest ileś emerytur
    > mniej do wypłacenia,

    gospodarkę buduje obrót emryturami tj konieczność ich wypłacania i
    pozyskiwania funduzy na ich wypłatę

    > ileś pieniędzy więcej dla zakładów pogrzebowych, ileś wraków do kasacji,

    taa

    > ileś nowych samochodów do wyprodukowania.

    Dla kogo ? Nieżywych sprawców ?

    > Sam zysk.

    Sam to nie, ale straty specjalnie nie ma, więc średnio i tak zysk.

    > Natomiast sprawca powinien być karany tak samo za prowadzenie pod wpływem
    > alkoholu jak za czytania Prousta podczas jazdy. Powtarzam sprawca a nie
    > domniemany uczestnik wyimaginowanego wypadku który nie nastąpił.

    Nonsens. Karać należy za stworzenie zagrożenia. Od wypadku tylko
    zadośćuczynienie. Takim karaniem jest właśnie odbieranie prawa jazdy. Tylko
    problem w tym, że nie odbiera się prawa jazdy adekwatnie do stwarzanego
    zagrożenia. Np. nie odbiera się za wymuszanie pierwszeństwa tylko za bycie
    pod wpływem. Poruszono już tutaj, że będąc pod wpływem ale jadąc ostrożniej
    niż zwykle można nie powodować specjalnego zagrożenia. Można nie powodować
    bo się jedzie wiejską drogą albo przejeżdża 50 metrów od knajpy do domu a
    nie całe miasto.

  • 54. Data: 2011-04-26 21:58:53
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 26 Apr 2011 21:18:51 +0200, niusy.pl napisał(a):

    > Nonsens. Karać należy za stworzenie zagrożenia. Od wypadku tylko

    Czyli karać za wyjkechanie samochodem na drogę, bo to powoduje zagrożenie.

    --
    ___________ (R)

  • 55. Data: 2011-04-27 10:11:10
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-04-26, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:

    > To, że u nas egzekucja prawa leży to patologia. Ale nie ustawiajmy pod ta
    > patologię całego życia...

    Wprowadzanie kolejnych idiotycznych przepisów tej sytuacji nie uzdrowi.

    --
    Pozdrawiam,
    Krzysiek Kiełczewski

    http://maverick.jogger.pl/2011/04/12/obsluga-klienta
    -by-era-czesc3/

  • 56. Data: 2011-04-28 11:06:19
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    > Dla większości ludzi to jest miesięczna pensja bądź więcej.

    Czyli dla większości to mała kasa.

  • 57. Data: 2011-04-28 12:19:10
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-04-28, Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> wrote:

    > Czyli dla większości to mała kasa.

    Dla tych co żyją od pierwszego do pierwszego, bez oszczędności, to duża
    kasa.

  • 58. Data: 2011-04-28 16:11:40
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 25 Apr 2011 12:22:19 +0200, w <c1.01.3QJ3Ww$0I7@mike.oldfield.org.pl>,
    Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> napisał(-a):

    > Zamiast mierzenia stężenia alkoholu wolałbym prosty pomiar szybkości
    > reakcji, bo ten parametr bezpośrednio się przekłada na poziom ryzyka.

    Taaaa, kiedyś sobie testowałem czasy reakcji w grze komputerowej.
    Najlepsze (czasy okrążenia) miałem po ok. 2 piwach.

  • 59. Data: 2011-04-28 16:31:09
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    > Dla tych co żyją od pierwszego do pierwszego, bez oszczędności, to duża
    > kasa.

    A według mnie duża kasa to się zaczyna od półrocznych zarobków.
    Ot, taką mam prywatną definicję. A ty?

  • 60. Data: 2011-04-28 16:40:19
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    > Dla tych co żyją od pierwszego do pierwszego, bez oszczędności, to duża
    > kasa.

    Dobry moment na refleksję czy potrzebujemy aby samochodu. Generalnie, czy
    aby musimy faktycznie wydawać tyle ile wydajemy. Bo niestety u nas tak
    jakoś jest, że wydaje się tyle, ile się zarabia (celują w tym kobiety).
    Przy czym praktycznie bez znaczenia jest, ile to jest konkretnie...