  • 41. Data: 2011-04-26 09:37:26
    Temat: Re: Kara grzywny dla kierowców po alkoholu - szok
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-04-26, MarcinJM <m...@i...pl> wrote:

    > Przypuszczam, ze jesli ktos jest "upity" 2-3 piwami, to jedzie bardzo,
    > bardzo zachowawczo. Sam z siebie.Zwroc uwage na poswiateczna statystyke.
    > zatrzymano prawie 1900 osob "pijanych". Jesli napicie = wypadek, to
    > powinno byc 1900 wypadkow. (A zatrzymano moze z 10% wszystkich spitkow)
    > Wypadkow bylo 390. Niestety nie wiem, ale sadze, ze "pijani" spowodowali
    > (nie UCZESTNICZYLI: SPOWODOWALI) pewnie ponizej 5%. Tu statystyka milczy.

    Musi milczeć. Jeszcze by się okazało, że drogówka powinna wyjść z
    krzaków i zacząć patrolować...

    --
    Pozdrawiam,
    Krzysiek Kiełczewski

    http://maverick.jogger.pl/2011/04/12/obsluga-klienta
    -by-era-czesc3/

  • 42. Data: 2011-04-26 09:51:09
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    > Musi milczeć. Jeszcze by się okazało, że drogówka powinna wyjść z
    > krzaków i zacząć patrolować...

    Bo tak sadze: zaprzezono srodki niewspolmierne do walki z niezbyt duzym
    zagrozeniem.(Nie twierdze, ze go nie ma, ale twierdze ze zaprzagniecie
    10x wiekszych wydatkow na walke z... przyniesie ulamkowy spadek tego
    zagrozenia).
    Tak jak z wyscigami/rajdami: stosunkowo tanio zniwelowac strate z 10% na
    3%, ale potem sie robi grubo. Czym blizej strefy "zero" tym grubiej.
    W rzeczonym problemie jest podobnie.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 43. Data: 2011-04-26 10:44:18
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-04-26, MarcinJM <m...@i...pl> wrote:

> [...]
    > Tak jak z wyscigami/rajdami: stosunkowo tanio zniwelowac strate z 10% na
    > 3%, ale potem sie robi grubo. Czym blizej strefy "zero" tym grubiej.

    Zwłaszcza jak masz lipne opony, a grzebiesz tylko w silniku...

  • 44. Data: 2011-04-26 11:06:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Płaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl>
    napisał w
    > Zakażmy poruszania się szybciej niż 5km/h.

    A co, nie bylo ? Aniby czemu jest 90 i 50 ..

    > Jak dla mnie ktoś, kto powoli i ostrożnie jedzie na gazie,
    > pilnując się,
    > żeby kuku nikomu nie zrobić nie stanowi zagrożenia.

    Nie mowie nie, pod warunkiem ze jest na tyle trzezwy ze jedzie
    prosto, nie zasypia za kierownica itp.

    > Chodzi o to, żeby nie wysłał. Na razie ilość pijanych wzrasta.

    Jesli chodzi o to zeby nie wyslal, to trzeba im zabronic jazdy -
    logiczne przeciez.

    Wysokie kary zeby sie bal ruszyc, a potem zabrac PJ i samochod,
    zeby nie korcilo :-)

    J.

  • 45. Data: 2011-04-26 11:55:26
    Temat: Re: Widzisz trzeźwego kierowcę na drodze? - UCIEKAJ!
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "JanKo" <b...@m...tu> napisał w wiadomości
    > Pijani kierowcy w 2010 roku byli przyczyną 248 wypadków
    > śmiertelnych.
    > Resztę zabili ci trzeźwi.

    Nie nie, statystyka jest troche bardziej skomplikowana.

    Nietrzezwi sprawcy kierujacy pojazdami spowodowali zejscie 248 osob
    (wypadkow smiertelnych moze troche mniej).
    W tym 16 kierowalo rowerem, 6 motorowerem, 2 ciagnikiem rolniczym.

    Zakladam ze tych 16 rowerzystow ponioslo samych smierc w wypadku,
    choc to nie musi tak byc.

    Pozostaja 104 osoby zmarle w wypadkach spowodowanych przez innych
    nietrzezwych "uczestnikow ruchu" - i tu znow zakladam ze chodzi o
    nietrzezwych pieszych, ktorzy w dodatku tez sami zmarli w wyniku
    wypadku, choc oczywiscie mozna sie zabic na drzewie omijajac
    takiego.
    A nie przepraszam - nietrzezwi piesi spowodowali 86 ofiar
    smiertelnych.

    Ogolnie z winy kierujacych pojazdami zmarlo 2633 osoby, z winy
    pieszych 665, wspolwina 79 ... no ciekawe - co to sa "inne
    przyczyny", bo duzo tego jest - 526.
    Sliska droga, bo policjant prowadzil ?

    Wypadkow ubylo o 12% w stosunku do roku 2009 i 20% w stosunku do
    roku 2008, ofiar smiertelnych odpowiednio 14 i 28%. Wypadkow
    spowodowanych przez nietrzezwych kierujacych ubylo 17% wzgledem
    2009, mimo ze zlapanych pijanych bylo tylko ~5% mniej. Cos sie wiec
    wydaje ze policja ambitnie walczy z wiatrakami.

    A tak swoja droga to ciekaw jestem prawdziwych przyczyn tego spadku
    wypadkow: wiekszy tlok, lepsze drogi, lepsze samochody, fotoradary
    ?

    J.

  • 46. Data: 2011-04-26 12:01:36
    Temat: Re: Widzisz trze?wego kierowcę na drodze? - UCIEKAJ!
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Płaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl>
    napisał w

    > Tak? A kto to widział?

    Swiadkowie jacys mogli byc, niedokladnie widzieli, ale kto gdzie
    stal to tak, pojazdy rozne jezdzily i utrudnialy przeniesienie,
    slady na jezdni zostaly, zaloga pogotowia, prokurator mogl sie
    dziwic ze mieszkaniec krakowa jedzie z Gdanska do Wroclawia, a
    rowerzysta ze Szczecina do Krakowa, mimo ze mieszka w Olsztynie i
    pil we Wroclawiu ..

    J.

  • 47. Data: 2011-04-26 12:03:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" <k...@g...com>
    napisał w
    > AFAIR parę tysięcy grzywny można dostać od jakiegoś czasu.

    Z tym ze "pare tysiecy" to wlasnie jest "mala kasa", no moze
    jeszcze zalezy dla kogo ..

    J.

  • 48. Data: 2011-04-26 12:05:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w

    > A co powiesz o reakcji fizycznej na zagrożenie? Czy kierujący (z
    > dobrą reakcją np. rzędu 0,4 sek.) pod wpływem alkoholu może
    > skutecznie ominąć przeszkodę czy wyjść z tarapatów gdy podczas
    > ułamków sekund zmieniają się warunki otoczenia?

    Trzezwy ale niewytrenowany tez nie wyjdzie.

    > Nie masz wrażenia, że będąc pod wpływem alkoholu stajesz się
    > bardziej kuloodporny? ;)

    A to tylko niektorzy .. owszem, moga stanowic problem.

    J.

  • 49. Data: 2011-04-26 13:01:43
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-04-26, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Z tym ze "pare tysiecy" to wlasnie jest "mala kasa", no moze
    > jeszcze zalezy dla kogo ..

    Dla większości ludzi to jest miesięczna pensja bądź więcej.

  • 50. Data: 2011-04-26 14:24:45
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    Agent jerzy.n nadaje:
    > Może inaczej, każdy budzący sie rano jest święcie przekonany ze
    > dożyje wieczora ...

    Ależ śmierć obywateli napędza gospodarkę kraju. To jest ileś emerytur
    mniej do wypłacenia, ileś pieniędzy więcej dla zakładów pogrzebowych,
    ileś wraków do kasacji, ileś nowych samochodów do wyprodukowania. Sam
    zysk.
    Natomiast sprawca powinien być karany tak samo za prowadzenie pod
    wpływem alkoholu jak za czytania Prousta podczas jazdy. Powtarzam
    sprawca a nie domniemany uczestnik wyimaginowanego wypadku który nie
    nastąpił.