  • 31. Data: 2009-05-29 11:54:15
    Temat: Re: Kanon ucieka!!!
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    I nie działa stabilizacja w tym trybie.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 32. Data: 2009-05-29 12:13:37
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> wrote in message
    news:hsjaoog3mw30$.ewpwth0xmh91$.dlg@40tude.net...

    > Dwa razy więcej w przypadku matrycy oznacza 4x więcej pixeli - czyli do
    > zobaczenia przy 60Mpix ;-)

    I nie wazne, ze zdjecia z jednych imienin zajmuja dwa dyski twarde, nie
    wazne ze i tak wydrukuje sie je w 10x15, wazne ze megapixeli i zuma ma duzo!

    Aha, i jeszcze LCD w aparacie wiekszy!

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 33. Data: 2009-05-29 12:31:50
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    ""Paweł W."" gvoei0$642$...@n...onet.pl

    > To może jakiś nowy Ricoh,

    Chyba nie.

    > albo pomyliło ci się z Fuji F200EXR, który tak ma zaprojektowane obwody, że co
    drugi piksel jest funkcjonalnie drugą matrycą,

    Chyba napisałem wyraźnie -- robi dwa zdjęcia, po czym z tych dwóch składa HDR.
    Dwa z różną ekspozycją. Jedno po drugim, albo raczej pierwsze przed drugim. ;)
    Dwa zdjęcia w krótkim czasie. A o to chodziło w artykule, że teraz kompakty
    są tak szybkie bez obawy o poruszenie, iż mogą sobie pozwolić na pstrykanie

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 34. Data: 2009-05-29 12:45:46
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Janko Muzykant wrote:

    > Prawda jest taka, że trzycyfrowe canony dają największy potencjał w
    > niewygodnej budce, na szczęście już bez ograniczeń, za najniższe
    > pieniądze... no, to raczej jest nieaktualne w tym wypadku - 3500 zł to
    > przegięcie jeśli obok stoi alfa za półtora tysiąca.

    nie wiem o czym mówisz - ale chyba zapomniałeś o nikonie 5000
    no chyba, że te 3 mp robią na Tobie wrażenie...

    canon i amatorska półka jest porażką...
    jak się nie ruszyć - nie ma dobrych szkieł... jakby się nie ruszyć nie ma
    dobrych korpusów...

    canon dopiero zaczyna walkę na rynku 50D idąc w stronę 5D i wyżej...

    na rynku amatorskim - kupowanie canona to dla mnie tylko i wyłącznie kwestia
    ograniczania się...

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 35. Data: 2009-05-29 12:58:24
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Henry(k) pisze:

    > Dwa razy więcej w przypadku matrycy oznacza 4x więcej pixeli - czyli do
    > zobaczenia przy 60Mpix ;-)

    Napisał dokładnie to, co chciał. 2x więcej pikseli to 1.4x większa
    rozdzielczość w danym wymiarze. I to jest już realnie odczuwalna różnica
    (pod warunkiem że to nie są tylko puste piksele), zgadzam się.

  • 36. Data: 2009-05-29 13:01:28
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    j...@a...at pisze:

    > wielkosc matrycy nie ma wiekszego znaczenia
    > znaczenia maja :
    >
    > -calkowita powierzchnia swiatloczula pokryta pixelami

    No, to jest akurat bardzo silnie skorelowane.
    W zasadzie można powiedzieć że powierzchnię tę determinuje
    głównie wielkość matrycy i w jakimś małym % - jej technologia.
    Nikt przecież nie powiększa matryc pozostawiając tyle samo
    czynnej powierzchni co na matrycy mniejszej.

  • 37. Data: 2009-05-29 13:17:24
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-05-29 11:48:29 +0200, "Kokos" <k...@k...com> said:

    > ja zmienie jak matryca się powiekszy a nie ilość pikseli

    Znaczy Hassel to już dla Ciebie za mało?
    :-P

    de Fresz

  • 38. Data: 2009-05-29 13:43:57
    Od: j...@a...at

    On 29 Mai, 15:01, Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> wrote:

    > No, to jest akurat bardzo silnie skorelowane.

    skorelowane , nieskorelowane. roznie z tym bywa

    np w cmosach pomiedzy warstwa swiatloczula a soczewkami znajduja sie
    te transystory i przwodniki - one ograniczaja doplyw swiatla o ok
    30-50 %
    przelozenie tej wartwy na druga strone do matryc pozwala na
    powiekrzenie czynnej powirzchni swiatloczulej prawie dwukrotnie .
    duza powieczchnia swiatloczula czynna oznacza duzy odstep sygnalu
    uzytecznego od szumow ( szumy nie zaleza od powierzchni , od
    powierzchni zalezy poziom sygnalu uzytecznego )
    duza liczba PX oznacza wysoka rozdzielczosc matrycy.

    jesli zobaczysz np na matryce aps -c to powierzchnia czynna wynosi od
    ok 50 - 70 % ( w przyblizeniu , podaj z pamieci) a wiec przy tej samej
    powierzchni calkowitej matrycy dosyc duza rozpietosc.

    XXX

  • 39. Data: 2009-05-29 13:57:34
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Paweł W. pisze:
    > Prawdopodobnie jest to normalny bracketing. Nowością jest to, że aparat
    > proponuje składanie od razu w aparacie. Mi się to podoba, bo bardziej
    > zależy mi na efekcie niż na bawieniu się przed komputerem. Widziałem
    > zdjęcia - wyglądają bardzo naturalnie, więc algorytm jest przyzwoity.
    > Potrzebny tylko statyw, bo aparat chyba nie potrafi wyrównać zdjęć.
    > Co do szybkości - tryb seryjny wg. producenta to 5,2fps. I w takim
    > tempie robiony jest bracketing - czyli ok. pół sekundy dla HDR.

    To se mogę takie zrobić czymkolwiek :)
    Czekam na taki sprzęt, co zrobi np. 1/100 i 1/400 sekundy w czasie...no
    1/50 :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 40. Data: 2009-05-29 13:59:48
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Janko Muzykant wrote:

    > To se mogę takie zrobić czymkolwiek :)
    > Czekam na taki sprzęt, co zrobi np. 1/100 i 1/400 sekundy w czasie...no
    > 1/50 :)

    I to jest najbardziej komiczne, bo przecież każdy aparat z filmami to potrafi,
    ale nikt nie wpadł na użycie tego trybu inaczej...