  • 61. Data: 2016-11-24 08:58:39
    Temat: Re: Kamera, rejestrator
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 23 Nov 2016 18:52:10 +0100
    Cavallino <c...@k...pl> wrote:

    > Również ustawodawca tak założył, nakazując ubezpieczać auta od AC pod
    > rygorem nie uznania kosztów naprawy.

    Chyba Ci się jednak coś pozajączkowało z OC :)

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 62. Data: 2016-11-24 09:14:37
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 23 listopada 2016 18:52:08 UTC+1 użytkownik Cavallino napisał:

    > Również ustawodawca tak założył, nakazując ubezpieczać auta od AC pod
    > rygorem nie uznania kosztów naprawy.

    AC jest dobrowolne.

  • 63. Data: 2016-11-24 15:23:07
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Cavallino <c...@k...pl> wrote:

    > Również ustawodawca tak założył, nakazując ubezpieczać auta od AC pod
    > rygorem nie uznania kosztów naprawy.

    Chyba Ci się jednak coś pozajączkowało z OC :)

    Nie. Chyba w ustawie o VAT jest taki zapis, że nie można odliczać kosztów
    naprawy powypadkowej jeśli samochód nie miał AC.
    Głupota, ale nagania klientów firmowych do ubezpieczycieli.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 64. Data: 2016-11-24 17:33:57
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 23-11-2016 o 22:48, Mateusz Bogusz pisze:

    > Ale Ty piszesz o aspekcie dokonanym: Użyłem AC -> bo spowodowałem szkodę
    > A my o niedokonanym: Spowoduje szkodę - więc zakupię AC
    >
    > Mam wrażenie że piszemy o czym innym.

    A o czym Ty piszesz?
    Bo chyba nikt nie stawia sobie za pewnik spowodowania szkody.
    Tylko chce być zabezpieczonym, jeśli jednak tak się zdarzy.

  • 65. Data: 2016-11-24 17:36:41
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 23-11-2016 o 19:12, Mateusz Bogusz pisze:

    > Ja się do Twojej okolicy odnosić nie będę.

    > I właśnie wymieniłeś pełny pakiet podstawowego ubezpieczenia AC. Nie
    > wiem do czego dążysz. Za błędy należy płacić, a że nie każdy potrafi tą
    > prawdę wziąć na klatę, to ludzie muszą się ubezpieczać przed działaniami
    > innych.

    ????
    Tłumaczę że nie działaniami innych, tylko swoimi własnymi.
    Od tego (głównie) jest AC i zawsze tak było.

    Tylko ktoś ograniczony umysłowo może mieć pewność że nie spowoduje szkody.
    A jeśli tej pewności jednak się nie ma, to chyba warto się ubezpieczyć
    również od własnych działań?

    > Jak kupujesz ubezpieczenia od NNW, to z założeniem leczenia się gdy Ty
    > komuś coś zrobisz czy gdy ktoś zrobi coś tobie?

    Nie kupuję.

    > Którą ustawą to nakazuje?

    Zależy o który podatek pytasz.
    Generalnie ten sam zapis jest we wszystkich podatkach dochodowych.

  • 66. Data: 2016-11-24 17:38:11
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 24-11-2016 o 08:58, szerszen pisze:

    > Chyba Ci się jednak coś pozajączkowało z OC :)

    Jak się czegoś nie wie, to można się dowiedzieć, choćby używając google,
    zamiast próbować się czepiać kogoś kto wie, że wie...

    HONT: jak nie masz AC, to kosztów naprawy firmowego samochodu nie
    zaliczysz do KUP, jeśli gdzieś nim walniesz.

  • 67. Data: 2016-11-24 17:39:10
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 24-11-2016 o 09:14, Kris pisze:

    > AC jest dobrowolne.

    Oczywiście.
    Ale rezygnując z niego w przypadku auta firmowego, rezygnujesz
    automatycznie z wrzucania naprawa w KUP.

  • 68. Data: 2016-11-24 17:40:36
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 24-11-2016 o 15:23, yabba pisze:
> [...]
    >

    > Nie. Chyba w ustawie o VAT jest taki zapis, że nie można odliczać
    > kosztów naprawy powypadkowej jeśli samochód nie miał AC.

    Nie vat, tylko podatek dochodowy.
    W ustawie o vat może być natomiast dodatkowo zakaz odliczania vat od
    wydatków, które nie wchodzą do KUP.
    Czyli druga sankcja za to samo.

  • 69. Data: 2016-11-24 19:30:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Oczywiście.
    >Ale rezygnując z niego w przypadku auta firmowego, rezygnujesz
    >automatycznie z wrzucania naprawa w KUP.

    Hm, jesli masz AC, to albo nie masz KUP, albo oprocz kosztow naprawy
    masz jeszcze przychod w postaci odszkodowania z polisy.
    Czyli tak czy inaczej kosztow nie masz :-)
    Za to skladki stanowia KUP.

    No chyba, ze sie ubezpieczyciel wypnie, nie wyplaci, ale polisa jest,
    to mozna naprawe w KUP wliczyc.

    Swoja droga co temu przepisowi przyswiecalo ?

    J.

  • 70. Data: 2016-11-24 20:10:14
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 24-11-2016 o 19:30, J.F. pisze:

    > Hm, jesli masz AC, to albo nie masz KUP, albo oprocz kosztow naprawy
    > masz jeszcze przychod w postaci odszkodowania z polisy.

    Co znaczy nie masz KUP?
    Koszty naprawy wchodzą w KUP, a odszkodowanie wchodzi w przychody.
    Zakładając że odszkodowanie jest w wysokości kosztów naprawy, bilans
    księgowy wychodzi na zero.

    Czego tu można nie rozumieć?

    > Czyli tak czy inaczej kosztow nie masz :-)

    Nie mam pojęcia o czym piszesz.

    > No chyba, ze sie ubezpieczyciel wypnie, nie wyplaci, ale polisa jest, to
    > mozna naprawe w KUP wliczyc.

    Zawsze się wlicza.
    Gdybyś nie wliczył, to odszkodowanie MUSISZ zaliczyć do przychodów, a
    przy braku kosztów zapłaciłbyś podatek od całości odszkodowania.
    Czyli byłbyś minimum 19% w plecy.

    > Swoja droga co temu przepisowi przyswiecalo ?

    Żebyś nie rezygnował z ubezpieczenia, z nadzieją, że kosztami
    ewentualnej naprawy podzielisz się z państwem.