  • 11. Data: 2024-06-23 15:28:21
    Temat: Re: Kamera monitoringu z kartą SIM
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 22 Jun 2024 21:08:13 +0200, LordBluzg®🇵🇱 napisał(a):

> [...]
    > Lepszego nie było i nie było do czego porównać :) Ludzie cmokali,
    > zachwycali się jakością.
    > Wystarczy teraz porównać ten obraz z kamery VGA do kamery 4mpix i cały
    > czar pryska :) Tyczy się to również możliwości zapisu bo zdarzało się
    > nie raz, że kamera dawała obraz na monitorze "idealny" w transmisji
    > "przyzwoity" a w zapisie/odtwarzaniu "tragiczny" :]
    > Obecnie standardem jest stosowanie funkcji AI które ograniczają w
    > znacznym stopniu fałszywe alarmy. Trendem jest zapis ciągły a nie z
    > detekcji co oczywiście musi być robione przy dobrym kodeku i kompresji.

    Mam porównanie, Co jakś czas ktoś mi coś przynosi do sprawdzenia lub
    konfiguracji. U ludzi też czasami konfuguruję jakieś DVR-y z różnymi
    kamerami, od chińskiego badziewia (czasem jednak o b. dobrej jakości) do
    lepszych, typu Dahua czy Hikvision.
    Mam też niezłe kamery PTZ 4MPx z 30x prawdziwym optycznym zoomem.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 12. Data: 2024-06-23 21:04:38
    Od: Rutkowski Jacek <j...@w...pl>

    W dniu 23.06.2024 o 15:28, Adam pisze:

> [...]
    > lepszych, typu Dahua czy Hikvision.
    > Mam też niezłe kamery PTZ 4MPx z 30x prawdziwym optycznym zoomem.

    Co to za kamerki PTZ?
    Możesz symbol podać i ewentualnie cenę?
    --
    pzdr, j.r.

  • 13. Data: 2024-06-23 23:17:37
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > konfiguracji. U ludzi też czasami konfuguruję jakieś DVR-y z różnymi
    > kamerami, od chińskiego badziewia (czasem jednak o b. dobrej jakości) do

    No to chyba jesteś "zamurzynami" Dahua czy Hik nie są już wyznacznikiem,
    jeśli chodzi o "obraz/jakość". Wiele obecnych/tanich kamer spokojnie
    spełnia standard...ale za zupełnie inną cenę, niższą. Teraz liczy się
    zupełnie coś innego, czyli AI i sposób detekcji + czułość (obraz
    kolorowy w nocy, możliwość "gadania"...alarm/syrena, kodek, obsługa kart
    265GB itd.

    > Mam też niezłe kamery PTZ 4MPx z 30x prawdziwym optycznym zoomem.

    Noi? Mają AI czy "śledzenie", czy wyszukiwanie/detekcję twarzy?

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 14. Data: 2024-06-24 23:30:16
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 23 Jun 2024 23:17:37 +0200, LordBluzg®🇵🇱 napisał(a):

> [...]
    > 265GB itd.

    > Noi? Mają AI czy "śledzenie", czy wyszukiwanie/detekcję twarzy?

    Nie, głupie chińskie.
    Mają detekcję osób, dość sprawną, nawet wyniuchają kawałek człowieka, jeśli
    wychyli np. rękę i nogę zza samochodu. Wtedy zumują na człowieka i starają
    się go śledzić aż wyjdzie poza możliwość kamery lub schowa się za
    przeszkodą. Kamera PTZ - więc człowiek może chodzić "wszędzie" i kamera go
    śledzi "wszędzie".
    Nie ma AI, ma debilny soft tylko na Androida, nie ma na windowsy czy
    linuksy.
    Coś tam niby gada w Onvif, ale skutecznie nie udało mi się dogadać.
    Ma kilkadziesiąt (kilkaset) komórek do zapamiętania pozycji (czyli
    położenie i zoom), ale programowanie funkcji polega na wołaniu sekwencji
    numerów komórek, więc albo próbujesz zapamiętać np. np #130 i dziwisz się,
    że nie zapamiętuje, albo chesz obejszeć położenie #80 i #130 i przypadkowo
    wywołujesz sekwencję do czegoś.
    Następne, co nie działa: można ustawić maski, że tego miejsca ma nie
    nagrywać i nie szukać tam osób, ale PTZ troszkę ruszy kamerą i już maska
    nie obowiązuje.
    Chińczyki jeszcze się chwaliły, że mają zasilanie PoE, ale po podpięciu PoE
    nic się nie działo. Dla durnego Chińczyka w tym przypadku PoE oznacza, że
    można sobie dokupić dwie przelotki: z zasilacza na LAN i z LAN do gniazda
    kamery.

    Jak dla mnie jedyny chyba plus to bardzo dobre obiektywy, dobre
    przetworniki i dość dobry nagrany materiał. Bardzo dobre w porównaniu do
    chińskich klonów innych chińskich podróbek.

    Mam coś tego typu:
    https://tiny.pl/wm5fg

    Natomiast jakieś skrypty do AI to pisali koledzy z janexint com pl ale nie
    wiem, na czym stanęło. Widziałem kilka lat temu, jak przy wejściu do firmy
    postalili kamerę, która opieprzała delikwenta, jeśli nie założył szmaty na
    gębę.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 15. Data: 2024-06-25 12:15:47
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 24 Jun 2024 23:30:16 +0200, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:
    > Coś tam niby gada w Onvif, ale skutecznie nie udało mi się dogadać.

    Jeszcze nie spotkałem kamery, która by nie była obsługiwana przez
    tiny cam free

    --
    Marek