  • 81. Data: 2011-08-03 22:22:55
    Temat: Re: Kamera do samochodu
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 3 Aug 2011 17:40:53 +0100, Waldek Godel

    > Z oryginalnego pliku MOV jakoś stopklatki jest idealna, jak zdjęcia.

    Pierdu, pierdu. To dlaczego jakimś cudem na moim nagraniu stop klatki YT
    nie psuje? http://youtu.be/OnJUYkVrpg0?hd=1 zatrzymaj sobie z łaski swojej
    na 3 sek. jak wymija (!) mnie Micra a obok stoi wszystkocienki. Nawet nie
    trzeba w 1080p żeby było czytelnie, a i od bidy da się w 480p odczytać.

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player

  • 82. Data: 2011-08-03 22:42:44
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 3 Aug 2011 10:06:09 +0100, Waldek Godel

    > Nie, trzeba dobrego obiektywu i dobrego algorytmu a nie zastępowania tego
    > niepotrzebnymi pikselami,

    Potrzeba przede wszytkim dużej matrycy, która siłą rzeczy odda dużo
    szczegółów. Następnie wyspecjalizowanego procesora, który nadąży taką ilość
    informacji zapisywać na nośniku przy dobrej kompresji. Obiektyw to
    najmniejszy problem, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że musi mieć szeroki kąt
    widzenia w przypadku rejestratora do samochodu.

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player

  • 83. Data: 2011-08-03 22:48:20
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 3 Aug 2011 22:22:55 +0200, Myjk napisał(a):

> [...]
    > na 3 sek. jak wymija (!) mnie Micra a obok stoi wszystkocienki. Nawet nie
    > trzeba w 1080p żeby było czytelnie, a i od bidy da się w 480p odczytać.

    to jest dobre pytanie, dowiedz się jak cię to interesuje.

    Są filmy na jutubie, gdzie wszystko jest ostre, łącznie z stopklatką:
    http://www.youtube.com/watch?v=Tx9EuS-fg4Y&feature=p
    layer_embedded
    (widać nawet źdźbła trawy)
    tak samo tutaj:
    http://www.youtube.com/watch?v=xqfPm5aLYxk&feature=p
    layer_embedded
    tu bez problemu widać numery rejestracyjne, stopklatki jak żyletka:
    http://www.youtube.com/watch?v=3O6m7BxU_Fc

    tu jest filmik nocny, tyle że z dużą trzęsawką, bo kamera na kasku
    motocyklisty:
    http://www.youtube.com/watch?v=kB6h9UtWLas&feature=r
    elated

    poza tym po raz kolejny przypominam, że porównujemy urządzenie kosztujące
    1/5 ceny

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 84. Data: 2011-08-03 22:49:52
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 3 Aug 2011 22:42:44 +0200, Myjk napisał(a):

> [...]
    > najmniejszy problem, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że musi mieć szeroki kąt
    > widzenia w przypadku rejestratora do samochodu.

    taaaaa... jjjasssne.
    I właśnie dlatego kamerka za 30 baksów z obiektywem jak ćwierć orzeszka
    robi na 720p prawie identyczny obraz jak twoja kamerka za 180 baksów na
    1080p

  • 85. Data: 2011-08-03 23:08:41
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-08-03 21:28, ToMasz pisze:

    > Wcześniej chińczyk przeprosi Ciebie, Twoją rodzinę i odda kasę.

    Obejrzałem to co na ebayu i na przywołanym tu dealextreme i nawet
    patrząc po cenach wychodzi że mimo niemal identycznego wyglądu bardzo
    łatwo się naciąć. Szczegóły można poczytać tutaj:

    http://club.dealextreme.com/forums/Forums.dx/threadi
    d.879450

    W skrócie - taka sama obudowa, taki sam opis, nawet taki sam karton a
    jedna kamerka która daje prawdziwe 720p a druga ma matrycę 300kpx. W tej
    drugiej nawet jeśli złącze HDMI w obudowie jest, to nie działa. I bądź
    tu mądry, co jest "dobrą" a co dobrą ceną.
    --
    MZ

  • 86. Data: 2011-08-04 00:14:14
    Od: Norbert <n...@M...com>

    W dniu 2011-08-02 17:06, Gabriel'wilk' pisze:
    > 720p HD Mini DVR
    To nazwa kamery?

  • 87. Data: 2011-08-04 09:57:19
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 3 Aug 2011 21:49:52 +0100, Waldek Godel

    > I właśnie dlatego kamerka za 30 baksów z obiektywem jak ćwierć orzeszka
    > robi na 720p prawie identyczny obraz jak twoja kamerka za 180 baksów na
    > 1080p

    No właśnie, zatem obiektyw nie jest wcale najważniejszy jak wpierasz
    powyżej. Inna sprawa, że jeśli PRAWIE nie widzisz różnicy w nagraniach z
    tych dwóch kamer, to czas zmienić okulary na lepsze (albo chociaż monitor).
    Kwestię ceny już w ogóle pomijam, bo nie bierzesz pod uwagę, że droższa
    kamera jest OCZYWIŚCIE droższa, ale ma GPS, G-sensor, wyjścia USB, HDMI, AV
    -- o dedykacji programowej i zgraniu tego wszystkiego cuzamen przez
    grzeczność nie wspomnę. Z mojej strony KD z tobą, bo od początku
    prezentujesz zerowy poziom merytoryczny.

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player

  • 88. Data: 2011-08-04 20:16:22
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 04.08.2011 09:57, Myjk pisze:
> [...]
    > grzeczność nie wspomnę. Z mojej strony KD z tobą, bo od początku
    > prezentujesz zerowy poziom merytoryczny.

    zerowy poziom merytoryczny? No ja bym był ostrożny w takich osądach...
    łatwo na głupka wyjść. niemniej jednak Waldek zwrócił uwagę na CENY
    urządzeń. JA również wspominałem, ze filmik 640x480 nakręci urządzenie
    za 20 złotych. Złotych nie dolarów. Nikt nie twierdzi ze "wygoda" nie
    powinna mieć swojej ceny. Jak najbardziej. ale żeby urządzenie za 180zł
    dawało materiał filmowy jak to za 20... i wygodę? nie jest to przesada?
    Podobny brak równowagi ( o ile dobrze zrozumiałem, a w przypadku skrótów
    myślowych Waldka to nie oczywiste) wytyka Tobie, że 808wer11 nagrywa
    piękny materiał- za 39usd. Twoja kamera (jestem pod wrażeniem)
    kosztuje.... prawie 200usd? Czy warto płacić za wygodę jakieś 150dolców?

    Myślę ze nie. ufam ze te urządzenia z chin, z układami ambarelli dadzą
    wystarczająco dobry obraz i wygodę. za ok 400zł.

    ToMasz

  • 89. Data: 2011-08-04 21:59:33
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 03 Aug 2011 20:11:20 +0200, ToMasz

    > zapomnij! chyba ze chcesz kupić sobie cyfrowy magnerowid, z dyskiem 1TB
    > i do tego kamerę wideo PAL! Hd na kartę pamięci? "zninknie" po godzinie

    Nie bardzo rozumiem czemu ma zapomnieć. Na "mojej" kamerze mieści się 5,5h
    filmu w jakości 1920x1080p, 30 fps na 16 GB karcie MicroSD. Można wsadzić
    max 32 GB wg producenta, czyli zostanie 11h filmu w pętli.

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player

  • 90. Data: 2011-08-04 22:27:21
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 04 Aug 2011 20:16:22 +0200, ToMasz

    > wytyka Tobie, że 808wer11 nagrywa piękny materiał- za 39usd.

    Nagrywa piękny materiał jak na takie małe gówienko za $39, zgadzam się. Ale
    stwierdzenie, że nagrywa "prawie" taki sam obraz jak GS w x1020p jest,
    delikatnie mówiąc, mijające się z prawdą. Jeśli obydwa filmy odpalił na
    monitorze dającym x720p w 16:9 albo nawet w x1024p w 4:3, to nic dziwnego,
    że różnicy nie zobaczył. Ba, wręcz mógł stwierdzić, co oczywiste, gorszą
    jakość z wyższej rozdzielczości. Tylko to właśnie nie jest merytoryczne
    podejście do tematu.

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player