    From: Mario <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Kablówka, a podłączenie komputera. Różnica potencjałów.
    Date: Wed, 15 Sep 2010 14:36:36 +0200

    > Nieprawda. Dwadzieścia lat temu kupiłem kocioł otwarty (produkcji
    > włoskiej). W instrukcji miał opisane sposoby odprowadzania spalin:
    > do komina i rurskiem przez ścianę. I był dopisek, żeby tego drugiego
    > w Polcse nie robić, bo przepisy nie pozwalają. Teraz widuję takie
    > instalacje bezkominowe, więc i w przepisach musiał nastąpić znaczący
    > postęp.

    Są bezkominowe ale IMHO do kotłów z zamkniętą komorą.

    > Też nieprawda. Jak robiłem instalację, to w umowie było napisane,
    > że odbiór tych wszystkich rurek swoją drogą, a jak już podłączę
    > kocioł, to ma być drugi odbiór wraz z uroczystym wpisaniem typu
    > i numerów kotła do papierów w gazowni. Ale jak kocioł powiesiłem
    > i zadzwoniłem do gazowników, to mi powiedzieli, że się pozmieniało
    > i już nie trzeba. Teraz mogę sobie zmieniać kotły choćby i dwa
    > razy w roku. Jeszcze tego by brakowało, żeby w projekcie ktoś
    > napisał, że ma być konkretnie "Veissmann". To by dopiero UOKiK miał
    > używanie! Jest lepiej.

    Załóżmy, że masz w domu prostą instalację do podłączenia kuchenki.
    Chcesz podłączyć inne bardziej wymagające urządzenie np kocioł.
    Powinieneś zrobić projekt i przeróbkę instalacji a może się okazać że
    nie da się tego zrobić bo restrykcyjne przepisy gazownicze na to nie
    zezwolą. A dziwisz się że jak masz prostą dwuprzewodową instalację
    elektryczną to aby korzystać z innych niż dotychczas urządzeń należy
    przerobić instalację elektryczną.

    > Trudny wybór. Bo konstruktorzy, flejtuchy jedne, nie potrafią zrobić
    > tak, by urządzenie nie kopało. Pralki Franie im robić, a nie brać się
    > za produkcję laptopów. Kiedyś było łatwiej kupić rzeczy porządne.

    > Chyba nawet nie chcę wiedzieć. Znaczy co, mam unikać HP?

    Twój wybór. Ja jestem przyzwyczajony, że instalacja jest trójprzewodowa.
    Lepiej zabezpiecza przed porażeniem i lepiej sobie radzi z niektórymi
    zakłóceniami. Nie widzę nic dziwnego, że producenci urządzeń zakładają,
    że w nowoczesnym domu jest właśnie taka instalacja.
    I przy wyborze następnego laptopa czy innego urządzenia nie będę sie
    kierował tym zeby było zasilane płaską wtyczką.

    MD