eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.bqn182.neoplus
    .adsl.tpnet.pl!not-for-mail
    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kable. Regulator.
    Date: Mon, 25 Jun 2018 10:01:15 +0200
    Organization: private
    Message-ID: <4149796172$20180625100116@squadack.com>
    References: <X...@1...0.0.1>
    <5b2a8d7a$0$612$65785112@news.neostrada.pl>
    <pge3jr$1ro$1@node1.news.atman.pl>
    <a...@g...com>
    <pgggoh$dcq$1@news.mixmin.net>
    <a...@g...com>
    <pghbc8$pr0$2@news.mixmin.net>
    <3...@g...com>
    <pgi2dk$vj7$3@news.mixmin.net>
    <e...@g...com>
    <pgj72q$o74$3@news.mixmin.net>
    <3...@g...com>
    <5b2dfb82$0$617$65785112@news.neostrada.pl>
    <5b2e1ba3$0$594$65785112@news.neostrada.pl>
    <pglq2b$si9$3@news.mixmin.net>
    NNTP-Posting-Host: bqn182.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="squadack";
    posting-host="bqn182.neoplus.adsl.tpnet.pl:83.29.81.182";
    logging-data="14285";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    In-Reply-To: <pglq2b$si9$3@news.mixmin.net>
    X-Comment-To: Malkoit
    X-Newsreader: MyGate/2.6.0.171 (http://barin.com.ua/soft/mygate/)
    X-Antivirus: AVG (VPS 180624-4, 2018-06-24), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    X-Priority: 3 (Normal)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2634611
    [ ukryj nagłówki ]

    Hello Malkoit,

    Saturday, June 23, 2018, 5:42:20 PM, you wrote:

    >>> Wystarczy, że akumulator w "dawcy prądu" będzie w kiepskim stanie i szlag
    >>> trafi alternator (a w zasadzie diody w alternatorze) lub regulator
    >>> napięcia.
    >> Nie. Regulator napięcia nie ucierpi, bo fizycznie NIE MA TAKIEJ MOŻLIWOŚCI
    >> :) Już to pisałem. Spójrz sobie na schemat elektryczny i spróbuj mi
    >> wyjaśnić JAKIM cudem ma się spalić regulator, skoro podłączony jest do
    >> OSOBNEGO uzwojenia (wzbudzenie) które jest obwodem zamkniętym i żaden
    >> prąd, powyżej tego co krąży w tym obwodzie nie ma prawa go uszkodzić.
    >> Regulator NIE JEST połączony szeregowo w układzie ładowania akumulatora i
    >> żadne "przepięcia czy zwarcia" nie mają na niego wpływu, żeby się
    >> uszkodził.
    >> http://www.auto-wiedza.pl/wp-content/uploads/2014/03
    /alternator9.jpg
    > Prąd wyjściowy regulatora nie jest stały, rośnie gdy napięcie spada,
    > tzn. ze może przekroczyć wartość dopuszczalną przy uruchamianiu innego
    > samochodu, no chyba, że udowodnisz, ze projektant uwzględnił takie
    > uruchamianie.

    Straszne bzdury opowiadasz. Maksymalny prąd wzbudzenia jest
    ograniczony rezystancją uzwojenia wzbudzenia. Przy podłączeniu
    zewnętrznego akumulatora napięcie w instalacji może jedynie spaść a
    nie wzrosnąć.
    Rozładowany akumulator ma stosunkowo dużą rezystancję wewnętrzną,
    przewody łączące akumulatory również mają niezerową rezystancję - to
    ogranicza prądy w układzie do rozsądnych granic. Jedynie
    niebezpieczeństwo, to zwarcie - ale tu już sam przewód pełni rolę
    bezpiecznika topikowego.

    Alternator nie ulegnie przeciążeniu, tym bardziej, że zazwyczaj nie
    odpala się obcego silnika z gazem w podłodze dawcy. Alternator jest
    źródłem PRĄDOWYM z regulatorem ograniczającym napięcie. Źródłem o
    charakterystyce wydajności prądowej ściśle zależnej od obrotów.

    [...]




    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: