-
Data: 2018-06-25 10:01:15
Temat: Re: Kable. Regulator.
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Hello Malkoit,
Saturday, June 23, 2018, 5:42:20 PM, you wrote:
>>> Wystarczy, że akumulator w "dawcy prądu" będzie w kiepskim stanie i szlag
>>> trafi alternator (a w zasadzie diody w alternatorze) lub regulator
>>> napięcia.
>> Nie. Regulator napięcia nie ucierpi, bo fizycznie NIE MA TAKIEJ MOŻLIWOŚCI
>> :) Już to pisałem. Spójrz sobie na schemat elektryczny i spróbuj mi
>> wyjaśnić JAKIM cudem ma się spalić regulator, skoro podłączony jest do
>> OSOBNEGO uzwojenia (wzbudzenie) które jest obwodem zamkniętym i żaden
>> prąd, powyżej tego co krąży w tym obwodzie nie ma prawa go uszkodzić.
>> Regulator NIE JEST połączony szeregowo w układzie ładowania akumulatora i
>> żadne "przepięcia czy zwarcia" nie mają na niego wpływu, żeby się
>> uszkodził.
>> http://www.auto-wiedza.pl/wp-content/uploads/2014/03
/alternator9.jpg
> Prąd wyjściowy regulatora nie jest stały, rośnie gdy napięcie spada,
> tzn. ze może przekroczyć wartość dopuszczalną przy uruchamianiu innego
> samochodu, no chyba, że udowodnisz, ze projektant uwzględnił takie
> uruchamianie.
Straszne bzdury opowiadasz. Maksymalny prąd wzbudzenia jest
ograniczony rezystancją uzwojenia wzbudzenia. Przy podłączeniu
zewnętrznego akumulatora napięcie w instalacji może jedynie spaść a
nie wzrosnąć.
Rozładowany akumulator ma stosunkowo dużą rezystancję wewnętrzną,
przewody łączące akumulatory również mają niezerową rezystancję - to
ogranicza prądy w układzie do rozsądnych granic. Jedynie
niebezpieczeństwo, to zwarcie - ale tu już sam przewód pełni rolę
bezpiecznika topikowego.
Alternator nie ulegnie przeciążeniu, tym bardziej, że zazwyczaj nie
odpala się obcego silnika z gazem w podłodze dawcy. Alternator jest
źródłem PRĄDOWYM z regulatorem ograniczającym napięcie. Źródłem o
charakterystyce wydajności prądowej ściśle zależnej od obrotów.
[...]
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
Następne wpisy z tego wątku
- 25.06.18 10:32 Malkoit
- 25.06.18 10:35 Malkoit
- 25.06.18 10:39 Malkoit
- 25.06.18 10:53 Malkoit
- 25.06.18 10:57 WS
- 25.06.18 11:08 Malkoit
- 25.06.18 11:58 J.F.
- 25.06.18 12:02 J.F.
- 25.06.18 12:59 Uzytkownik
- 25.06.18 13:40 Uzytkownik
- 25.06.18 14:01 Zenek Kapelinder
- 25.06.18 14:09 Zenek Kapelinder
- 25.06.18 14:25 Adam Wysocki
- 25.06.18 14:38 Adam Wysocki
- 25.06.18 15:17 Adam Wysocki
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=