-
Data: 2018-06-25 10:01:15
Temat: Re: Kable. Regulator.
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Hello Malkoit,
Saturday, June 23, 2018, 5:42:20 PM, you wrote:
>>> Wystarczy, że akumulator w "dawcy prądu" będzie w kiepskim stanie i szlag
>>> trafi alternator (a w zasadzie diody w alternatorze) lub regulator
>>> napięcia.
>> Nie. Regulator napięcia nie ucierpi, bo fizycznie NIE MA TAKIEJ MOŻLIWOŚCI
>> :) Już to pisałem. Spójrz sobie na schemat elektryczny i spróbuj mi
>> wyjaśnić JAKIM cudem ma się spalić regulator, skoro podłączony jest do
>> OSOBNEGO uzwojenia (wzbudzenie) które jest obwodem zamkniętym i żaden
>> prąd, powyżej tego co krąży w tym obwodzie nie ma prawa go uszkodzić.
>> Regulator NIE JEST połączony szeregowo w układzie ładowania akumulatora i
>> żadne "przepięcia czy zwarcia" nie mają na niego wpływu, żeby się
>> uszkodził.
>> http://www.auto-wiedza.pl/wp-content/uploads/2014/03
/alternator9.jpg
> Prąd wyjściowy regulatora nie jest stały, rośnie gdy napięcie spada,
> tzn. ze może przekroczyć wartość dopuszczalną przy uruchamianiu innego
> samochodu, no chyba, że udowodnisz, ze projektant uwzględnił takie
> uruchamianie.
Straszne bzdury opowiadasz. Maksymalny prąd wzbudzenia jest
ograniczony rezystancją uzwojenia wzbudzenia. Przy podłączeniu
zewnętrznego akumulatora napięcie w instalacji może jedynie spaść a
nie wzrosnąć.
Rozładowany akumulator ma stosunkowo dużą rezystancję wewnętrzną,
przewody łączące akumulatory również mają niezerową rezystancję - to
ogranicza prądy w układzie do rozsądnych granic. Jedynie
niebezpieczeństwo, to zwarcie - ale tu już sam przewód pełni rolę
bezpiecznika topikowego.
Alternator nie ulegnie przeciążeniu, tym bardziej, że zazwyczaj nie
odpala się obcego silnika z gazem w podłodze dawcy. Alternator jest
źródłem PRĄDOWYM z regulatorem ograniczającym napięcie. Źródłem o
charakterystyce wydajności prądowej ściśle zależnej od obrotów.
[...]
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
Następne wpisy z tego wątku
- 25.06.18 10:32 Malkoit
- 25.06.18 10:35 Malkoit
- 25.06.18 10:39 Malkoit
- 25.06.18 10:53 Malkoit
- 25.06.18 10:57 WS
- 25.06.18 11:08 Malkoit
- 25.06.18 11:58 J.F.
- 25.06.18 12:02 J.F.
- 25.06.18 12:59 Uzytkownik
- 25.06.18 13:40 Uzytkownik
- 25.06.18 14:01 Zenek Kapelinder
- 25.06.18 14:09 Zenek Kapelinder
- 25.06.18 14:25 Adam Wysocki
- 25.06.18 14:38 Adam Wysocki
- 25.06.18 15:17 Adam Wysocki
Najnowsze wątki z tej grupy
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=