-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!border1.nntp.ams1.giganews.com!nntp.giganews.com!newsfeed.xs4all.nl!newsf
eed9.news.xs4all.nl!85.12.16.70.MISMATCH!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.x
lned.com!peer01.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!ne
wsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl
!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Uzytkownik <a...@s...pl>
Subject: Re: Kable. Regulator.
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <X...@1...0.0.1>
<5b2a8d7a$0$612$65785112@news.neostrada.pl>
<pge3jr$1ro$1@node1.news.atman.pl>
<a...@g...com>
<pgggoh$dcq$1@news.mixmin.net>
<a...@g...com>
<pghbc8$pr0$2@news.mixmin.net>
<3...@g...com>
<pgi2dk$vj7$3@news.mixmin.net>
<e...@g...com>
<pgj72q$o74$3@news.mixmin.net>
<5b2d58de$0$586$65785112@news.neostrada.pl>
<pgkpk6$am4$4@news.mixmin.net>
<5b2e1c1b$0$681$65785112@news.neostrada.pl>
<pglq2b$si9$4@news.mixmin.net>
<1...@g...com>
<X...@l...net>
<2...@g...com>
X-Mozilla-News-Host: news://news.neostrada.pl
Date: Mon, 25 Jun 2018 06:49:11 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.8.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <2...@g...com>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Content-Language: pl
Lines: 40
Message-ID: <5b30747f$0$671$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 31.42.14.107
X-Trace: 1529902207 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 671 31.42.14.107:52816
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4805
X-Received-Body-CRC: 61994124
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2634604
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2018-06-25 o 03:09, Zenek Kapelinder pisze:
> Nastepny madry inaczej sie objawil. Sa w internecie charakterystyki alternatorow.
Znajdz a jak nie bedziesz sam umial zinterpretowac to napisz i pomoge. Alternatora
nie mozna przeciazyc ponad moc na jaka zostal zaprojektowany. A ze alternatory sie
psuja. Wszystko sie psuje. Mam swietlowke pod szafka w kuchni. Dzisiaj ja wlaczam a
ona nie swieci. Pierwsze ze sie zuzyla, przepalila rura. Zalozylem nowa i dalej nie
swieci. Popukalem w obudowe swieci. Zalozylem stara swietlowke, nie swieci. Popukalem
w obudowe i swieci. Wczoraj jak szedlem spac to ja wylaczylem bo swiecila. Oprawa
pracuje w temperaturze 20 stopni -1 + 5. W stosunku do samochodu w sterylnych
warunkach bez drgan i wibracji. I sie spierdolila.
Zamiast pierd...ć głupoty to douczył byś się czym jest oporność
wewnętrzna źródła i dlaczego moc podczas zwarcia lub dużego obciążenia
wydziela się w tym źródle zamiast w odbiorniku. Mówiąc kolokwialnie jak
obciążysz zbyt mocno taki alternator to go upierdolisz, bo nie jest
przygotowany na to, aby sam mógł oddać do otoczenia taka ilość energii w
postaci ciepła. Silnik pracującego samochodu nagrzewa go do
kilkudziesięciu stopni Celsjusza, a jak mu dołożysz jeszcze ciepło,
którego projektant alternatora nie przewidział to szlag trafi
alternator. Półprzewodniki z jakich są zbudowane diody potrafią
wytrzymać tylko temperatury rzędu stukilkudziesięciu stopni Celsjusza.
Tak naprawdę nie upierdoli ich prąd przeciążenia, ale ciepło, którego
alternator nie jest w stanie oddać do otoczenia.
Alternator podczas normalnej pracy przy obciążeniu nie przekraczającym
jego wydajności większość energii oddaje do odbiornika, czyli urządzenia
pobierającego energię (akumulator, oświetlenie, wentylator, elektronika
itd.). Tylko nieznaczna część energii jest wydzielana w alternatorze w
postaci ciepła, które rozprasza do otoczenia wentylator umieszczony na
alternatorze. Ty zakładasz, że jak alternator zostanie przeciążony to
nadal energię pobiera odbiornik, a alternator nie jest w stanie dać jej
więcej. To jest ta trzecia, góralska prawda - czyli gówno prawda.
Podczas przeciążenia alternatora tylko niewielka część energii jest
pobierana przez odbiorniki, a znaczna jej większość wydzielana jest w
alternatorze. Tej energii nie można oddać do otoczenia i rozproszyć, bo
projektant nie przewiduje tak dużego przeciążenia alternatora, bo nie ma
takiej potrzeby.
Oczywiście ty tego nie wiesz, bo tego uczą elektryków i elektroników, a
ty jesteś tylko teoretykiem-marzycielem, który nie zna podstaw. Dlatego
Kogutek wypowiadaj się w tematach w których byłeś uczony i przestań
pierd...ć głupoty w tematach o których nie masz najmniejszego pojęcia.
Niestety dodatkowo im nowocześniejsze auta tym więcej udziału w jego
projektowaniu mają księgowi, którzy chcą zaoszczędzić gdzie się da,
dlatego produkuje się auta "odchudzone" i mniej odporne na wszelkie
przeciążenia.
Następne wpisy z tego wątku
- 25.06.18 06:59 Budzik
- 25.06.18 08:11 Uzytkownik
- 25.06.18 08:17 PiteR
- 25.06.18 10:01 RoMan Mandziejewicz
- 25.06.18 10:32 Malkoit
- 25.06.18 10:35 Malkoit
- 25.06.18 10:39 Malkoit
- 25.06.18 10:53 Malkoit
- 25.06.18 10:57 WS
- 25.06.18 11:08 Malkoit
- 25.06.18 11:58 J.F.
- 25.06.18 12:02 J.F.
- 25.06.18 12:59 Uzytkownik
- 25.06.18 13:40 Uzytkownik
- 25.06.18 14:01 Zenek Kapelinder
Najnowsze wątki z tej grupy
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
Najnowsze wątki
- 2025-01-06 śnieg
- 2025-01-05 Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- 2025-01-05 Rozkręcają się
- 2025-01-04 pozew za naprawę sprzętu na youtube
- 2025-01-04 gasik
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=