  • 1. Data: 2010-01-19 19:09:57
    Temat: Kabel LPT- USB do kosza?
    Od: DFpawel <0...@S...gazeta.pl>

    Witam,

    Kupiłem przejściówkę żeby drukować na drukarce która ma tylko port LPT.
    Po podłączeniu system wykrywa prawidłowo drukarkę, widać że jest na
    porcie USB. No i gdy daję drukuj w notatniku to na drukarce widzę że
    dioda od "Power" wyłącza się na 0,5sek i włącza. W systemie jest błąd
    drukowania nic konkretnego nie pisze. Co ciekawe jak nacisnę guzik
    "Kontynuuj" na drukarce to drukuje tylko parę linijek i na tym stoi.
    Czyli jakby nie do końca działa prawidłowo - czy ktoś z Was miał taki
    objaw, czy da się coś z tym zrobić? Czy kabel może być uszkodzony, czy
    niekompatybilny?

    Drukarka to HP LJ6L, system to XP Home.

    A kabel to ten:
    http://www.allegro.pl/item845594695_przejsciowka_ada
    pter_usb_lpt_zenski_d346.html

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2010-01-19 21:42:13
    Temat: Re: Kabel LPT- USB do kosza?
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

    Użytkownik "DFpawel" <0...@S...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > końca działa prawidłowo - czy ktoś z Was miał taki objaw, czy da się coś z
    > tym zrobić? Czy kabel może być uszkodzony, czy niekompatybilny?

    Na moje oko to drukarka wymaga wiekszego lub stabilniejszego pradu. Takie
    zwisy sa typowe dla bledow transmisji (np z powodu niesprawnego kabla) - w
    twoim przypadku przypuszczam, ze albo port USB nie daje wystarczajacej mocy,
    albo przejsciowka rzeczywiscie jest do kitu.
    Sprobuj skrocic kable do maximum (jesli masz jakis dlugi LPT, to zastap go
    krotszym), ale watpie, zeby pomoglo.

    Na przyszlosc sugestia - kupuj od razu przejsciowki takie, zeby wyeliminowac
    kabel LPT (czyli przejsciowka USB bezposrednio do gniazda LPT w drukarce).
    Cos jak to:
    http://www.allegro.pl/item882254097_super_adapter_us
    b_na_lpt_uwaga_gwarancja_2_lata.html
    (nie reklamuje, nie znam ani sprzedawcy, ani towaru, po prostu rzuc okiem na
    zdjecie)

    Pozdrawiam
    Michal

  • 3. Data: 2010-01-19 22:38:34
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    DFpawel pisze:
    > Witam,
    >
    > Kupiłem przejściówkę żeby drukować na drukarce która ma tylko port LPT.
    > Po podłączeniu system wykrywa prawidłowo drukarkę, widać że jest na
    > porcie USB.

    W opcjach drukarki, na rozwijalnej liście PORTY (pod portem LPT) jest
    zaznaczone: USB001-wirtualny port drukarki i nazwa Twojej drukarki?

    --
    animka

  • 4. Data: 2010-01-19 22:46:20
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Michal AKA Miki" napisał:

    > Na moje oko to drukarka wymaga wiekszego lub stabilniejszego pradu.

    Większego i stabilniejszego niż w gniazdku ~230V? Skąd go wziąć?

    > Takie zwisy sa typowe dla bledow transmisji (np z powodu niesprawnego
    > kabla)

    Lub dziadowsko oprogramowanej przejściówki.

    > - w twoim przypadku przypuszczam, ze albo port USB nie daje wystarczajacej
    > mocy,

    Wystarczającej mocy do czego? Do wysterowania portu LPT w drukarce? Czy do
    zasilenia tego scalaczka w przejściówce?

    > albo przejsciowka rzeczywiscie jest do kitu.

    Możliwe, ale na litość boską - nie z powodu niewyróbki prądowej USB, no
    chyba że ma gdzieś wewętrzne zwarcie ;-)

    JoteR

  • 5. Data: 2010-01-20 08:17:37
    Od: Pawel <0...@g...pl>

    Animka pisze:

    > W opcjach drukarki, na rozwijalnej liście PORTY (pod portem LPT) jest
    > zaznaczone: USB001-wirtualny port drukarki i nazwa Twojej drukarki?

    Dokładnie tak, czyli prawidłowo wykrył. Co ciekawe jak dam do innego
    portu USB to tworzony jest nowy port USB002.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 6. Data: 2010-01-20 08:25:26
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl> writes:

    > Na przyszlosc sugestia - kupuj od razu przejsciowki takie, zeby wyeliminowac
    > kabel LPT (czyli przejsciowka USB bezposrednio do gniazda LPT w drukarce).
    > Cos jak to:

    A ja bym kupil printserver i mial te przejsciowki z glowy.

    Cos jak to:

    http://www.allegro.pl/item879805224_jetdirect_ex_plu
    s_hp_j2591a_print_serwer.html

    8-)

    MJ

  • 7. Data: 2010-01-20 08:32:01
    Od: Pawel <0...@g...pl>

    Michal Jankowski pisze:

    > A ja bym kupil printserver i mial te przejsciowki z glowy.
    >
    > Cos jak to:
    >
    > http://www.allegro.pl/item879805224_jetdirect_ex_plu
    s_hp_j2591a_print_serwer.html

    Już kiedyś pisałem, w netbooku mam tylko 1 wolny port ethernetowy. Gdyby
    było na USB to OK, a tak to nie chce kolejnego "pośrednika" na prąd.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 8. Data: 2010-01-20 10:33:50
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "DFpawel" <0...@S...gazeta.pl> napisał w wiadomości grup
    > A kabel to ten:
    > http://www.allegro.pl/item845594695_przejsciowka_ada
    pter_usb_lpt_zenski_d346.html

    Powiem szczerze, że posiadam taki sam (kupiony u innego sprzedawcy). Miał
    obsługiwać skaner i nie udało się zmusić - po podłączeniu samego przewodu
    widział jakąś drukarkę(!), ale skanera za cholerę nie dało się obsłużyć (system
    w ogóle nie wykrywał).

  • 9. Data: 2010-01-20 13:09:03
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    Pawel pisze:

    > Dokładnie tak, czyli prawidłowo wykrył. Co ciekawe jak dam do innego
    > portu USB to tworzony jest nowy port USB002.

    To sprawdź jak drukuje na tym drugim-USB002.
    Zainstalowany jest sterownik do tego adaptera na USB? Wrzuć ten
    sterownik do Windows/Inf.

    --
    animka

  • 10. Data: 2010-01-20 13:20:27
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    Pawel pisze:

    > Dokładnie tak, czyli prawidłowo wykrył. Co ciekawe jak dam do innego
    > portu USB to tworzony jest nowy port USB002.

    A co masz w "Kontrolerach uniwersalnej magistrali szeregowej"? ( W
    Menadżerze Urządzeń).
    Masz tam: standardowa drukarka USB?
    Po drugie: czy zainstalowałeś też sterownik do swojej drukarki, czyli
    swoją drukarkę.

    --
    animka