  • 11. Data: 2009-10-27 06:31:25
    Temat: Re: KTM 300 EXC lub CRF 250/450 na pierwsze enduro ??
    Od: robertbig <r...@w...pl>

    On 26 Paź, 20:43, " Pavel" <a...@g...pl> wrote:
    > A jeszcze jedno - KTM LC4 to rozumiem 400 ? Bo, LC4 650 jest potwornie ciężki,
    > chyba w las, piach i błoto się średnio nadaje ?
    >
    > Paweł
    >
    > --

    400 jest lżejsza od 640 o 1kg.
    W piach błoto sie nadaje ,zwłaszcza SXC.
    --
    Big

  • 12. Data: 2009-10-27 06:50:10
    Od: robertbig <r...@w...pl>

    On 26 Paź, 20:40, " Pavel" <a...@g...pl> wrote:

    > LC4 - wiem, ze to ideał, ale stary. A chciałem coś nowego. Nic chyba pozostaje
    > Suzi DR-Z 400 E lub S. Bo Honda XR 650 R to juz czołg (dość cięzkie to jest).

    Nowy LC 4 jest w produkcji cały czas . Stary od 2? lat juz nie .
    DRZ nie ma w produkcji od 3 ? lat
    A XR 650 R jest tylko ciut cięższy od DRZ a sporo od LC4.
    Pomimo że fajna jest XR ,to tylko na kopniak. I ew naprawy pochłona
    majatek.
    I tez nie jest produkowana. Ile lat ???
    --
    Big

  • 13. Data: 2009-10-27 09:55:34
    Od: "greg" <g...@f...com>

    Użytkownik "robertbig" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

> [...]
    >A XR 650 R jest tylko ciut cięższy od DRZ a sporo od LC4.
    >Pomimo że fajna jest XR ,to tylko na kopniak. I ew naprawy pochłona

    No i co z tego że xr tylko na kopniak? To jakaś wada jest? Że waży 10 kilo
    mniej?
    Dlaczego naprawy xr pochłoną majątek? Coś się tam może zepsuć takiego czego
    w innych moto nie ma? Naprawy jakiego moto będą tańsze?

    Odpowiadając na pytanie: XR na pewno była produkowana do końca 2003, nie
    wiem czy dłużej.

    pozdro

    greg

  • 14. Data: 2009-10-27 10:00:46
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    Pavel pisze:

    > Yamaha DT 125 to IMO zabawka dla dzieci.

    Ej, nie zapedzaj sie
    :-)

    KJ

  • 15. Data: 2009-10-27 10:10:50
    Od: Norbi <n...@o...pl>

    KJ Siła Słów pisze:

    > Ej, nie zapedzaj sie
    > :-)

    W sumie patrzac na popisy niektorych to i skuter 50 potrafi niezle dac
    popalic - i jak ktos nie umie to na DT pierwsze pare wyjazdow w teren
    tez bedzie duzym przezyciem...

    W sumie zalezy czego sie oczekuje - przy jezdzie po lesie czy prostych
    szutrowkach to zadna filozofia - szybko DT osiagnie swoj kres...

    Co innego jak sie wjedzie na tor - wtedy juz nie jest tak rozowo :D

    Norbi
    BLACK XX'03

  • 16. Data: 2009-10-27 10:26:24
    Od: robertbig <r...@w...pl>

    On 27 Paź, 10:55, "greg" <g...@f...com> wrote:

    > No i co z tego że xr tylko na kopniak? To jakaś wada jest? Że waży 10 kilo
    > mniej?
    No jest to wada. W wielu stuacjach w terenie. Czsami mozna utknąć na
    dobre ( głebokie błoto )Tym bardziej ,że fura czasami niechetnie
    odpala.

    > Dlaczego naprawy xr pochłoną majątek? Coś się tam może zepsuć takiego czego
    > w innych moto nie ma? Naprawy jakiego moto będą tańsze?

    Zepsuć sie może wszystko .Można jebnąć w drzewo, rów, kamien jak
    telewizor itp...
    Zgubic olej , zerwać się łańcuc ..itp . Czegoś niedoptrzysz przy
    serwisie
    To nie sa żadne czary to realia.

    Do LC4 jak nie masz ochoty rzygac tysiacami ,to zagladasz na Allegro.
    A wiesz jak jest w XR ???
    ...jest zawsze drogo
    --
    big

  • 17. Data: 2009-10-27 11:20:17
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-10-26 18:48:28 +0100, " Pavel" <a...@N...gazeta.pl> said:

    > Witam wszystkich forumowiczów! Jak w temacie - czy KTM 300 EXC lub CRF 250/450
    > nadaje się na pierwsze enduro ??
    >
    > Mam 27 lat (i 115 kg i 191 cm) i trochę oleju w głowie, więc nie będę szalał.
    > Znalazłem w ofercie importerów powyższe moto za ok. 19.500-21.500 zł i tej
    > ceny nie chciałbym przekraczać (w zasadzie nie mogę przekroczyć; i tak muszę
    > wziąć kredyt) - ceny za nówki!.
    >
    > Czy powyższe sprzęty (KTM 300 EXC lub CRF 250/450) nadają się do spokojnej,
    > turystycznej jazdy po bezdrożach (np. po lesie) ?

    Było tu już o tym parę razy, ale skoro i tak mało się ostatnio dzieje,
    to nie będę odsyłał do Gugla.
    Do lajtowego pyrkania po lesie to wystarczy XT660, Trampek i tym
    podobne sprzęty. To co sobie wybrałeś w topiku, to hardkorowe enduro do
    ścigania - oględnie mówiąc sprzęty wyczynowe, ze wszystkimi wadami i
    zaletami takich rozwiązań.

    Jesteś ciężki, nic nie napisałeś jak z kondycją oraz wcześniejszymi
    motocyklowymi doświadczeniami, a to trochę zmienia.

    Tak ogólnie - 450 raczej będzie Tobą zamiatać - to sprzęty naprawdę
    brutalnie oddające moc - subiektywnie stwierdzam, że EXC czy TE 450
    wkręcają się szybciej i oddają brutalniej moc od takiego GSXRa 750,
    którego raczej nikt o zdrowych zmysłach nie poleciłby początkującemu. O
    EXC300 wogóle możesz zapomnieć w kontekscie swoich warunków.

    Jak już, to raczej 250 4t, acz przy Twojej masie będzie słabo z
    momentem, choć na początek, do nauki powinno w zupełności styknąć. Ale
    przy zdecydowaniu się na nią, nie nastawiaj się raczej na długi związek
    - sezon-dwa i jest spora szansa, że będzie Ci brakowało mocy (momentu)
    i zaczniesz rozglądać się za czymś mocniejszym. Tak więc kupowanie
    nówki raczej mija się sensem. Zalety 250 - nowe są leciutkie (5-8 kilo
    w porównaniu do 450 naprawdę da się odczuć w terenie) oraz nauczy Cię
    dobrze zgrywać gaz z biegami - 450 ma taki zapas, że pod tym względem
    rozleniwia - jak odkręcisz, to pomruczy, stęknie, zrobi rozpierduchę i
    pojedzie (albo np. przewinie przez plecy), w 250 się tak nie da, bo
    poprostu zdechnie.

    Z klasy wyczynowej możnaby jeszcze się przyjrzeć TE310 i EXC400 - nie
    miałem okazji z tymi nowymi, ale mogą to być ciekawe sprzęty środka.
    Tylko trochę słabo, jeśli komuś przyjdzie do głowy startować w
    zawodach, choć paradoksalnie przy dobrej technice może mieć to plusy.

    Druga ciekawa opcja, to dual sporty - nieśmiertelna DRZ-E (nie S), LC4
    czy nowe 690, XR650 (w Stanach jeszcz z rok czy 2 temu można było kupić
    nówki). Wady to większa masa od wyczynówek (zwłaszcza w KTM-ach),
    zaletą jest większa bezobsługowość.

    Z własnego doświadczenia z LC4 powiem, że jest to fajny sprzęt, który
    naprawdę w terenie wjedzie wszędzie - problem tylko w tym, że z racji
    masy nie każdy tego dokona - wymaga ona lepszej techniki oraz świetnej
    kondycji, bo te ~140 kg naprawdę pieruńsko męczy w kopnym piachu,
    lepkim błocie, czy na bardzo technicznych trasach/torach (krętych,
    wyboistych). No i kiepsko lata, co nie znaczy zupełnie, że się nie da.
    Rzecz w tym, że na lżejszych sprzętach będzie po prostu znacznie
    łatwiej, więc po co się tak męczyć?

    DRZ-E to naprawdę fajny sprzęt, którym masz szanse polatać spokojnie ze
    2-3 lata, a większość zmienia głównie z racji słabych zawiasów, które
    przestają wystarczać, oraz jednak nie aż tak niskiej masy.

    I IMHO nie ma co się aż tak napalać na nówkę, lepiej poszukać 2-3 latka
    w dobrym stanie.
    No i raczej szukaj sprzętów z magicznym guziczkiem - pal sześć te 5
    kilo - on naprawdę niesamowicie ułatwia życie, nie tylko początkującym.
    Pewnym problemem dla Ciebie będzie też to, że większość enduraków ma
    zawiasy strojone na jakieś 75-85 kg - przy cięższych zawodnikach dobrze
    jest zmienić sprężyny na twardsze, choć nie sądzę aby przez pierwsze
    miesiące miało to aż tak kolosalne znaczenie.

    > Zakładam, że będę sobie na początku powoli "pyrkał" po lesie, lekko odkręcając
    > manetkę....Bez szaleństw!

    Jaaaasssne ;-)

    > Ostatnie pytanie, jeśli nawet te maszyny są narwane i dzikie ;) to czy zniosą
    > one spokojną jazdę i duże przebiegi, czy raczej to jest zabawa typu:
    > "kilkanaście motogodzin i mały remoncik, kilkanaście godzin zabawy i remoncik,
    > itd. itd." ?

    W wyczynówkach przeglądy co ok. 15 motogodzin, czyli w zależności od
    zaangażowania co 2-10 tygodni. Brzmi poważnie, ale to raptem z półtora
    litra oleju, sprawdzenie luzów zaworowych i czy jakaś istotna śrubka
    się nie odkręciła. Żywotoność jest różnoraka, w serwisówkach od 450
    można znaleźć zalecenia, że tłok powinien być wymieniony po ok. 80-120
    motogodzinach, w praktyce, przy amatorskim latania i spokojnie daje się
    pociągnąć 200-300 mth.

    A jeszcze BTW - nie wiem czy Ci zależy, ale tytułowe CRF 2/4-50X (czyli
    wersje enduro) w Polsce nie mają homologacji, bo importer z jakichś
    przyczyn nie załatwił. Paradoksalnie sprzęty ściągnięte z zagranicy
    miewają.

    Sebastian
    Hunda Sewen Ffy <- sie sprzeda
    und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

  • 18. Data: 2009-10-27 12:11:49
    Od: "greg" <g...@f...com>

    Użytkownik "robertbig" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    s.googlegroups.com...

    >No jest to wada. W wielu stuacjach w terenie. Czsami mozna utknąć na
    >dobre ( głebokie błoto )Tym bardziej ,że fura czasami niechetnie
    >odpala.

    Jak źle odpala znaczy źle wyregulowana. Znaczy mam na myśli xr-ke. Moja
    odpala od drugiego kopa choćby nie wiem ile fikołków wywaliła. No chyba że
    mówisz o ktm-ie... :-)
    Bo wiesz skąd pochodzi nazwa ktm? To skrót od "kick ten minutes" :-)

> [...]
    >telewizor itp...
    >Zgubic olej , zerwać się łańcuc ..itp . Czegoś niedoptrzysz przy

    Ależ sie zgadzam! Zepsuć sie może wszystko we wszystkim. Tylko nie widzę
    dlaczego w xr bardziej.

    >Do LC4 jak nie masz ochoty rzygac tysiacami ,to zagladasz na Allegro.
    >A wiesz jak jest w XR ???
    >...jest zawsze drogo

    http://allegro.pl/listing/search.php?string=lc4&from
    _showcat=1&category=158
    http://allegro.pl/listing/search.php?category=158&fr
    om_showcat=1&p=3&string=xr

    nie widzę porażających różnic ani w ilości ani w dostępności ani w cenie
    części

    pozdro

    greg

  • 19. Data: 2009-10-27 12:29:53
    Od: robertbig <r...@w...pl>

    _showcat=1&catego...http://allegro.pl/listing/search
    .php?category=158&from_showcat=1&p=3&...

    > nie widzę porażających różnic ani w ilości ani w dostępności ani w cenie
    > części

    To sobie przeczytaj co masz w linku głownie XR 600 ale nie XR 650 I to
    RRRRRRR ! Nie L !

    Dociera?

    .
    --
    Big

  • 20. Data: 2009-10-27 12:45:32
    Od: Norbi <n...@o...pl>

    greg pisze:

    > Jak źle odpala znaczy źle wyregulowana. Znaczy mam na myśli xr-ke. Moja
    > odpala od drugiego kopa choćby nie wiem ile fikołków wywaliła. No chyba
    > że mówisz o ktm-ie... :-)

    Moj DRZ - wersja tylko kopana odpala od pierwszego w opcji jak zimny i
    jak rozgrzany - gorzej jest w przypadku jak sie z myjni wyjezdza
    wtedy na takim srednim rozgrzaniu bywa roznie... ale w wiekszosci
    wystarczy ssanie i spokojnie do domu bo szkoda nowych opon :)

    Ciekawi mnie tylko kiedy kumplom w terenie siadzie akumulator w ich
    DRZ-tach - co wtedy - na razie czekam na take zdazenie :)

    Norbi
    BLACK XX'03