  • 1. Data: 2009-08-14 08:14:55
    Temat: [KRK] osoba do pracy przy edycji zdjec [spam]
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    Uwaga to jest ogloszenie

    Chcę nawiązać współpracę z osobą, która na zlecenie zajmie
    się edycją zdjęć. Wymagam dobrej znajomości Lightrooma +
    obeznania w photoshopo - gimpie (bez znaczenia). Nie upieram
    się przy lightroomie ale to najlepsze narzedzie w chwili obecnej,
    które jest zdolne po dobrym opracowaniu RAWa wypluc
    gotowe zdjęcie. Pozostałe wołaczki wymagająjeszcze korekt.

    Wystarczy dobre oko do oceny zdjęcia, wyczucie kadru i
    estetyka na przyzwoitym, że się tak wyrażę normalnym poziomie.
    Ja dostarczam swój materiał do pracy. Aktualne od już i jest
    to oferta współpracy na dłużej.

    Wyłącznie Kraków i osobisty kontakt. Prosze o ofertę na
    email (kontakt na stronie) i link do swojego portfolio pod ocenę.

    Przepraszam za spam, to jednorazowa akcja.

    --
    Marcin Roger Pojałowski
    http://wrota-bieszczadow.pl ; http://studio-roger.pl

  • 2. Data: 2009-08-14 09:23:16
    Temat: Re: [KRK] osoba do pracy przy edycji zdjec [spam]
    Od: Waldemarrr <m...@n...mojej.str>

    Nie uwazam, ze taka oferta to spam ale ja sie tam nie znam..

    Lightroom mnie jakos omijal dotad, zaintrygowales mnie to tak przy
    okazji zapytam: Czy Lightroom ma co wiecej/lepie niz PhotoShop?
    Czy tylko jest to dobra alternatywa dla tych ktorzy nie korzystaja z PS?

    Waldek.

    www.waldek.sewera.pl

  • 3. Data: 2009-08-14 11:15:38
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Waldemarrr napisał:
> [...]
    > okazji zapytam: Czy Lightroom ma co wiecej/lepie niz PhotoShop?
    > Czy tylko jest to dobra alternatywa dla tych ktorzy nie korzystaja z PS?

    Obie rzeczy się uzupełniają. Upraszczając nieco: LR to program do pracy
    nad wieloma zdjęciami - workflow. PS służy do dopieszczania jednego zdjęcia.

    m.
    --
    Nie uniknie się grzechu w gadulstwie,
    kto ostrożny w języku -- jest mądry. Prz 10, 19

  • 4. Data: 2009-08-14 11:18:15
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Waldemarrr wrote:

> [...]
    > okazji zapytam: Czy Lightroom ma co wiecej/lepie niz PhotoShop?
    > Czy tylko jest to dobra alternatywa dla tych ktorzy nie korzystaja z

    Lightroom i PS to zupełnie inne narzedzia. LR nie ingeruje w RAWy tylko
    zapamietuje krok po kroku wszystkie czynnosci konieczne do uzyskania efektu
    zamierzonego przez autora (nawet jesli jest to rysowanie pędzelkiem). LR to
    IMO obecnie najlepsza wołaczka do RAWów, choc jej zapotrzebowanie na CPU/RAM
    jest nieograniczone. W PS wywołanie każdego RAWa trzeba robić praktycznie od
    "0" - zapamietywane są tylko podstawowe ustawienia, a wsparcie dla pracy
    "seryjnej" jest mizerne...

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 5. Data: 2009-08-14 15:10:34
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Chcę nawiązać współpracę z osobą, która na zlecenie zajmie
    > się edycją zdjęć.

    Legitymacyjnych? ;-)

    Napisz co to za gnioty to latwiej kogos znajdziesz, a napewno
    zaoszczedzisz czas na czytanie maili ;)

    Ktos moze umiec ladnie strugac widoczki, ale kompletnie nie
    miec zamiaru obrabiac glacowanych portretow etc...

  • 6. Data: 2009-08-14 16:06:35
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Mikolaj Tutak pisze:
    > RAWa trzeba robić praktycznie od "0" - zapamietywane są tylko podstawowe
    > ustawienia, a wsparcie dla pracy "seryjnej" jest mizerne...

    Da się w pełni zarządzać (w acr) setami i zdjęć, i ustawień, ale
    faktycznie nie jest to wygodne.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 7. Data: 2009-08-14 19:46:33
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    W dniu 14.08.2009 13:18, Mikolaj Tutak pisze:

> [...]
    > RAWa trzeba robić praktycznie od "0" - zapamietywane są tylko podstawowe
    > ustawienia, a wsparcie dla pracy "seryjnej" jest mizerne...

    Ale nie jest tak, ze do Photoshopa dostajesz Bridge, ktory wlasnie sluzy
    do seryjnej obrobki zdjec?

    http://idom.sourceforge.net/
    Teraz takze forum dyskusyjne
    Zobacz, wyslij uwagi, dolacz do projektu.

  • 8. Data: 2009-08-15 00:03:18
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > Lightroom mnie jakos omijal dotad, zaintrygowales mnie to tak przy okazji
    > zapytam: Czy Lightroom ma co wiecej/lepie niz PhotoShop?

    tak szybkosc. Ma narzedzia: filtr polowkowy, lokalna dosc precyzyjna korekta
    EV, efekty winiety, kupe presetow do wgrania/ustawienia, prace na wielu
    plikach i jeszcze pare innych rzeczy, ktore pozwalaja pozniej skutecznie
    nie laczac juz PSa do poprawek. Odkad przemoglem sie i zmienilem sprzet
    na szybki komputer polubilem ligtrooma i zauwazylem, ze czesto na nim
    juz poprzestaje prace nad zdjeciem. Do PSa zostawiam sobie tylko
    najtrudniejsze przypadki oraz te do dopieszczeia i konwersji do BW.

    > Czy tylko jest to dobra alternatywa dla tych ktorzy nie korzystaja z PS?

    mysle ze tak. Jedna uwaga jesli nie masz naprawde wydajnego kompa
    to nie odpalaj ligtrooma bo bedziesz sie tylko wkurzal tak jak ja kiedys.

    Roger

  • 9. Data: 2009-08-15 12:36:07
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Roger from Cracow wrote:
> [...]
    > które jest zdolne po dobrym opracowaniu RAWa wypluc
    > gotowe zdjęcie. Pozostałe wołaczki wymagająjeszcze korekt.

    No niby konkretnie, ale tak naprawdę to bez najważniejszych szczegółów.
    Znam kilka osób które naprawdę świetnie sobie radzą w PS i z rawami, ale
    bez konkretów typu stawka, rodzaj umowy i itd to nawet nie mam co do nich
    dzwonić by im Ciebie polecić.

    d.

  • 10. Data: 2009-08-15 20:40:39
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Janko Muzykant wrote:

    > Da się w pełni zarządzać (w acr) setami i zdjęć, i ustawień, ale
    > faktycznie nie jest to wygodne.

    Własnie... w LR obróbka setki zdjeć to bułka z masłem w ACR też "się da" ;-)

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj