  • 11. Data: 2010-07-06 17:14:06
    Temat: Re: KM D5D- co w zamian
    Od: Łukasz Goran <g...@o...pl>

    > Jak przez 5 lat fotografowałeś D5D

    wszystko działało jak trzeba- ja byłem zadowolony rodzina ze zdjęć
    również:) więc rzeczywiście nie miałem potrzeby śledzić rynku. Patrzyłem
    tylko na obiektywy i to raczej starsze niz nowsze:)

    > Który Nikon czy Canon jest dla ciebie za mały

    chodziło mi o najtańsze modele w okresie kiedy kupowałem D5D. kojarze że
    były mniejsze niż to co kupiłem a na pewno nie leżały mi tak dobrze w ręce.

    Łukasz Goran Gądzik
    151731

  • 12. Data: 2010-07-06 17:16:31
    Temat: Re: KM D%D- co w zamian
    Od: Łukasz Goran <g...@o...pl>

    > Bajery jak

    Czyli rzeczy których dotąd nie miałem i nigdy mi ich nie brakowało.
    Oczywiście nie twierdzę że są nieużyteczne, ale jeśli tu jest różnica to
    chyba najlepsza będize dla mnie opcja najtańsza:)
    Łukasz Goran Gądzik
    151731

  • 13. Data: 2010-07-06 17:24:12
    Od: Łukasz Goran <g...@o...pl>

    > W sumie zachęcam do naprawy tej stabilizacji - to był dość częsty
    > temat i w swoim czasie byli ludzie, którzy to robili

    700zl (może i więcej) + koszty wysyłki w dwie strony to już mam połowe A450.
    I to właśnie budzi moje wątpliwości. Jednak wspomniane przeze mnie
    konstrukcje chyba jednak będą lepsze od tego co miałem do tej pory Czy inne
    niż autoryzowany serwis robią takie naprawy. Czy w Krakowie miałbym to gdzie
    zostawić do naprawy? Jeśli tak to bym może i się zdecydował. Jak pomyślę że
    miałbym to wysyłac dostać coś co by mi jeszcze nie pasowało odsyłac... i tak
    końca nie widać tym bardziej że opinie o autoryzowanym serwisie sony w PL są
    co najmniej kiepskie
    Łukasz Goran Gądzik
    151731

  • 14. Data: 2010-07-06 17:40:56
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Łukasz Goran" <g...@o...pl> wrote:

    > 700zl (może i więcej) + koszty wysyłki w dwie strony to już mam połowe
    > A450.

    Na forum KM ktoś chyba naprawiał w okolicy 3xx zł. Sam musisz sobie
    odpowiedzieć na pytanie, czy potrzebujesz nowości (większych możliwości,
    ale i zmiany przyzwyczajeń), czy lubisz na tyle swój stary sprzęt, żeby
    go naprawiać. Żeby Sony miało do zaproponowania jakiś naprawdę udany
    model (jak chociażby Nikon i Pentax), to i decyzja mogłaby być prostsza.
    Tymczasem Sony, póki co, produkuje trochę takie wybajerowane gadżety
    dla początkujących onanistów.

    [mr.]

  • 15. Data: 2010-07-06 17:50:00
    Od: Bartosz Mierzwiak <b...@w...pl>

    On Tue, 6 Jul 2010 19:24:12 +0200, Łukasz Goran <g...@o...pl> wrote(a):

> [...]
    > końca nie widać tym bardziej że opinie o autoryzowanym serwisie sony w PL są

    A nie wykazywała Ci ta D5D błędu Error58? (Wada fabryczna migawki, którą
    wciąż naprawiają za friko w ramach akcji serwisowej -
    http://www.adder.waw.pl/km.htm#SPECJALNE ). Bo jeśli tak, to
    jest spora szansa że w ramach akcji serwisowej naprawią również
    padniętą stabilizacje. Przeszedłem dokładnie taki scenariusz.

    Co do następcy D5D to przede wszystkim - A700. Ale ciężko już zanabyć
    nówkę sztukę, na rynku wtórnym za to bez problemów w cenach od 1800-2400
    zależnie od wieku, stanu i przebiegu. Albo taniej A450 - to taka A550 z
    mniejszym i nieodchylanym wyświetlaczem oraz bez dodatkowej matrycy do
    LiveView. Za to z większym wizjerem niż A500/550. Ergonomicznie i
    wielkościowo serie A4xx/5xx są zbliżone do D5D. Niższe serie są wyraźnie
    okrojone ergonomicznie w porównaniu do D5D.
    Pakowanie się w używane, leciwe i mocno zawodne Dynaxy cyfrowe w tej
    chwili jest raczej bez sensu...

    pozdrawiam. B.

  • 16. Data: 2010-07-06 18:32:27
    Od: Łukasz Goran <g...@o...pl>

    Nigdy żadnych kłopotów z tym aparatem nie miałem. żadnych błędów żadnych
    wad. A stabilizacja nie padła tylko ją rozwaliłem kiedy aparat wypadł mi z
    niezasuniętego plecaka:( Za 300zl to bym to naprawiał... Tylko gdzie szukać
    osoby która się tego podejmie... ?

    Łukasz Goran Gądzik
    151731

  • 17. Data: 2010-07-06 21:16:36
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-07-06 09:31, Łukasz Goran wrote:
    > Niskie modele sony wygladały jak zabawki
    > przy D5D.

    A które dokładnie? Bo akurat każdy jeden od 5D jest niemalże we wszystkich
    punktach specyfikacji lepszy.

    > Z systemu mam tylko lampę, więc zmiana nie będzie dotkliwa
    > choc od dłuższego czasu przymierzam się do zakupu obiektywu 28-135
    > 4-4,5... Ale pewnie w innych systemach też można coś o dobrych
    > paramertach znaleźć:) Jak pisałem wcześniej teraz najbliżej mi do D7D-
    > Co polecacie?

    Jeśli dopuszczasz zakup z drugiej ręki to A700 za ok. 2000zł.
    Jeśli ma być nowe to tania opcja to A450, ale zdecydowanie warto dopłacić
    do A550.
    Jeśli chcesz wydać wiele więcej, ale mieć fajny aparat to A850.
    Albo inny system.

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_

  • 18. Data: 2010-07-06 21:19:47
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-07-06 19:16, Łukasz Goran wrote:

    > Czyli rzeczy których dotąd nie miałem i nigdy mi ich nie brakowało.
    > Oczywiście nie twierdzę że są nieużyteczne, ale jeśli tu jest różnica to
    > chyba najlepsza będize dla mnie opcja najtańsza:)

    A500 to uboższa o matrycę i ekran LCD wersja A550.
    A550 ma jeszcze ekran wysokiej rozdzielczości i to ogromnie poprawia
    ergonomię pracy.
    A450 nie ma LV, za to ma z tego co pamiętam odrobinę lepszy wizjer.
    Jest jeszcze A490 AFAIR.

    A700 jest zdecydowanym następcą D7.

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_

  • 19. Data: 2010-07-06 21:33:35
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Łukasz Goran" <g...@o...pl> wrote:

    > A stabilizacja nie padła tylko ją rozwaliłem kiedy aparat wypadł mi z
    > niezasuniętego plecaka:( Za 300zl to bym to naprawiał... Tylko gdzie
    > szukać osoby która się tego podejmie... ?

    Hmm, czyżby poczatki dysguglii? ;-) Nielicha historia!

    To nie moja sprawa, więc wrzuciłem kilka ogólnych słówek i wypadło
    mi na pierwszej stronie trafień (oczywiście nie czytałem):

    http://www.cyberfoto.pl/acyfrowe/t-107619.html
    http://www.cyberfoto.pl/potrzebuje-pomocy/74935-pomo
    cy-minolta-a1-upadek-awaria-serwis.htm
    http://klubkm.pl/forum/archive/index.php?t-28415.htm
    http://klubkm.pl/forum/showthread.php?p=1025129
    http://klubkm.pl/forum/showthread.php?t=11235
    http://www.digart.pl/forum/temat/807487/Konika_Minol
    ta_Dynax_D7.html

    A pamiętam, że jakiś były serwisant Minolty naprawiał to na własną
    rękę właśnie w okolicy 3xx zł (ale to już było ze 2 lata temu; była też
    opcja mechanicznej likwidacji stabilizacji, ale niewiele tańsza, bo i
    tak trzeba było rozebrać aparat do goła).

    [mr.]

  • 20. Data: 2010-07-06 21:44:25
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-07-06 17:32, Mariusz [mr.] wrote:
    > Ale to D5D miał lepszą matrycę i ogólnie był bardziej udany
    > (siódemka to była taka "przenoszona ciąża", która poniekąd dobiła KM na
    > rynku - lata czekania, a tu takie byle co).

    Nieprawda.
    Po pierwsze matrycę miały dokładnie tę samą.
    Po drugie aparat był drogi na swoje czasy, ale niedroższy niż konurencyjne
    modele. Zdecydowanie jednak nie dobił minolty.
    Po trzecie te dwa modele czegokolwiek nie dobijały. Raczej przyczynę
    upatruje się wiele wcześniej (zerknij np tu:
    http://blog.shutterbug.com/jonsienkiewicz/vectis_wre
    cked_us/ - tytuł sam
    mówi za siebie).

    > Co do alf - Sony bardzo mąci, więc musisz sobie sam rozgryźć ten
    > temat. Zwróć uwagę, że w średnim i dolnym segmencie Sony wypuściło
    > modele regresywne (pogorszone) w stosunku do starszych (zwłaszcza grip)
    > i to tak bardzo, że teraz wypuszcza lekko poprawione (+10 w numerze
    > modelu). Czy to wystarczy - nie sprawdzałem.

    Tak, złe sony wypuszcza na złość coś wiele gorszego coby im sprzedaż tak
    agresywnie nie poszła w dół. Ot zrobili model z takim i takim gripem, tyle
    ma to zwolenników co przeciwników, a użytkownik końcowy ma wybór, więc
    komu jest źle?

    > Tu jakość matryc:
    > http://www.dxomark.com/index.php/eng/DxOMark-Sensor/
    Camera-rankings

    > A tu jakość zdjęć (najlepiej porównywać na wysokich czułościach):
    > http://www.imaging-resource.com/IMCOMP/COMPS01.HTM

    Jakość zależy głównie od matrycy.

    > Zwróć uwagę, że w wysokich czułościach Sony od dawna jest najgorsze
    > w całej stawce - specyficzny budyń, który produkują (bez możliwości
    > ominięcia w rawach) jest od dawna ich znakiem firmowym. Trochę udało się
    > to przełamać dopiero w NEX-ach (ale to już inny bagnet).

    Nieprawda. CCD zostaje owszem w tyle, ale od dobrych kilku modeli w sony
    jest CMOS. Conajmniej A450 i w górę już mają exmory. NEX ma jeszcze coś
    nowszego, ale obrazowanie z niego nie jest inne niż A450 czy A550.

    > W sumie zachęcam do naprawy tej stabilizacji - to był dość częsty
    > temat i w swoim czasie byli ludzie, którzy to robili,

    Dzisiaj jedynym autoryzowanym serwisem z częściami jest Adder w Warszawie,
    ale się cenią. Lepiej kupić jakikolwiek inny, nowszy model - będzie
    znacznie szybszy, lepszy i dawał ładniejsze zdjęcia. Chyba że kogoś
    grzyzie logo na aparacie, ale to też może sobie zakleić.

    > a D5 to był bardzo
    > sympatyczny aparat (chyba najbardziej udany model ze stajni KM).

    Z całych dwóch lustrzanek cyfrowych co to minolta miała, no rzeczywiście.
    Akurat sony A100 jest fizycznie niemalże identyczny i w każdym punkcie
    specyfikacji lepszy.

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_