  • Data: 2011-05-23 16:25:25
    Temat: Re: KIA Picanto - pomożecie zinterpretować kod błędu?
    Od: ja <b...@b...org> szukaj wiadomości tego autora

    On 23.05.2011 15:02, Robson wrote:

    > Nie, przyczyną jest montaż LPG. Sonda lambda bada ilość tlenu w
    > spalinach, komputer dozuje ilość paliwa, doczytaj sobie dokładnie, jak
    > to działa. Skład spalin LPG jest inny niż przy spalaniu benzyny, stąd
    > błąd. Usuń instalację LPG, załóż emulator sondy lambda albo się
    > przyzwyczaj. Nie daj sobie tylko wcisnąć wynalazków w stylu "układ
    > kasujący błędy komputera kilkanaście razy na minutę" - możesz coś
    > ważnego przeoczyć.

    Dzięki, ale nie przesadzasz trochę z tym usuwaniem LPG? To nie pierwszy
    mój samochód z instalacją 4 generacji, w każdym na początku były jakieś
    schody, ale wszystkie wspominam dobrze. Mam nadzieję, że problem da się
    rozwiązać mniej radykalnie.
    Żadne wynalazki kasujące błędy nie wchodzą w grę, pojechałem w końcu
    błąd odczytać, nie usuwać. Poza tym, wytłumacz proszę, dlaczego miałbym
    zamieniać sondę na emulator po usunięciu LPG? Może ja nie wiem co piszę,
    ale wydaje mi się, że emulator to 2. generacja.

    W każdym razie dziękuję, że poświęciłeś czas i klawiaturę.

    Pozdrawiam.