  • Data: 2013-09-13 15:23:21
    Temat: Re: Już po wakacjach, moje wnioski z obserwacji
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    a...@g...com writes:

    > 1) komórkami robi się zdjęcia wszystkiego i wszystkich

    Jeśli w słoneczny dzień, to nawet da się je później oglądać.

    > 2) kompakty też są w użyciu ale komórki szturmem je wypierają!

    Ale jednak sensowny kompakt jest z 10x lepszy od najlepszego aparatu
    w telefonie.

    > 3) jest trochę ultrazumów w użyciu - dużo widziałem np.Fuji i Sony

    Zupełnie dobre pewnie.

    > 4) jeżeli lustro to numerem jeden były tańsze Nikony oczywiście z
    > kitem. Zestaw uniwersalny - nawet podczas wchodzenia w górach po
    > łańcuchach niektórym nie przeszkadzał taki zestaw ocierający się o
    > skały. Naprawdę miałem wrażenie, że kupujący przed wakacjami są mocno
    > nakłaniani przez sprzedawców to kupna właśnie Nikonów!

    Ja akurat nie używam Nikona ale spora lustrzanka z jeszcze większym
    obiektywem nie przeszkadza mi w górach jakoś specjalnie :-)
    Z kitem to nie, bo jakby miała być z kitem, to lepszy byłby kompakt
    (chyba że ten kit to jakaś wersja specjalna).

    > 5) Jeżeli chodzi o bezlusterkowce to ja specjalnie ich nie widziałem.
    > Ktoś tam chodził z NEXem, innych sobie nie przypominam. Jednak chyba
    > pokutuje przeświadczenie, że dobre zdjęcie to musi koniecznie być z
    > lustra :)

    I słusznie. Teoretycznie może być z EVILa, ale co to niby da? Dużo
    mniejsze nie będzie (bo przecież obiektyw), tańsze też nie, a może nie
    będzie miało wizjera albo czegoś tam innego.

    A jeśli jest dużo słońca i nie potrzebujemy dużego zoomu, to sensowny
    kompakt da radę. Tylko nie mam na myśli tego płaskiego szrotu po 300 zł,
    bo to ma jakość zbliżoną do tych w telefonach.
    --
    Krzysztof Hałasa