  • Data: 2013-09-15 08:19:49
    Temat: Re: Już po wakacjach, moje wnioski z obserwacji
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 10.09.2013, o godzinie 12.26.17, na pl.rec.foto.cyfrowa,
    a...@g...com napisał(a):

    > Hej, wprawdzie nie robiłem badań ale bywało się tu i ówdzie w sezonie letnim. I co
    zaobserwowałem w związku z posiadanym przez przeciętnego Kowalskiego sprzętem. Moje
    wnioski:
    > 1) komórkami robi się zdjęcia wszystkiego i wszystkich
    > 2) kompakty też są w użyciu ale komórki szturmem je wypierają!
    > 3) jest trochę ultrazumów w użyciu - dużo widziałem np.Fuji i Sony
    > 4) jeżeli lustro to numerem jeden były tańsze Nikony oczywiście z kitem. Zestaw
    uniwersalny - nawet podczas wchodzenia w górach po łańcuchach niektórym nie
    przeszkadzał taki zestaw ocierający się o skały. Naprawdę miałem wrażenie, że
    kupujący przed wakacjami są mocno nakłaniani przez sprzedawców to kupna właśnie
    Nikonów!
    > W dalszej kolejności są ex-aequo tanie Canony i Sony z kitem. Innych marek
    np.Pentax praktycznie nie uświadczyłem.

    A ja tak. Nawet - ku mojemu zdziwieniu - na chrzcie. I to dwa lusterka
    Pentaxa z pentaksową lampą u profi fotografa. W Lewinie Kłodzkim! I
    wyjeczesane obiektywy, o których lata temu marzyłem. Ech... :) W górach
    stołowych spotkałem faceta z Pentakxem a sam też dźwigałem Pentaxa.

    > 5) Jeżeli chodzi o bezlusterkowce to ja specjalnie ich nie widziałem. Ktoś tam
    chodził z NEXem, innych sobie nie przypominam. Jednak chyba pokutuje przeświadczenie,
    że dobre zdjęcie to musi koniecznie być z lustra :)

    No od dwóch tygodni E-PM2. Mimo, że niby z matrycą (dynamika) jest podobnie
    jak w Pentaxie K-1D to jednak to co mogę wyciągnąć z Olyego to przepaść.

    > No ale to są tylko moje mocno subiektywne spostrzeżenia...

    Oczywiście, że tak. Moje są podobne, choć nie takie same. Ludzie nadal
    używają kompaktów, ale lusterek ubywa. Przy zdjęciach niewymagających nawet
    facet targający z synem system (tak, system) Nikona wyjmował komórkę. Ja
    zresztą też czasem wolałem wyjąć smartfona z kieszeni niż K-10D z plecaka.
    Ale Nikonów rzeczywiście najwięcej. Komórki przy swojej wygodzie zaczynają
    zapewniać wystarczający dla Kowalskiego obraz (który bije na głowę
    popularne swego czasu analogowe małpki).

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*