  • 1. Data: 2009-09-03 21:04:31
    Temat: Jeszcze raz o żarówkach 100W
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@T...MUCH.SPAM.com>

    Już wiem jak można obejść ograniczenie do 100W czy każde inne. Pomoże
    nam Nikoli Tesla.

    1. Produkujemy żarówki o mocy znamionowej 33W/230V, ale z grubszym drutem.

    2. Produkujemy w obudowie "złodziejki" (auto)transformatory podnoszące o
    pierwiastek z trzech i wkręcamy w to naszą żarówkę. Mamy 100W voila!

    3. W budynkach przemysłowych zamiast tych transformatorów podłączamy po
    prostu drugą fazę w miejsce N i mamy ten sam efekt taniej.

    Szczegóły:

    A). W praktyce dobór mocy znamionowej/rezystancji nie jest taki prosty,
    bo natężenie nie rośnie liniowo wraz z napięciem/temperaturą, ale na
    wszystko są wzory, więc da się obliczyć.

    B). Trwałość żarówki maleje w potędze 13,8, więc żeby przy 400V miała
    1000h, przy 230V musi mieć ponad 2 miliony godzin, dlatego drut musi być
    grubszy.

    C). Grubszy drut oznacza mniejszą sprawność, w połączeniu z
    transformatorem będzie to porażka w porównaniu ze sprawnością uczciwej
    żarówki 100W, ale skoro Unia swoje, to my swoje.

    Władze Jewrosajuza nie rozumieją, że problem żarówek to nie to samo, co
    plastikowe torby w hipermarketach i zaraz ludzie wymyślą różne sposoby
    obejścia problemu.

    Z drugiej strony, od 13 lat używam świetlówek kompaktowych firmy Osram i
    niektóre z tych 13-letnich pracują jeszcze dzisiaj. W tym przypadku
    opłaca się zapłacić więcej.

  • 2. Data: 2009-09-03 21:14:17
    Temat: Re: Jeszcze raz o żarówkach 100W
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > Już wiem jak można obejść ograniczenie do 100W czy każde inne. Pomoże
    > nam Nikoli Tesla.

    Bzdura!
    Wystarczy produkować żarówki o mocach o np. 1W mniejszych, 99W, 74W...

    zyga
    --
    A fe, A psik, A ha

  • 3. Data: 2009-09-03 21:16:08
    Od: "wt" <s...@p...onet.pl>

    > Już wiem jak można obejść ograniczenie do 100W czy każde inne. Pomoże nam
    > Nikoli Tesla.

    A mi się słyszało, że unijne dyrektywy to są tylko zalecenia, a nie rozkazy.
    Jak do tej pory jest jeszcze w użyciu prawo weta. Nawet takie małe
    świetlówki migają, my tego nie zauważamy, ale oko to odbiera z niedobrym dla
    siebie skutkiem.
    Używam energooszczędnej żarówki diodowej. Drogo kosztowała, a świeci może
    jak mała lampa naftowa ósemka. Miała zasąpić czterdziestkę żarówkę, ale
    daleko jej do czterdziestki.

  • 4. Data: 2009-09-03 21:20:00
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki"
    <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.n
    a.com> napisał w
    wiadomości news:h7pacb$mcb$2@news.interia.pl...

    > Bzdura!
    > Wystarczy produkować żarówki o mocach o np. 1W mniejszych, 99W, 74W...

    moim zdaniem (pomysłów się narobiło) zrobi się popyt na podgrzewacze np do
    terariów o duzej (100W) mocy z gwintem standardowej żarówki ;P na dodatek
    2w1 bo jeszcze oswietla zwierzaka ;P

  • 5. Data: 2009-09-03 21:20:25
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Zygmunt,

    Thursday, September 3, 2009, 11:14:17 PM, you wrote:

    > Bzdura!
    > Wystarczy produkować żarówki o mocach o np. 1W mniejszych, 99W, 74W...

    Nie wystarczy - jewroosły takie durne nie som. Jest limit 950 lm i 17
    lm/W.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 6. Data: 2009-09-03 21:22:54
    Od: Virus_7 <virus_7@usun_to.gazeta.pl>

    Tomasz Wójtowicz pisze:
    > Już wiem jak można obejść ograniczenie do 100W czy każde inne. Pomoże
    > nam Nikoli Tesla.

    A nie łatwiej pójść do sklepu i kupić żarówkę halogenową taką jak ta:
    http://www.sklep.elektromag.pl/OSRAM-ZAROWKA-HALOLUX
    -CERAM-E27-100W-MATOWA%284,26559,7563%29.aspx
    lub podobną. Z dodatkowych zalet mamy +20% więcej światła niż w
    przypadku tradycyjnych żarówek.

    --
    __ ___ * Pozdrawiam * ____
    \ \ / (_)_ _ _ _ ___ |__ | mailto://r...@b...cy/

  • 7. Data: 2009-09-03 21:27:05
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Virus_7,

    Thursday, September 3, 2009, 11:22:54 PM, you wrote:

> [...]
    -CERAM-E27-100W-MATOWA%284,26559,7563%29.aspx
    > lub podobną. Z dodatkowych zalet mamy +20% więcej światła niż w

    I kosztują 10 razy tyle, co zwykłe żarówki. I o to właśnie chodzi.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 8. Data: 2009-09-03 21:46:07
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > Nie wystarczy - jewroosły takie durne nie som. Jest limit 950 lm i 17
    > lm/W.

    Ale limit w dół, czy w górę?

    zyga
    --
    A fe, A psik, A ha

  • 9. Data: 2009-09-03 21:47:21
    Od: Virus_7 <virus_7@usun_to.gazeta.pl>

    RoMan Mandziejewicz pisze:
    > I kosztują 10 razy tyle, co zwykłe żarówki. I o to właśnie chodzi.

    Sądzę, że ceny tego typu żarówek spadną.

    Po za tym, kto mówi, że żarówki 100W znikną? Nadal będą w sklepach, ale
    tylko do zastosowań specjalistycznych i (teoretycznie) nie nadających
    się do oświetlenia domowego.

    --
    __ ___ * Pozdrawiam * ____
    \ \ / (_)_ _ _ _ ___ |__ | mailto://r...@b...cy/

  • 10. Data: 2009-09-03 21:52:38
    Od: "Ciemny" <m...@a...na.stronie.www.lhs.pl>

    Pytanie na jaką moc żarówki ten limit obowiązuje.
    Bo jeśli na pobieraną, to tak jak już to zostało powiedziane można
    zacząć produkować żarówki o mocy o 1W mniejszej.
    Zawsze można też przyjąć, że na każde 100W 5W przypada na faktyczne
    oświetlenie (bo reszta to ciepło) i taka żarówka ma 5W mocy oświetleniowej.
    A że pobiera jeszcze 95W na wytworzenie ciepła, to już można małym drukiem
    :)

    Pozdr. TC