  • 11. Data: 2009-09-03 21:54:54
    Temat: Re: Jeszcze raz o żarówkach 100W
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 3 Sep 2009 23:20:25 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
    >Hello Zygmunt,
    >
    >Nie wystarczy - jewroosły takie durne nie som. Jest limit 950 lm i 17
    >lm/W.

    Poniekad sa. Po prostu nasi tzw dziennikarze jak zwykle pojecia nie
    maja o czym pisza i wymyslili sobie 100W limitu.

    A jewroosly tak zapisaly ze mozna sprzedawac zarowki 75W/950lm, ale
    nie 75W/1000lm ..

    Chociaz kto wie, moze to i madre - jak komus za ciemno, to niech sobie
    poszuka lepszych zrodel, a nie pare % lepiej.

    J.

  • 12. Data: 2009-09-03 21:56:28
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Zygmunt,

    Thursday, September 3, 2009, 11:46:07 PM, you wrote:

    > Ale limit w dół, czy w górę?

    Dla więcej niż 950lm musisz mieć wydajność lepszą niż 17 lm/W. To daje
    max dla klasycznej żarówki 75W.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 13. Data: 2009-09-03 21:57:28
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Virus_7,

    Thursday, September 3, 2009, 11:47:21 PM, you wrote:

    > Sądzę, że ceny tego typu żarówek spadną.

    Nie ma powodu. Nie po to wycięło się konkurencję, żeby ceny obniżać...

    > Po za tym, kto mówi, że żarówki 100W znikną? Nadal będą w sklepach, ale
    > tylko do zastosowań specjalistycznych i (teoretycznie) nie nadających
    > się do oświetlenia domowego.

    Jasne. Tylko ich nie ma po prostu.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 14. Data: 2009-09-03 21:59:58
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz Wójtowicz napisał:

    > Już wiem jak można obejść ograniczenie do 100W czy każde inne. Pomoże
    > nam Nikoli Tesla.
    >
    > 1. Produkujemy żarówki o mocy znamionowej 33W/230V, ale z grubszym drutem.
    >
    > 2. Produkujemy w obudowie "złodziejki" (auto)transformatory podnoszące o
    > pierwiastek z trzech i wkręcamy w to naszą żarówkę. Mamy 100W voila!

    Taka niedowoltowana żarówka ma sprawność (wyrażoną w lm/W) tak nikłą,
    że do obrotu trafić nie może.

    > 3. W budynkach przemysłowych zamiast tych transformatorów podłączamy po
    > prostu drugą fazę w miejsce N i mamy ten sam efekt taniej.

    I prokuratora na karku -- za sprowadzenie powszechnego niebezpieczeństwa
    przez świadome podłączenie do napięcia 400V sprzętu, który ma certyfikat
    na 230V.

    > C). Grubszy drut oznacza mniejszą sprawność, w połączeniu z
    > transformatorem będzie to porażka w porównaniu ze sprawnością uczciwej
    > żarówki 100W, ale skoro Unia swoje, to my swoje.

    Zarówki większej mocy (z grubszym drutem) maja wyższą sprawność od tych
    mniejszej mocy.

    --
    Jarek

  • 15. Data: 2009-09-03 22:00:27
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 03 Sep 2009 23:04:31 +0200, Tomasz Wójtowicz wrote:
    >Już wiem jak można obejść ograniczenie do 100W czy każde inne.
    >1. Produkujemy żarówki o mocy znamionowej 33W/230V, ale z grubszym drutem.

    Ale po co. Produkujemy promienniki podczerwieni 30W/110V.

    >3. W budynkach przemysłowych zamiast tych transformatorów podłączamy po
    >prostu drugą fazę w miejsce N i mamy ten sam efekt taniej.

    Ale budynki przemyslowe wcale nie chca kupowac zarowek i juz dawno z
    nich zrezygnowaly.

    J.

  • 16. Data: 2009-09-03 22:09:39
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> wrote in message

    > Nie ma powodu. Nie po to wycięło się konkurencję, żeby ceny obniżać...

    Jakos w UK byl powod. Supermarkety dodaja swietlowki za darmo do kazdych
    zakupow powyzej 10 funtow. Sklepy DIY sprzedaja je bardzo tanio - np 3 za
    funta. Widzialem tez gdzies nawet po 10 pensow. Reguralrnie co roku moj
    dostawca energii przysyla mi paczke z 6 swietlowkami....

    c.

  • 17. Data: 2009-09-03 22:13:15
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > Dla więcej niż 950lm musisz mieć wydajność lepszą niż 17 lm/W. To daje
    > max dla klasycznej żarówki 75W.

    Wg http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%BBar%C3%B3wka 100W.
    Hmmm

    Ja czekam na przepis normalizujący kolor trawy, w wykonaniu tych eurodebili.

    zyga
    --
    A fe, A psik, A ha

  • 18. Data: 2009-09-03 22:31:59
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Cezar napisał:

    [...OSRAM-ZAROWKA-HALOLUX-CERAM-E27-100W-MATOWA...]

> [...]
    > funta. Widzialem tez gdzies nawet po 10 pensow. Reguralrnie co roku moj
    > dostawca energii przysyla mi paczke z 6 swietlowkami....

    Świetlówka to jednak nie to samo, co żarówka halogenowa. Dyskusja jej
    właśnie dotyczyła.

    --
    Jarek

  • 19. Data: 2009-09-03 22:47:02
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]
    > grubszy.
    >
    > C). Grubszy drut oznacza mniejszą sprawność, w połączeniu z
    > transformatorem będzie to porażka w porównaniu ze sprawnością uczciwej
    > żarówki 100W, ale skoro Unia swoje, to my swoje.
    >
    > Władze Jewrosajuza nie rozumieją, że problem żarówek to nie to samo, co
    > plastikowe torby w hipermarketach i zaraz ludzie wymyślą różne sposoby
    > obejścia problemu.
    >
    > Z drugiej strony, od 13 lat używam świetlówek kompaktowych firmy Osram i
    > niektóre z tych 13-letnich pracują jeszcze dzisiaj. W tym przypadku
    To nad czym się jeszcze zastanawiasz. Rozpocznij produkcję na skalę przemysłową.
    Największe szwalnie nie będą mogły nadążyć z szyciem worków na twoje pieniądze.
    Przy takim biznes planie nie ma banku w europie co by Ci nie dał kredytu. Biły
    się będą banki żebyś wziął. Procentów nie policzą. Będą żyły z tego co u nich
    będziesz trzymał. Ty albo podpuchę dla głupich robisz albo sam jebnięty jesteś.

  • 20. Data: 2009-09-03 23:33:55
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@T...MUCH.SPAM.com>

    kogutek pisze:

    > będziesz trzymał. Ty albo podpuchę dla głupich robisz albo sam jebnięty jesteś.

    Nie widzę, żebyś się merytorycznie udzielał na tej grupie, ale
    przyłazisz tu wiochę robić. Akademickie dyskusje z nutą humoru są
    najwyraźniej nie dla ciebie, skoro dałeś się podpuścić.