  • 11. Data: 2013-09-28 18:48:57
    Temat: Re: Jeszcze raz o myciu
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Problem bardzo stary i są na ten temat poglądy różne:
    >
    > http://youtu.be/YOP0-ruQx6Q

    że też ci się skojarzyło :)

  • 12. Data: 2013-09-28 19:31:49
    Temat: Re: Jeszcze raz o myciu PCB
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    W dniu 2013-09-27 22:46, sundayman pisze:

    > Jak myślicie ?

    A ja bym nie mył w myjce całości.

    Przede wszystkim - czy przekaźnik jest szczelny? Widzę wentyl. Co
    producent napisał o myciu? Bezpieczniki szczelne? Ja np. nie chciałbym,
    aby topik w bezpieczniku pływał w wodzie... Ten 4x20 to chyba za
    szczelny nie będzie. ;) Ten SMD chyba podobnie. DIP-switch - ja akurat
    mam złe doświadczenia z myciem tego. Są specjalne wersje DIP-switchy
    przeznaczone do mycia, mają fabrycznie naklejoną folię która zapewnia
    szczelność. Same złącza to już kwestia doświadczenia...

    Osobiście z żadnym razie nie włożyłbym tego do myjki ultradźwiekowej.
    Wymienione elementy montowałbym po umyciu.

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 13. Data: 2013-09-28 21:13:45
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    sundayman napisał:

    > że też ci się skojarzyło :)

    Panie doktorze, bo mnie się wszystko z jednym kojarzy.

    --
    Jarek

  • 14. Data: 2013-09-28 22:12:45
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 27.09.2013 22:46, sundayman wrote:
> [...]
    > jak jest na zdjęciu. Bo trochę martwię się o złącza - czy potem da się
    > to porządnie wysuszyć. Znaczy mam na myśli te czerwone ( micromatch) i
    > szare/niebieskie (ze śrubami).
    >
    > Mycie w myjce utlradźwiękowej oczywiście, płyn dedykowany Kyzen A4651US,
    > potem płukanie w wodzie destylowanej oczywiście.
    > Aha, no i dip switch - czy mycie nie będzie ryzykowne dla niego ?
    >
    > Niby można po prostu wlutować złącza i switch po myciu, ale z kolei
    > zostaną mi resztki topnika. Trochę bez sensu. Z drugiej strony, jak ma
    > się wdać jakaś korozja, to może lepiej...

    Ja myję po zmontowaniu wszystkiego, suszę suszarką do włosów. Jakoś
    wszystko do tej pory działa, dip switche, złącza, potencjometry,
    przekaźniki itp.

    Jakub Rakus

  • 15. Data: 2013-09-29 02:10:04
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Przede wszystkim - czy przekaźnik jest szczelny? Widzę wentyl.

    a zobaczymy w dataszicie... To jest ten;

    http://www.tme.eu/pl/details/rt424012/przekazniki-el
    ektromagn-miniaturowe/te-connectivity/6-1393243-3/#

    hm. wg nich to jest wersja "flux proof" (RT 424012)
    a jest też RT E.... i to jest wtedy "wash tight".
    Ale to sądzicie, że "flux proof" nie jest też "wash tigh" ?

    No ostatecznie przed myciem zatkam ten jakby otworek na górze...

    > producent napisał o myciu? Bezpieczniki szczelne? Ja np. nie chciałbym,
    > aby topik w bezpieczniku pływał w wodzie... Ten 4x20 to chyba za
    > szczelny nie będzie.

    bezpiecznik to nie problem, nie będzie włożony w podstawkę. SMD też
    wyjmę z podstawki.

    DIP-Switch mogę przed myciem zakleić takim glutem silikonowym (potem
    odchodzi bez problemu).

    No już teraz nie mam wyboru, płytki są już obsadzone całkowicie, będę
    myć w całości...

    A tak w ogole, zastanawiam się, czy płytkę po myciu w tym preparacie
    Kyzena należy w ogóle płukać w wodzie koniecznie ? Może wystarczy to
    wysuszyć po prostu ?

    Potem płytka będzie jeszcze lakierowana (plastik 70) dla zabezpieczenia
    przed wilgocią.