  • 1. Data: 2013-09-27 22:46:20
    Temat: Jeszcze raz o myciu PCB
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    No więc właśnie pierwszy raz przymierzam się do mycia PCB po montażu.
    Płytka gotowa wygląda tak ; http://pics.tinypic.pl/i/00451/o5bhmnaqyjgy.jpg

    no i zastanawiam się, czy myć całą, po zmontowaniu wszystkiego, czyli
    jak jest na zdjęciu. Bo trochę martwię się o złącza - czy potem da się
    to porządnie wysuszyć. Znaczy mam na myśli te czerwone ( micromatch) i
    szare/niebieskie (ze śrubami).

    Mycie w myjce utlradźwiękowej oczywiście, płyn dedykowany Kyzen A4651US,
    potem płukanie w wodzie destylowanej oczywiście.
    Aha, no i dip switch - czy mycie nie będzie ryzykowne dla niego ?

    Niby można po prostu wlutować złącza i switch po myciu, ale z kolei
    zostaną mi resztki topnika. Trochę bez sensu. Z drugiej strony, jak ma
    się wdać jakaś korozja, to może lepiej...

    Jak myślicie ?

  • 2. Data: 2013-09-27 23:04:56
    Temat: Re: Jeszcze raz o myciu PCB
    Od: "wt" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > jest na zdjęciu. Bo trochę martwię się o złącza - czy potem da się to
    > porządnie wysuszyć. Znaczy mam na myśli te czerwone ( micromatch) i

    Jak myć to tylko w całości. Jeśli środkiem myjącym będzie mikstura łatwo
    parująca i nie korodująca to nie ma problemu. Woda odpowiednio spreparowana
    ze zwilżaczem również nie spowoduje korozji natychmiast. Wysuszenie pod
    próżnią, niedużą taką aby nie trzeba było grzać wszystkiego do 120 stopni
    tylko przykładowo do 60 i po sprawie. Elementom mechanicznym nie zaszkodzi
    smarowanie, aby w czasie używania nie korodowało.

  • 3. Data: 2013-09-27 23:24:30
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-09-27 22:46, sundayman pisze:
> [...]
    > szare/niebieskie (ze śrubami).
    >
    > Mycie w myjce utlradźwiękowej oczywiście, płyn dedykowany Kyzen A4651US,

    Gdzie kupujesz ten płyn?

> [...]
    > zostaną mi resztki topnika. Trochę bez sensu. Z drugiej strony, jak ma
    > się wdać jakaś korozja, to może lepiej...

    Ja bym mył w całości.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 4. Data: 2013-09-27 23:28:58
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    www.interflux.pl

  • 5. Data: 2013-09-27 23:31:44
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > tylko przykładowo do 60 i po sprawie. Elementom mechanicznym nie zaszkodzi
    > smarowanie, aby w czasie używania nie korodowało.

    No nie mam możliwości jakiegoś specjalnego suszenia pod próżnią.
    Myjka jest, płyn jest, i na razie tyle.

    Ale z tym suszeniem właśnie na razie to marnie. Zastanawiam się, jak to
    najlepiej zrobić. Suszarkę zabrać żonie, czy jak :)
    Teraz nie mam czasu na wielkie kombinacje, ale w przyszłości to bym
    chciał to jakoś mieć rozwiązane... Jakieś suszarki czy jak ?

  • 6. Data: 2013-09-27 23:47:38
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-09-27 23:28, sundayman pisze:

    > www.interflux.pl

    Dzięki

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 7. Data: 2013-09-28 00:02:56
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    baniaczek 5L, koncentrat do rozcieńczania 1/5 chyba , kosztuje ok. 400 zł.

  • 8. Data: 2013-09-28 09:45:48
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik sundayman napisał:
    > No więc właśnie pierwszy raz przymierzam się do mycia PCB po montażu.
    > Płytka gotowa wygląda tak ; http://pics.tinypic.pl/i/00451/o5bhmnaqyjgy.jpg

    To pomarańczowe K1 to przekaźnik? Nie znam środków myjących które
    zamierzasz użyć, my stosujemy zwykły izopropanol, nie myjemy w okolicy
    elementów mechanicznych ruchomych np wibratory, pstryczki i mikrofony bo
    są potem sklejane i nie idzie tego wyczyścić. I Tobie tę zasadę polecam.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 9. Data: 2013-09-28 18:16:56
    Temat: Re: Jeszcze raz o myciu
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mario napisał:

    > Ja bym mył w całości.

    Problem bardzo stary i są na ten temat poglądy różne:

    http://youtu.be/YOP0-ruQx6Q

    --
    Jarek

  • 10. Data: 2013-09-28 18:48:48
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    > www.interflux.pl

    Nastepny sie spuszcza jakby to był prom kosmiczny, izopropanol i po
    sprawie aty tu jakies plyny chuje muje dzikie węże chcesz stosować.