  • Data: 2020-07-06 23:13:07
    Temat: Re: Jeszcze o elektrycznych
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mon, 6 Jul 2020 12:16:19 +0200, cef

    > Nie wiem jakie są średnie potrzeby,

    Czyli brakuje Ci odpowiedniej wiedzy. CBDU.

    > ale nie widzę specjalnych zalet.

    Bo patrzysz jak większość, przez absurdalny pryzmat który masz od lat,
    przyzwyczaiłeś się, a do tego coś Ci się wydaje a szybko byś to
    zweryfikował gdybyś choć spróbował zrozumieć zalety elektryka.

    > Konkretnie dla mnie jest mało przydatny,
    > ale nawet gdybym był bardziej zamożny,

    Czyli jeśli dobrze rozumiem, oprócz braku wiedzy co większości potrzebne,
    głównym kryterium jest cena. No więc jak już pisałem, a co pokazał choćby
    Nissan ze swoim Leafem, EV już dzisiaj mogłyby być tańsze niż spaliniaki.
    Ale nie są, i to głównie przez samych ludzi.

    > to potraktowałbym to jako zabawkę a nie narzędzie.

    Jako zabawkę to bym potraktował pewnie Teslę z przyśpieszeniem 2,5 do setki
    -- ale są też inne, całkiem przeciętne, elektryczne samochody. Niemniej i
    one dają frajdę z jazdy i użyteczność jakiej nie doświadczysz w spaliniaku.

    > Chodziło mi dokładnie o taki kaliber strzału, żeby było widać
    > jak bardzo to co jest, odbiega od tego średniego zapotrzebowania.

    No właśnie. Od kiedy to margines jest najistotniejszy?

    > Takie dyskusje pojawiły się wszędzie jakiś czas temu i co jakiś
    > czas będą ożywać. Jak na razie dyskusje inicjują jakieś wypadki
    > z udziałem tych aut albo widowiskowe samospalenie w czasie
    > ładowania czasem jakieś nowinki techniczne.

    Tylko w zaściankowej polsce, która kuleje mentalnie niestety pod każdym
    względem.

    > I tak będzie przez minimum 20-30 lat, bo przez ten okres niewiele się
    > zmieni.

    Weź zerknij łaskawie na zachód. Trudno tam, nawet w zimie, przejechać 5km
    autostrady aby nie zobaczyć jakiegoś popylającego elektryka.

    --
    Pozdor
    Myjk