  • Data: 2020-06-27 12:42:44
    Temat: Re: Jeszcze o elektrycznych
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Fri, 26 Jun 2020 23:51:01 +0200, Jacek Maciejewski

    > A elektryka co najwyżej 20%. Nowość musi kosztować, w końcu się
    > uruchamia nową gałąź przemysłu. Za 10 lat cena zejdzie poniżej
    > dzisiejszej spalinówki.

    Tak realnie to i dzisiaj już elektryk mógłby być tańszy. Wystarczy
    popatrzeć jak Nissan Leaf automagicznie spadł z ceną o 40 tys. Znajomy,
    rozmawiałem z nim raptem tydzień temu, zamówił Leafa II jak ogłosili
    dopłaty za 120 tys. Dopłat ni ma, zrezygnował więc z zakupu. To mu
    zaproponowali ten sam samochód za 100 tys. (kosztował 160 przed ogłoszeniem
    dopłat).

    Pomijając że elektryk w pewnych warunkach, nawet przy obecnej wyższje
    cenie, się opłaca (zerowe serwisy, ładowanie w domu w 2T plus ew. panele
    PV). Kwestia ilości pokonywanych km, naturalnie im więcej się jeździ, tym
    bardziej się opłaca. Ja już dawno żałuję że kupiłem PHEV zamiast EV.

    --
    Pozdor
    Myjk