  • Data: 2020-06-27 14:31:13
    Temat: Re: Jeszcze o elektrycznych
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 27.06.2020 o 12:25, cef pisze:

    > To jeszcze widać nie dotarłeś do koncepcji rozproszonego
    > magazynowania. Taki solar w tym czasie jak Twoje auto
    > stoi gdzie indziej pompuje w klasycznym przypadku wodę do zbiornika
    > kilka metrów wyżej i jak wracasz do domu jest ciemno,
    > to solar już nie daje prądu, ale wodę możesz spuścić
    > i napedzać turbinkę i ładować.

    Sprawdzam - 20kWh to 72MJ

    Powiedzmy, że masz 5m wysokości do dyspoozycji. Ep=mgh. m=Ep/g/h
    m=72E6/9,81/5 m=1,47^6=1476 ton. Czyli 148 m3 na 5 metrów, przy 100%
    sprawności. Sprawdź czy się nie pomyliłem i jedziesz.

    > Lepsze niż ten pomysł z ładowaniem miasteczka teslami.

    Oczywiście że lepszy, bo tamten był zupełnie absurdalny. Tyle że to
    jakby stwierdzić, że ktoś jest inteligentny tylko dlatego, że wydadłe
    lepiej od pewnego polityka nazwiskiem na S.
    --
    Shrek