  • Data: 2011-10-14 14:20:06
    Temat: Re: Jestem taka niefotogeniczna!
    Od: marek augustynski <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Najczęściej dlatego że fotograf uważa to za wejście w krąg "sztuki".
    > Kwiatki, koty i ładnie dziewczyny to fotografują amatorzy, a prawdziwy
    > artysta to powinien brzydkie. No a jak ma ładną modelkę to przynajmniej w
    > ruinach utaplaną w błocie albo ketchupie i owiniętą w folię.

    No weź. Mówisz "sztuka" bo myślisz "sztuczne". To są pierdoły.

    Obserwator pisze głupoty, ponieważ jeśli tzw. fotogeniczność istnieje
    to najlepiej robić zdjęcia ludziom fotogenicznym i nie zawracać sobie
    głowy pozostałymi. Nie ma sensu utrudniać sobie życia. Ale. Podchodząc
    do tematu w ten sposób staje się jasne, że fotogeniczność jest
    szablonem, naszym wyobrażeniem piękna, które nie ma nic wspólnego z
    poszukiwaniem piękna w człowieku. To uproszczenie. Jeśli odstawimy na
    bok ludzi "niefotogenicznych" lub też będziemy ich fotografować tak
    aby na zdjęciu wyglądali "dobrze", to pozbawimy siebie i ich piękna,
    które znajduje się w każdym, również w tym, który nam się podoba. Nie
    istnieje piękno bez brzydoty. Ideał to koszmar.

    > Nawet Saudek fotografował dla piękna - tylko nie tego powierzchownego (żeby
    > nie było że ktoś go poda jako przykład fotografującego brzydkich ludzi).
    > "Podstawowy komunikat, który chciałem przekazać, mianowicie: ludzie są
    > piękni - wręcz mnie uderzył. Minęło tyle lat, a ja nadal uważam tak samo"

    Tak. Piękno wychodzi z fotografa poprzez jego zdjęcia. Jeśli są one
    wystylizowane w tym stopniu co Saudka, to adresatem słów "ludzie są
    piękni" jest sam artysta. Nie biorę tego. Narcyz.

    marek