  • 1. Data: 2009-08-15 20:14:56
    Temat: Jest sens wysyłać obiektyw bez body do regulacji BF/FF?
    Od: "negatyf" <n...@o...pl>

    Witam

    Mam Tamrona 28 - 75 2,8 i dla 75 jest OK ale dla 28 muszę ustawić około
    +150 - +190 um żeby obraz był brzytwa, a po przestawieniu wychodzi dla 75
    nieostro :(
    więc d..a bo bez sensu jest co zmiana ogniskowej zmieniać korekcję (Pentax
    K10D).
    Stąd moje pytanie czyjak wyślę sam obiektyw i to opisze to mi go skalibrują
    tak jak chcę czy trzeba wysyłać razem z puszką?
    Ktoś już wysyłął ? Jakieś opinie? Rady?
    obiektyw jeszcze na gwarancji

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-08-15 20:39:07
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    negatyf wrote:
    > Stąd moje pytanie czyjak wyślę sam obiektyw i to opisze to mi go skalibrują
    > tak jak chcę czy trzeba wysyłać razem z puszką?

    Można z puszką, nawet chcą tego i ekstra za to płacisz AFAIR.
    Czyli bez sensu.

    > Ktoś już wysyłął ? Jakieś opinie? Rady?
    > obiektyw jeszcze na gwarancji

    Idź do sprzedawcy i pokaż mu to, korzystaj z rękojmi.

    d.

  • 3. Data: 2009-08-16 10:09:49
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    dominik wrote:

    > Można z puszką, nawet chcą tego i ekstra za to płacisz AFAIR.
    > Czyli bez sensu.

    > Idź do sprzedawcy i pokaż mu to, korzystaj z rękojmi.

    skąd wiesz ze kupił na firmę? :)

    jak indywidualnie to raczej z niezgodności z umową.

  • 4. Data: 2009-08-17 07:51:49
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 15 Aug., 22:14, "negatyf" <n...@o...pl> wrote:
> [...]
    > Stąd moje pytanie czyjak wyślę sam obiektyw i to opisze to mi go skalibrują
    > tak jak chcę czy trzeba wysyłać razem z puszką?

    bez aparatu wysylka nie ma sensu
    ale
    obawiam sie ze ta wada jest nieusuwalna tzn mozna tak ustawic ze np
    w srodkowej ogniskowej bedze trafial
    na dluzszej bedzie in minus na krotkiej in plus , ale odchylka
    bezwzgledna bedzie mniejsza niz teraz ( np zamiast +190 jak piszesz
    bedzie +80 za to na drugim koncu bedziesz mial - 80 ) .
    czyli mozna zrobic nastwe kompromisowa.
    czy Cie to urzadzi ?-tego nie wiem

    moge Cie pocieszc ze zdecydowana wiekszosc zoomow tak ma o czym ludzie
    nie wiedza.
    przy odrobinie szczescia odchylki moga byc na tyle male ze da sie z
    tym zyc.

    na forum canona czytam ze ludzie pisza o plywajacym autofokusie.

    to nie plywajacy AF tylko zmiana bledow ostrzenia ze zmiana
    ogniskowej i temperatury swiatla (!).

    XXX

  • 5. Data: 2009-08-17 08:07:17
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    XX YY wrote:
> [...]
    >
    > na forum canona czytam ze ludzie pisza o plywajacym autofokusie.
    >
    > to nie plywajacy AF tylko zmiana bledow ostrzenia ze zmiana

    ciekawe jaki bład popełnili projektanci Canona że głównie ich sprzętu ten
    problem dotyczy.

  • 6. Data: 2009-08-17 08:39:49
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > ciekawe jaki bład popełnili projektanci Canona że głównie ich sprzętu ten
    > problem dotyczy.

    moim zdaniem to pogon za szybkoscia ostrzenia.

    w kazdym tescie testujacy mierza te szybkosc i porownuja predkosc
    dzialania AF roznych systemow.
    do swiadomosci kupujacego trafia argumnet szybkosci - im szybciej tym
    lepiej.
    aparaty z szybkim AF lepiej sie psrzedaja.
    System AF canona jest rodowodem z malego obrazka , liczy wiec ponad 20
    lat. Jest przestarzaly . dopiero ostatnio wprowadzo mictotuning
    pozwalajacy na usuniecie niektorych z wad.( w zasadzie rozwiazuje
    problem bledow systematycznych dla stalek)

    nikt w przeszlosci nie zajmowal sie testowaniem jakosci ostrzenia.

    sadzac po objawach canon stosuje jakies szybsze algorytmy ale nie
    uwzgledniajace niektorych parametrow.
    na bledy przypadkowe jakosc algorytmu nie ma wielkiego znaczenia , ale
    te sa na ogol akceptowalnie male
    bledy systematyczne w duzym stopniu zaleza od jakosc algorytmu - i te
    bledy potrafia byc kolosalne.

  • 7. Data: 2009-08-17 08:46:42
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    XX YY wrote:

    > moim zdaniem to pogon za szybkoscia ostrzenia.

    ale NIKON ma np bardzo szybki AF i to od dawna i problemy z BF FF występują
    tam jednak rzadziej.

> [...]
    > te sa na ogol akceptowalnie male
    > bledy systematyczne w duzym stopniu zaleza od jakosc algorytmu - i te

    a ja sie zastanawiam czy błąd nie tkwi w samej technologii czujników AF, np
    zbyt szerokim widmem odbieranego promeiniowania świetlnego.

  • 8. Data: 2009-08-17 08:56:43
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Marek Dyjor napisał(a):
    > ciekawe jaki bład popełnili projektanci Canona że głównie ich sprzętu
    > ten problem dotyczy.

    Nieopatrznie zdobyli za duży udział w rynku :-)

    --
    Mirek

  • 9. Data: 2009-08-17 09:07:03
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > a ja sie zastanawiam czy błąd nie tkwi w samej technologii czujników AF, np
    > zbyt szerokim widmem odbieranego promeiniowania świetlnego.

    w aps wogole wystepuje problem
    iz czujniki sa rozstawione blizej niz w formacie FF - mniejsza baza
    pomiarowa , mniejsza dokladnosc,
    do tego wazny elemnet majacy decydujacy wplyw na dokladnosc jest
    umieszczony na glownym lustrze, a wiec podlega ruchowi z kolosalnym
    przyspieszeniem . to tez jest zrodlem bledow ala raczej przypadkowych.

    te duze bledy typu FF/BF czyli bledy systematyczne da sie usunac z a
    pomoca software.
    w tej chwili microtuning pozwala na wprowadzenie stalej poprawki in +
    lub -
    aby skompensowac blad wystepujacy w zoomach nelezaloby wprowadzi
    poprawke w formie krzywej co najmniej pierwszego stopnia ( czyli
    prostej ) - a wiec wprowadzic dwa parametry.

    do tego dochodzi rowniez blad ostrzenia wystpujacy ze zmiana
    odleglosci ( tym sie rowniez nikt nie zajmowal blizej).

    te algorytmy sa za malo dokladne.

    gdyby byla to wylacznie wina czujnikow wowczas AF nie bylby w stanie
    nigdy zadzialac prawidlowo.
    obserwujemy jednak prawidlowe dzialanie AF ( wystepuja jakies tam
    akceptowalne bledy przypadkowe) i czesto nakladanie sie jakiegos
    stalego duzego bledu .
    TZn nawet dla tych czujnikow jakie sa stosowane , obserwuje tak duze
    prawidlowosci w wystepowaniu bledow systematycznych ( doslownie z
    regularnoscia zegarka szwajcarskiego ) iz da sie je usunac za pomoca
    software.

    Rowniez regulacja silnika ma znaczenie - a to juz z czujnikami AF nie
    ma nic wspolnego.

    POmiary wykazuja ze w kazdym systemie wystepuje jakas konfiguracja
    obiektyw/korpus dajaca szczegolnie zle wyniki ale zdaza sie w
    kazdym systemie rowniez ikonfiguracja dajaca wyniki przeciwne.

    Przegladajac tak pobieznie te wyniki pomiarow canon chyba ma najmniej
    takich udanych kombinacji.

    przypominam sobie przed wielu wielu laty jeszcze w analogu eos 10
    ( mile wspomnienia ) czasem w nocy stosowalem af w oparciu o
    wyswietlany czerwony krzyz albo czerwona lampe wysylajaca przez
    pilota lampy blyskowej.
    wszystkie te zdjecia byly nieostre , sadzilem ze takie trudne warunki
    zdjeciowe.
    dzisiaj wiem ze AF w swietle czerownym ma b.silna tendencje do FF. z
    kolei w pochmurny dzien w cieniu bedzioe mial tendencje do BF.

  • 10. Data: 2009-08-17 09:19:15
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    XX YY wrote:

    > w aps wogole wystepuje problem
    > iz czujniki sa rozstawione blizej niz w formacie FF - mniejsza baza
    > pomiarowa , mniejsza dokladnosc,

    co ty za bzdety wypiszujesz, jaka baza jakie bliżej? ty masz jakiekolwiek
    pojęcie jak dział czujnik fazowy AF?

    > do tego wazny elemnet majacy decydujacy wplyw na dokladnosc jest
    > umieszczony na glownym lustrze, a wiec podlega ruchowi z kolosalnym
    > przyspieszeniem . to tez jest zrodlem bledow ala raczej przypadkowych.

    na jakim lustrze? co ty za bzdety wypisujesz.

    Bosz wróć do szkoły a potem pogadamy o działaniu i budowie AF

    powiem tylko że bardzo duże znaczenei dla pracy AF fazowego może mieć jakość
    justacji oraz sama konstrukcja obiektywu.