  • 41. Data: 2009-08-14 08:23:29
    Temat: Re: Jednak są dobre LCD!
    Od: John Smith <u...@e...net>

    cichybartko napisał(a):

    > albo się skupić na zdjęciach ;) robić ciekawe kadry, zgłębiać temat ;)
    > obróbkę traktować jako środek wyrazu a nie metodę na ratowanie knotów
    > ;).

    Oba te obszary (kadr i obróbka) traktuję niezależnie, bo następują w
    zupełnie innym czasie (często obróbka następuje wiele tygodni później
    niż powstaje kadr). Nie ma więc mowy o dylemacie albo-albo. Do każdego z
    tych dwóch etapów podchodzę z jednakowym zaangażowaniem i nie konkurują
    między sobą. :-)
    Tyle że w kalibrację matrycy TN się nie będę bawił, a sprzętu na razie
    nie wymieniam.

    --
    Mirek

  • 42. Data: 2009-08-14 08:57:02
    Od: "Matt " <m...@N...gazeta.pl>

    Czornyj <m...@c...pl> napisał(a):
    > Nie chodzi o pasy, tylko o ich barw=EA. Na monitorze skalibrowanym do
    > gamma 2,2 test jest neutralnie szary, zbyt niska gamma skutkuje
    > pojawieniem si=EA przebarwie=F1 w odcieniach C,M,Y, zbyt wysoka - R,G,B

    A ja mam przebarwienia i zmiany jasności we wszystkich paskach, jak patrzę z
    dołu, z góry i z boków. Monitor jest TN 19"

    Maciej

  • 43. Data: 2009-08-14 10:51:44
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Czornyj pisze:
    > Zbędna ironia - nigdzie nie napisałem, że Margulis wypisuje wyłącznie
    > herezje - natomiast to, że jest doświadczonym korektorem i pre-
    > pressowcem nie oznacza automatycznie, że jest wszechwiedzący.

    a to się zgodzę w całej rozciągłości że nie ma co za życia kogoś
    kanonizować :).

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 44. Data: 2009-08-14 10:55:06
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    John Smith pisze:
> [...]
    > między sobą. :-)
    > Tyle że w kalibrację matrycy TN się nie będę bawił, a sprzętu na razie

    Nie odbieraj tego jako insynuacji na temat twoich zdjęć. Po prostu
    wydaje mi się że ostatnio ludzie zbyt bardzo żyją tą całą technologią.
    Prawda jest taka że jest coraz mniej ograniczeń i efekt zależy w dużej
    mierze od nas a nie sprzętu :).

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 45. Data: 2009-08-14 11:00:43
    Od: John Smith <u...@e...net>

    cichybartko napisał(a):

> [...]
    > wydaje mi się że ostatnio ludzie zbyt bardzo żyją tą całą technologią.
    > Prawda jest taka że jest coraz mniej ograniczeń i efekt zależy w dużej

    Myślałem, że w moim poście z wczoraj pokazałem, że mam dystans do gammy
    i kalibracji, ale widocznie zbyt subtelnie :-)
    A inna sprawą jest moja zupełna nieodporność na krytykę moich "prac" ;-)

    --
    Mirek

  • 46. Data: 2009-08-14 11:31:42
    Od: Dariusz Zygmunt <i...@a...net>

    On Fri, 14 Aug 2009 12:55:06 +0200, cichybartko wrote:

    > wydaje mi się że ostatnio ludzie zbyt bardzo żyją tą całą
    > technologią. Prawda jest taka że jest coraz mniej ograniczeń i efekt
    > zależy w dużej mierze od nas a nie sprzętu :).

    Efekt zawsze zależał wyłącznie "od nas" tak samo jak ograniczenia
    zawsze istniały i istnieć będą a ktoś kto ich nie dostrzega raczej
    nie ma szans na wybicie się ponad przeciętność. Co do fascynacji
    sprzętem. Jeśli tylko ma służyć poprawie "efektu końcowego" to czy
    widzisz w tym coś złego? :-)

    Swoją drogą, czy ktoś już wymyślił "sztukę na ekrany TN"? Np.
    zdjęcia które oglądane na matrycy TN pod różnym kątem pokazują
    _różne_ ale _sensowne_ obrazy? ;-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

  • 47. Data: 2009-08-15 10:46:04
    Od: "Mirek" <m...@p...onet.pl>

    > W dniu 2009-08-10 22:55, Dariusz Zygmunt pisze:

    > http://members.chello.pl/m.kaluza/rzeznik_lcduf.png

    Mam LG flatron W2600HP - kolory ma koszmarne, zwłaszcza wściekły, przechodzący w
    fioletowy czerwony. Ten test to wogóle dla niego jakaś kpina - wdzę kolorowe
    paski CMY. Jak ustawię gamma w ustawieniach karty tak, że (powiedzmy) nie widać
    kolorów, to wchodzi 0.65 - pomijając, że nie zgadza się to z obrazkiem testowym
    na okienku ustawiania (na nim widać kolory) to obraz jest nie do przyjęcia - za
    ciemny, nie widać tego co ciemniejsze. Regulacja monitora też nic dobrego nie
    wnosi - konterast tylko pogarsza, jasność steruje podświetlaniem a gamma psuje
    ten test - co robić?

    Mirek.

  • 48. Data: 2009-08-15 19:07:14
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Mirek" <m...@p...onet.pl> napisał:

> [...]
    nie
    > wnosi - konterast tylko pogarsza, jasność steruje podświetlaniem a gamma

    Czy na pewno oglądasz ten obraz testowy w oryginalnej wielkości? Jeśli
    kmputer przeskaluje Ci ten test - zawsze będziesz miał kolorowe paski.
    Nie wiem, co prezentuje sobą Twój monitor (może faktycznie takie badziewie
    że nic się z niego wycisnąć nie da) ale chyba warto spróbować gdzieś
    pożyczyć kalibrator sprzętowy (nawet taniego Spydera) i spróbować
    oprofilować do niego kartę graficzną - przynajmniej dla ustawienia głowy na
    wprost monitora jest szansa, ze kolory będą trochę lepsze.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 49. Data: 2009-08-15 20:14:46
    Od: "Mirek" <m...@p...onet.pl>

    > "Mirek" <m...@p...onet.pl> napisał:

    > Czy na pewno oglądasz ten obraz testowy w oryginalnej wielkości?

    Tak. 1:1.

    > Nie wiem, co prezentuje sobą Twój monitor (może faktycznie takie badziewie
    > że nic się z niego wycisnąć nie da)

    Nie jest to najtańszy monitor i podobno na S-IPS czy coś takiego - kąty ma
    faktycznie niezłe.

    > oprofilować do niego kartę graficzną

    No tutaj sytuację trochę komplikuje że mam linuksa, ale pewnie też się da.

    Może ktoś ma taki monitor to byśmy wymienili poglądy? Może mój jest jakiś
    wadliwy albo kartę mam nie bardzo.

    Mirek.

  • 50. Data: 2009-08-15 21:18:09
    Temat: Re: Jednak s? dobre LCD!
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W sobota, 15 sierpnia 2009 22:14, Mirek wyraził następujacą opinię:

    > No tutaj sytuację trochę komplikuje że mam linuksa, ale pewnie też się da.

    A w czym problem? Profil tworzysz za pomocą Argyla {jeśli masz kalibrator} a
    ładujesz za pomocą programu xcalib, działa bez najmniejszego problemu.

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --
    53°20'41,8"N 15°02'19,9"E